SILNIK
Typ: czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 349 ccm
Średnica i skok tłoka: 75 x 79 mm
Stopień sprężania: 6,8:1
Moc maksymalna: 17 KM (12,5 kW) przy 5 500obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 24,0 Nm przy 4 000 obr/min
Zasilanie: opadowe, gaźnik Amal 276/117/R, Ø 25,4 mm
Smarowanie: obiegowe, pod ciśnieniem, z suchą miską olejową
Rozruch: kickstarter
Zapłon: iskrownik M 3304, 6V
Filtr powietrza: suchy
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Silnik-skrzynia biegów: dwurzędowy łańcuch rolkowy
Sprzęgło: wielotarczowe mokre, z centralną sprężyną dociskową
Skrzynia biegów: czterostopniowa
Napęd tylnego koła: łańcuch
PODWOZIE
Rama: kołyskowa , typu zamkniętego, podwójna, spawana z eliptycznych rur stalowych
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy hydrauliczny, skok 146 mm
Zawieszenie tylne: stalowy dwuramienny wahacz wleczony z 2 amortyzatorami teleskopowymi, skok 96 mm
Hamulec przedni: bębnowy, Ø 200 mm tłoczony z blachy stalowej sterowany linką
Hamulec tylny: bębnowy Ø 200 mm, tłoczony z blachy stalowej, sterowany linką
Opony przód/tył: 3.50 – 19”
WYMIARY I MASY
Długość: 2172 mm
Szerokość: 730 mm
Wysokość: 1020 mm
Rozstaw osi: 1416 mm
Prześwit: 170 mm
Wysokość siedzenia (w sekcji kierowcy): 760 mm
Wyprzedzenie koła przedniego: 88 mm
Masa bez płynów: 174 kg
Maksymalne dopuszczalne obciążenie: 165 kg
EKSPLOATACJA
Zbiornik paliwa: 17 l
Zbiornik oleju: 3 l
Zużycie paliwa: 3,5 l/100 km (przy prędkości 45 km/h)
Prędkość maks.: 115 km/h
Polecamy także artykuły:
„Sokół 125 – pierwszy powojenny polski motocykl„
„SHL 98 – „setka” z kieleckiej fabryki„
„Sokół 1000 – obiekt pożądania kolekcjonerów motocykli„
„Warszawska SHL„
„Skuter Osa – najwybitniejszy polski motocykl„
Zdjęcia z archiwum autora