Wintrac Pro był w pierwszej szóstce z 53 modeli w teście „Auto Bild”, zajął trzecie miejsce na 11 w teście „Auto Motor Sport” w przypadku kompaktowych SUV-ów, a także zdobył brąz w recenzji „Autozeitung”. Wszystkie trzy wyniki testów zostały opublikowane na przełomie września i października.
W teście opon zimowych „Auto Bild” przetestowano 53 modele w rozmiarze 225/45 R17. Najpierw zmierzono drogę hamowania na śniegu i mokrej nawierzchni dla każdej opony, a następnie wykonano 16 prób w czterech kategoriach „śnieg”, „mokro”, „sucho” i „cena”. Wintrac Pro była jedną z sześciu opon, które otrzymały znak „wzorowy” w teście, szczególnie dobrze wypadła na mokrych nawierzchniach i zapewniając duże bezpieczeństwo na śniegu.
„Auto Motor und Sport” przetestowało również 11 modeli na zimowe warunki. Skoncentrowany na kompaktowych oponach SUV w rozmiarze 215/55 R17, test obejmował 19 cech w kategoriach „śnieg”, „mokro”, „sucho” i „wydajność środowiskowa”. Wintrac Pro zajął trzecie miejsce i był szczególnie chwalony za przyczepność i pokonywanie zakrętów na suchej i mokrej nawierzchni, a także za bezpieczne osiągi i dobrą przyczepność na śniegu.
Na koniec „Autozeitung” przyjrzał się 13 bardzo wydajnym modelom zimowym w rozmiarze 225/55 R17. Jego ocena objęła również zakres trzech głównych kategorii „śnieg”, „mokro” i „sucho”. Wintrac Pro, który zajął trzecie miejsce i znalazł się w najwyższej kategorii „wysoce polecanych” modeli, a szczególnie dobrze zaprezentował się w testach na suchej i mokrej nawierzchni.
Vredestein Wintrac Pro, zaprezentowany na wystawie The Tire w Kolonii późną wiosną 2018 roku, ma zapewniać niezrównane osiągi zimowe dla najmocniejszych samochodów, takich jak Alfa Romeo Stelvio, Volvo XC90 i BMW serii 5. Został zaprojektowany w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na opony o bardzo wysokich osiągach w zakresie rozmiarów 17 cali i wyższych.
Wintrac Pro ma też zapewniać doskonałą przyczepność podczas pokonywania zakrętów, krótkie drogi hamowania na mokrych drogach i doskonałą kontrolę, nawet przy dużych prędkościach. Wszystko to i więcej ma być możliwe dzięki zoptymalizowanemu bieżnikowi z inteligentnymi lamelami i rowkami oraz zaawansowanej mieszance bieżnika idealnej do prowadzenia i hamowania na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.
Źródło: Vredestein