Miniony tydzień, to kolejny etap walki z pandemią koronawirusa SARS-COV-2 i jej obecnymi, jak i przyszłymi skutkami dla branży moto. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę wprowadzającą pakiet ws. Tarczy Antykryzysowej. Wśród działań w ramach tego pakietu m.in. zostanie odłożone w czasie obowiązkowe korzystanie przez przedsiębiorców z bazy BDO przy gospodarowaniu odpadami oraz przyspieszone będzie wprowadzenie e-paragonów. Dla uniknięcia chaosu informacyjnego została uruchomiona również strona internetowa poświęcona Tarczy Antykryzysowej.
SDCM opublikowało raport dotyczący obecnych nastrojów w branży moto w związku z pandemią i prognoz dla niej, jeśli kryzys szybko się nie zakończy.
Część państw unijnych chce też zawieszenia prac nad częścią socjalną i rynkową Pakietu Mobilności do czasu zakończenia pandemii, bo może się to wiązać z gwałtownym upadkiem wielu firm transportowych i wzrostem bezrobocia.
Grupa PSA zaostrzyła środki ostrożności w związku z pandemią, a PACCAR przedłużył zamknięcie swoich zakładów.
Hurtownia motoryzacyjna Hart poinformowała, że wraca do pracy na nowych zasadach. Auto Partner S.A. wprowadza ograniczenia w obsłudze klientów, a firma Auto-Elements działa prawie normalnie po wprowadzeniu specjalnych środków ostrożności. Z kolei Inter Cars przygotował specjalny bezpłatny webinar o zarządzaniu warsztatem w kryzysie pandemii.
Dębica przedłuża przerwę w produkcji, a Delphi Technologies decyduje się na oszczędności, które odbijają się na jego umowie z BorgWarner. Brembo podjęło decyzję o przekazaniu 1 mln euro Szpitalowi Papieskiemu Jana XXIII, FROM i Instytutowi Mario Negri na walkę z koronawirusem, a Nexteer Automotive zaczął produkować w technologii druku 3D przyłbice (maski), aby wspomóc lekarzy i ratowników walczących z epidemią.