Z życia mechanika - Ford Focus - błąd P2584 | MOTOFAKTOR

Z życia mechanika - Ford Focus - błąd P2584

person Łukasz Bogus 14/06/2021

Ford Focus to w świecie warsztatowym bohater wielu anegdot związanych z jego usterkami. Dziś opiszemy błąd P2584.

O bohaterze dzisiejszego odcinka cyklu powstało wiele anegdot i powiedzonek. Niektóre go chwalą, w innych jest wyśmiewany.  Mowa o klasycznym Fordzie Focusie Mk2 z równie klasycznym silnikiem 1.6 tdci.

A historia awarii jest następująca. Do warsztatu zgłosił się właściciel tegoż pojazdu opisując usterkę dwoma słowami: „brak mocy”. Moc miała wrócić, reszta dla właściciela nie miała znaczenia. Diagnozę rozpoczęliśmy standardowo od podpięcia testera i odczytu błędów w sterowniku silnika, a tam zapisany był tylko jeden błąd P2584 – System additiv.

Błąd ten wskazywał na problemy w układzie oczyszczania spalin. Układ ten jest odpowiedzialny za dodawanie dodatku do paliwa w celu obniżenia temperatury spalania sadzy w filtrze cząstek stałych.

 

Odczyt błędów w systemie oczyszczania spalin niestety nie wniósł niczego nowego, a raczej wprowadził nas w pewną konsternację, ponieważ nie było tam żadnych błędów. W takiej sytuacji założyliśmy, że problemem nie jest awaria układu, ale nie spełnienie warunków brzegowych np. brak płynu w zbiorniku dodatku.

Jednak odczyt wartości rzeczywistych nie wskazywał na tego typu problem. Mimo wszystko został dolany płyn oraz wykonano adaptację z tym związaną, sprawdzono poprawność działania czujnika zamknięcia wlewu paliwa oraz wykonano aktywacje dostępne z poziomu testera diagnostycznego. Wszystko działało prawidłowo, ale mimo to błędu nie dawało się usunąć.

 

Wtedy pojawił się pomysł, żeby dolać paliwa do zbiornika, bo świeci się rezerwa. Samochód został wysłany na stację paliw, tam zatankowany za 50 zł, bo przecież dolanie 10 litrów powinno być bez problemu zauważalne przez sterownik, a tankowanie większych ilości bywa kłopotliwe do wytłumaczenia właścicielowi. Tak samo jak tłumaczenie, że na serwis olejowy należy przyjeżdżać z większą ilością paliwa, bo sterownik nie chce uruchamiać odpowietrzenia po wymianie filtra paliwa.

 

Pierwszą informację, jaką uzyskaliśmy od mechanika, który pojechał zatankować była ta, że prawdopodobnie było sucho w zbiorniku, bo rezerwa dalej świeci mimo zatankowania. Próba kasowania błędów z paliwem w zbiorniku także nie przyniosła efektu. Wtedy postanowiliśmy przeskanować cały samochód, sądząc, że być może problem leży gdzie indziej. Po całkowitym odczycie pojawił się jeden błąd w sterowniku wskaźników.

Co prawda opis błędu był nielogiczny, bo pompa w baku w tym modelu nie występuje. Postanowiliśmy zajrzeć do środka, bo mimo wszystko 10 litrów w zbiorniku powinno być jednak widoczne na wskaźniku paliwa. Oczywiście wiązało się to z demontażem całego zbiornika.

Na szczęście praca związana z demontażem nie poszła na marne. Po wyjęciu modułu ssącego ze zbiornika ukazał nam się taki widok.

W tym momencie wiedzieliśmy, że sprawę świecącej rezerwy mamy już załatwioną. Szybka naprawa instalacji wskaźnika załatwiła sprawę. Pozostawało pytanie czy usunięcie usterki sprawi, że błąd w sterowniku silnika uda się wykasować. Ponowny montaż przebiegł bezproblemowo, silnik udało się uruchomić, teraz tylko kasowanie błędów i mamy to – pamięć błędów czysta. Moc wróciła tak jak i samochód do zadowolonego właściciela.

 

Polecamy także pozostałe artykuły z cyklu:

Z życia mechanika – ku przestrodze!

Z życia mechanika – uporczywa kontrolka Check Engine

Z życia mechanika – migająca kontrolka ciśnienia oleju

Z życia mechanika – „Panie, jak postoi, to ciężko pali

Z życia mechanika – błąd P0170 korekta paliwa

Z życia mechanika – błąd P030

Z życia mechanika – najważniejsza jest końcówka

Z życia mechanika – ślepa uliczka

Z życia mechanika – idzie lato

Z życia mechanika – japońskie UFO

Z życia mechanika – Volvo ci więcej

Z życia mechanika – nie taki diabeł straszny

„Z życia mechanika – wątpliwa okazja”

Z życia mechanika – oszczędności

Z życia mechanika – ratujemy życie

Z życia mechanika – BMW X3 – miało być tanio, szybko i łatwo

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).