Opony całoroczne czy zimowe? Vredestein odpowiada | MOTOFAKTOR

Opony całoroczne czy zimowe? Vredestein odpowiada

Vredestein odpowiada, kiedy bardziej opłaca się wybrać opony całoroczne, a kiedy opony zimowe.

 

Ze względu na dużą zmienność pogody polska zima bywa dużym wyzwaniem dla opon. Muszą one sprawdzić się w szerokim zakresie temperatur powietrza i zapewniać najlepsze właściwości jezdne, niezależnie od tego, czy nawierzchnia pokryta jest wodą, lodem czy śniegiem. Przed zakupem nowego ogumienia warto przeanalizować swoje potrzeby i zdecydować, czy wolimy przez cały rok jeździć na jednym komplecie – wtedy potrzebujemy opon całorocznych, a może decydujemy się na zakup dwóch kompletów opon – letnich i zimowych.

 

Opony są jedynym elementem pojazdu, który styka się z nawierzchnią, dlatego muszą zapewniać optymalną przyczepność – niezależnie od warunków pogodowych. Samochód wyposażony w opony dobrej jakości lepiej się prowadzi, ma to duże znaczenie m.in. podczas hamowania czy pokonywania zakrętów. Przy zakupie nowego ogumienia warto także zwrócić na jego trwałość, a także uwzględnić rodzaj auta, którym się poruszamy – jedne opony sprawdzą się najlepiej w niewielkim, miejskim samochodzie, a inne – w SUV-ie.

Opony całoroczne Vredestein Quatrac i Quatrac Pro

Klienci, którzy chcą preferują opony całoroczne, mogą wybrać opony Vredestein Quatrac lub Quatrac Pro.

 

Opona całoroczna Vredestein Quatrac
Opona całoroczna Vredestein Quatrac

Całoroczna opona Vredestein Quatrac zapewnia wysokie właściwości jezdne niezależnie od pory roku. Dzięki nowemu projektowi wzoru bieżnika „deep V” odporność na zjawisko poślizgu hydrodynamicznego (inaczej akwaplanacji) zwiększyła się o ponad 10%[1]. Większa powierzchnia styczna opony z podłożem oznacza lepszą przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni (suchej, mokrej, zaśnieżonej). Zastosowanie mieszanki nowej generacji pozwoliło zaś na wydłużenie okresu eksploatacji opony aż o 20%[1]. Produkt zapewnia bardzo dobre osiągi na śniegu i lodzie, krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni czy niskie opory toczenia.

 

Opona całoroczna Vredestein Quatrac Pro
Opona całoroczna Vredestein Quatrac Pro

Specjalnie z myślą o pojazdach z silnikami o dużej mocy powstały opony Vredestein Quatrac Pro – pierwsza na rynku seria opon wyłącznie dla segmentu UHP (ultrawysokich osiągów) zaprojektowana w celu zapewnienia najwyższych osiągów wśród opon całorocznych. Dodatkowo charakteryzuje się unikatowym designem dzięki współpracy Apollo Tyres ze słynną włoską firmą Italdesign Giugiaro. Jest to jedyna opona całoroczna, która może być używana przy prędkościach do 300 km/h. Wykorzystanie zaawansowanej mieszanki bieżnika z wysoką zawartością krzemionki i żywicy pozwoliło na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy w zimowych warunkach. Opona Quatrac Pro oferuje również krótką drogę hamowania i lepszą o ponad 10% przyczepność na mokrej nawierzchni[2]. Wpłynęło na to zastosowanie szerszych rowków wzdłużnych i rozchodzących się rowków na krawędzi.

Opony zimowe Vredestein Wintrac i Wintrac Pro

Marka Vredestein oferuje również szeroką gamę opon zimowych, w tym najnowsze Wintrac oraz Wintrac Pro, dostępne w rozmiarach od 15 do 22 cali. Opony Wintrac są przystosowane do kompaktowych, rodzinnych samochodów i pojazdów typu SUV, a Wintrac Pro – do aut sportowych i SUV-ów.

 

Opona zimowa Vredestein Wintrac
Opona zimowa Vredestein Wintrac

Opony Wintrac, przeznaczone do 15- i 16-calowych kół, wykonano przy użyciu mieszanki nowej generacji na bazie krzemionki o wysokiej gęstości, która zwiększa okres eksploatacji opon nawet do dodatkowych 10 000 km w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. Dzięki ulepszonej konstrukcji bieżnika odporność na zjawisko akwaplaningu wzrosła o 10%. Oprócz tego większa o 5% ilość gumy stykającej się z nawierzchnią znacznie poprawia przyczepność na mokrych i pokrytych śniegiem drogach.

 

Opona zimowa Vredestein Wintrac Pro
Opona zimowa Vredestein Wintrac Pro

Z kolei opony Wintrac Pro, dostępne w rozmiarach od 17 do 22 cali, zapewniają bezkonkurencyjne osiągi nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych i przy prędkościach do 300 km/h. W porównaniu z poprzednim modelem oferują o 15% lepszą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i o 10% większą skuteczność hamowania na mokrych nawierzchniach, a ich indeks prędkości dla większości rozmiarów to Y.

 

[1] Dane oparte na wewnętrznych testach w porównaniu z poprzednim modelem Quatrac 5 w rozmiarze 205/55 R16 91V.
[2] Dane oparte na testach wewnętrznych w porównaniu z poprzednim modelem Quatrac 5 w rozmiarze 245/45 R 18 100Y XL.

 

Źródło: Apollo Tyres

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).