PLATINUM ORLEN OIL rozpoczyna nowy rozdział we współpracy z Ogólnopolskimi Mistrzostwami Mechaników. Dzięki trzyletniej umowie partnerstwa wsparcie Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników ze strony marki PLATINUM ORLEN OIL obejmie szerszy zakres działań niż do tej pory. Organizatorzy Mistrzostw na razie nie chcą zdradzać wszystkich szczegółów.
Młodych i zawodowych mechaników będą zagrzewać do walki Ambasadorowie marki PLATINUM ORLEN OIL: Robert Kubica, Kuba Przygoński, Bartosz Zmarzlik i Miko Marczyk, a także Główny Ambasador i współtwórca Akademii Młodego Mechanika Grzegorz Duda, wielokrotny mistrz w rajdach oraz gospodarz programów „Garaż Dudy” i „101 napraw” w TVN Turbo.
PLATINUM ORLEN OIL to także akcja PLATINUM Card. Podczas ubiegłorocznej edycji Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników zespół uczniowski, który w kategorii Młody Mechanik osiągnął najlepszy wynik w testach wiedzy o środkach smarowych oraz płynach eksploatacyjnych, uzyskał tzw. „zieloną kartę” – możliwość udziału w finałach bez względu na liczbę punktów osiągniętą podczas eliminacji do Mistrzostw.
Na dłuższą, trzyletnią współpracę, zdecydowali się także inni, wieloletni partnerzy Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, m.in. FILTRON, VARTA, Yamaha, Grupa DBK, Texa, EVB, Overcome, Auto-Test, ZF Aftermarket z markami (TRW, Sachs, Lemförder) oraz Integra.
Należąca do firmy Clarios marka VARTA od lat przykłada wielką wagę do edukacji mechaników. W ofercie posiada produkty, które wykorzystywane są we wszystkich kategoriach Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników.
Także ZF Aftermarket z jeszcze większym rozmachem angażuje się w Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników. Dzięki bogatemu portfolio produktów firma gwarantuje edukację i ekspercką wiedzę wszystkim uczestnikom XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników.
Od tego roku Yamaha zacieśnia współpracę z organizatorami Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Materiały edukacyjne japońskiego producenta skuterów i motocykli będą dostępne w Akademii Młodego Mechanika, a konkurencje rozgrywane w czasie finałów Mistrzostw to test sprawdzający nabytą wiedzę w praktyce.
Grupa Topex wraz z marką NEO Tools jest obecna na Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników niemal od pierwszej edycji. Wszystkie zadania finałowe partnerów Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników w 2022 r. zostały przeprowadzone z wykorzystaniem narzędzi NEO Tools.
Do grona partnerów kategorii Młody Mechanik Maszyn Rolniczych dołączył włocławski ANWIL, spółka z Grupy ORLEN, liczący się w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producent nawozów azotowych.
Partnerem merytorycznym XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników jest Autos – dystrybutor części zamiennych do pojazdów ciężarowych. Eksperci Autos chcą pokazać młodym mechanikom, że ich wiedza techniczna jest bardzo istotnym atutem w innych obszarach motoryzacji, gdzie także mają możliwości rozwoju – m.in. w oddziałach dystrybutorów.
W ramach kategorii Elektromobilni organizatorzy Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników rozpoczynają jako pierwsi budowanie świadomości wodorowej u podstaw wśród 1260 szkół zawodowych i technicznych w całej Polsce – będzie to nowa ścieżka rozwoju. Nowością jest wprowadzenie nowej kwalifikacji rynkowej – mechanik pojazdów elektrycznych i hybrydowych i włączenie jej przez minister klimatu i środowiska do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Pierwsze uprawnienia w tym zakresie chętni uczestnicy Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników uzyskają jeszcze w tym roku.