Continental rozpoczyna masową produkcję opony UltraContact NXT

Continental rozpoczyna masową produkcję opony UltraContact NXT

Continental rozpoczął produkcję UltraContact NXT, swojej najbardziej zrównoważonej opony, w zakładzie w Lousado w Portugalii.

 

Continental rozpoczął produkcję UltraContact NXT, swojej najbardziej zrównoważonej opony, w zakładzie w Lousado w Portugalii. Dzięki zastosowaniu do 65% surowców odnawialnych, pochodzących z recyklingu oraz specjalnie certyfikowanych, nowa opona letnia łączy w sobie niezwykle wysoki udział zrównoważonych materiałów z maksymalnym bezpieczeństwem i wydajnością. Jednocześnie wszystkie wymiary posiadają najwyższą możliwą ocenę zgodnie z etykietą opon UE („A”) w zakresie oporów toczenia, hamowania na mokrej nawierzchni oraz hałasu zewnętrznego.

Mieszanka gumowa zawierająca ekologiczną krzemionkę wytwarzaną z odpadów rolniczych

Opona Continental UltraContact NXT
Opona Continental UltraContact NXT

Materiały odnawialne stanowią do 32% wszystkich surowców wykorzystanych w oponie UltraContact NXT. Obejmują one żywice oparte na materiałach odpadowych z przemysłu papierniczego i drzewnego oraz krzemian z popiołu z łusek ryżu. Łuski ryżowe są odpadem rolniczym, który może być przetwarzany na krzemionkę w nowym, mniej energochłonnym procesie.

 

Jak w każdej oponie, również w UltraContact XNT kauczuk naturalny pozostaje kluczowym materiałem. Jest on niezastąpiony, ponieważ zapewnia najwyższe właściwości użytkowe opony dzięki podwyższonemu poziomowi wytrzymałości i trwałości.

Logo „Contains recycled materials” podkreśla użycie surowców odnawialnych

Specjalny logotyp „Contains recycled materials” na ścianie bocznej opony UltraContact NXT podkreśla wykorzystanie w tej linii opon materiałów pochodzących z recyklingu. Udział takich surowców wynosi do 5%. Obejmują one gumę z recyklingu, która pochodzi z mechanicznie przetworzonych opon wycofanych z eksploatacji.

 

Ponadto, w najnowszej oponie Continental wykorzystuje stal pochodzącą z recyklingu. Zaprezentowana już innowacyjna technologia ContiRe.Tex również została zastosowana w ogumieniu UltraContact NXT. Umożliwia ona wytwarzanie wysokowydajnych włókien poliestrowych wykorzystywanych do wzmocnienia osnowy opony poprzez recykling butelek PET, które w przeciwnym razie trafiłyby do spalarni lub na wysypiska śmieci. Dzięki technologii ContiRe.Tex firma Continental opracowała bardziej energooszczędną i przyjazną dla środowiska alternatywę, która pozwala na recykling od dziewięciu do piętnastu plastikowych butelek na każdą oponę, w zależności od jej rozmiaru.

Materiały certyfikowane: kauczuk syntetyczny i sadza przemysłowa

W oponie UltraContact NXT Continental wykorzystuje do 28% materiałów certyfikowanych według standardu ISCC PLUS. Należą do nich zrównoważona guma syntetyczna i sadza wykonane z surowców pochodzenia biologicznego, bio-okrągłego i/lub cyrkularnego. Certyfikacja ISCC PLUS zapewnia przejrzystość i identyfikowalność w całym łańcuchu dostaw poprzez śledzenie pochodzenia i właściwości surowców, weryfikację zgodności z kryteriami zrównoważonego rozwoju i certyfikację powstałych produktów.

 

Opona UltraContact NXT Continental - recykling

Systematyczne dążenie do zrównoważonego rozwoju

Continental niestrudzenie pracuje nad rozwojem innowacyjnych technologii oraz zrównoważonych produktów i usług w całym swoim łańcuchu wartości, od pozyskiwania materiałów po recykling zużytych opon. Do 2030 roku producent opon klasy premium dąży do tego, aby jego ogumienie zawierało ponad 40% materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu.

 

Continental kontynuuje swoje dążenie do uzyskania w 100% zrównoważonych materiałów we wszystkich swoich produktach oponiarskich najpóźniej do 2050 roku. Opona UltraContact NXT jest ważnym krokiem w kierunku realizacji tych ambitnych celów zrównoważonego rozwoju i uzyskania pozycji najbardziej postępowego producenta opon, zgodnie z programem strategicznym Vision 2030.

Mieszanka gumowa zawierająca ekologiczną krzemionkę wytwarzaną z odpadów rolniczych

Materiały odnawialne stanowią do 32% wszystkich surowców wykorzystanych w oponie UltraContact NXT. Obejmują one żywice oparte na materiałach odpadowych z przemysłu papierniczego i drzewnego oraz krzemian z popiołu z łusek ryżu. Łuski ryżowe są odpadem rolniczym, który może być przetwarzany na krzemionkę w nowym, mniej energochłonnym procesie. Jak w każdej oponie, również w UltraContact XNT kauczuk naturalny pozostaje kluczowym materiałem. Jest on niezastąpiony, ponieważ zapewnia najwyższe właściwości użytkowe opony dzięki podwyższonemu poziomowi wytrzymałości i trwałości.

Dostępne dla wielu modeli pojazdów ze wszystkimi typami napędów

UltraContact NXT jest częścią udanej rodziny UltraContact wprowadzonej przez Continental w 2022 roku. Producent będzie stopniowo wprowadzać linię UltraContact NXT w Europie. Pierwsze rozmiary będą wkrótce dostępne dla dealerów opon.

 

Opona UltraContact NXT została zaprojektowana zarówno dla pojazdów z silnikiem elektrycznym, jak i spalinowym, oferując najwyższą wydajność zgodnie z etykietą opon UE oraz optymalny przebieg. Najbardziej zrównoważona seria opon Continental oznakowana została logotypem „EV Compatible” i będzie dostępna dla wielu popularnych modeli samochodów, takich jak Kia Niro, Volkswagen ID.3, Mercedes-Benz EQA, Tesla Model 3, Audi Q4 E-TRON, Skoda Octavia, Volkswagen Golf 8, Audi A3 i wiele innych.

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).