PSA walczy z rozwojem pandemii koronawirusa | MOTOFAKTOR

PSA walczy z rozwojem pandemii koronawirusa

Groupe PSA wdrożyło wzmocnione środki ochrony zdrowia w celu stworzenia warunków do bezpiecznego i stopniowego powrotu do pracy.

Od początku kryzysu zdrowotnego Covid-19, Groupe PSA przyjęła strategię, której główną osią jest „Ochrona zdrowia pracowników i zabezpieczenie zrównoważonego rozwoju firmy”. Jednocześnie, Grupa uruchomiła różne formy pomocy społecznościom lokalnym, w tym: wielkonakładowe darowizny masek ochronnych, czy pojazdów personelowi medycznemu.

 

Komitet Wykonawczy Groupe PSA wprowadził też szereg rozwiązań, takich jak telepraca, wszędzie tam, gdzie rodzaj działalności na to pozwala, środki ochronne wykraczające poza zalecenia służb sanitarnych, kiedy obecność na terenie funkcjonujących jednostek firmy jest niezbędna.

 

Dzięki temu centralne magazyny dystrybucji części zamiennych Groupe PSA powinny wypełniać swoją najważniejszą misję – zapewniać sprawne funkcjonowanie pojazdów, w szczególności dostarczających leki i żywność, a także mobilność personelu medycznego i osób mieszkających w obszarach wiejskich.

 

Grupa stworzyła procedury zdrowotne, wzmacniające środki zapobiegawcze, we współpracy ze służbami medycznymi i swoim głównym lekarzem, a następnie wdrożyła je w poszczególnych obszarach działalności: handlowym, przemysłowym, usługowym oraz badań i rozwoju.

 

Przykładowo: procedura wymaga wykonywania pomiaru temperatury, noszenia masek ochronnych, zapewnianych codziennie każdemu pracownikowi, a także zachowania, specjalnie oznakowanych, bezpiecznych odległości pomiędzy osobami w salach konferencyjnych, na stanowiskach pracy i strefach odpoczynku. Ponadto, wprowadza zasadę „stale otwartych drzwi” (z wyjątkiem drzwi przeciwpożarowych), aby wyeliminować używanie klamek.

 

Wdrożono procedury czyszczenia i dezynfekcji – co godzinę – narzędzi oraz powierzchni roboczych, trzygodzinną „kwarantannę” dla części dostarczonych do zakładów, zanim podejmą je pracownicy, wydłużono przerwy o pięć minut, aby zapewnić czas na regularne mycie rąk.

 

Wprowadzono 30-minutowy odstęp pomiędzy zmianami, aby wyeliminować mijanie się dużych grup personelu, a nawet podwojono liczbę autobusów, aby zagwarantować odstępy pomiędzy pasażerami.

 

Dział personalny zaprezentował projekt tych rozwiązań przedstawicielom organizacji związkowych, które wniosły do niego swój wkład. Firma zobowiązała się do przeprowadzenia audytów, aby zapewnić skuteczne wdrożenie tych wzmocnionych procedur bezpieczeństwa w swoich jednostkach.

 

To wszystko, z uwzględnieniem różnorodności środowisk pracy w fabrykach, umożliwiło stworzenie warunków do wznowienia działalności. Ten sam proces jest realizowany w odniesieniu do sieci handlowej i jednostek usługowych.

 

Źródło: Groupe PSA

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).