Pierwszy tydzień października był przede wszystkim rozstrzygający dla rozmów Ursusa z Enerkonem, które zostały ostatecznie zerwane. Jak wynika z piątkowego oświadczenia polskiej spółki, Amerykanie dążyli do wyłudzenia od niej dużej sumy pieniędzy, za co zostało złożone zawiadomienie do prokuratury. Za to w niemieckim Brunszwiku rozpoczęło się postępowanie ws. pozwu zbiorowego przeciwko Volkswagenowi odnośnie Dieselgate.
Był to też tydzień otwarć. Uruchomione zostało m.in. Europejskie Centrum Szkolenia Rzeczoznawców Samochodowych w Radomiu oraz fabryka opon Nokian Tyres w amerykańskim Dayton. Z kolei AS-PL przygotowuje się do otwarcia swojego oddziału w Turynie. Dodatkowo koreański SK Innovation przygotowuje się do budowy swojego zakładu w KSSE w Dąbrowie Górniczej.
Hella podsumowała początek roku finansowego, a także dokonała zmian personalnych w komitecie akcjonariuszy i radzie nadzorczej spółki. W ZF nowym członkiem zarządu został Martin Fischer.
W polskim niezależnym warsztacie została zamontowana milionowa część marki ProVia w trzecim roku jej działalności na rynku.
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii rozpoczęło akcję mailingową, która ma pomóc polskim przedsiębiorcom się przygotować do okresu po Brexicie, a Polska Grupa Zbrojeniowa z Autosanem podpisały porozumienie z trzema największymi polskimi grupami energetycznymi w zakresie rozwoju produkcji aut elektrycznych w Polsce.
Atradius opublikował raport, który wskazuje, że liczba niewypłacalności w polskim przemyśle motoryzacyjnym wzrośnie o 3% w ciągu najbliższego roku, a w ofercie Inter Cars pojawiły się części karoseryjne marki Blic Color.