Toyota Yaris 2. generacji - najczęstsze usterki | MOTOFAKTOR

Toyota Yaris 2. generacji - najczęstsze usterki

person Artur Kuśmierzak 23/08/2022

Toyota Yaris 2. generacji - pomimo upływu lat ten niewielki samochód nadal nie sprawia poważnych problemów w eksploatacji. Nie omijają go jednak usterki.

Toyota Yaris 2. generacji to niewielki samochód idealny do miasta. Raczej niezawodny, ale ma kilka przypadłości, na które warto zwrócić uwagę.

Zarys historyczny modelu

Samochód zadebiutował na rynku w roku 2005. W roku 2009 auto przeszło nieznaczny lifting. Konstrukcja otrzymała dyskretnie zmodernizowane reflektory i nowe tylne lampy. Pojawiły się też nieco inne zderzaki. Modyfikacje są raczej symboliczne i nie każdy je rozpozna. Od tego czasu samochód był produkowany do 2011 roku. Wtedy na rynku pojawiła się kolejna generacja tego modelu, a 2. odsłonę wycofano z salonów.

Silniki benzynowe

W ofercie silników benzynowych do wyboru jest 5 wariantów. Podstawowa jednostka to 1.0 VVT-i o mocy 69 KM. Decydując się na taki wariant, trzeba się liczyć z brakiem mocy, szczególnie w trasie. W niektórych miejskich sytuacjach – na drogach dwupasmowych – również auto z taką jednostką może być za słabe. Motor 1.0 VVT-i ma też szybko zużywające się pierścienie tłokowe, przez które motor z czasem zaczyna zużywać nadmierne ilości oleju silnikowego.

 

Dostępne były jeszcze silniki 1.3 VVT-i o mocy 87 KM oraz 1.33 Dual VVT-i (101 KM). Te 2 motory zapewniają wystarczające osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. W trasie przy spokojnej jeździe nie powinniście przekroczyć około 5,5 l/100 km. Z kolei w mieście, auto będzie zużywać maksymalnie 7-7,5 l/100 km. Odmian VVT-i cierpi na wycieki w okolicach pompy oleju, wersja Dual VVT-i miewa problemy ze zużyciem oleju. Tu również wymiany mogą wymagać pierścienie.

 

W ofercie były dostępne również odmiany usportowione TS z silnikiem 1.8 VVT-i o mocy 133 KM oraz 215 KM. To wersje dla fanów sportowej jazdy. Toyota Yaris TS najlepiej czuje się na torze wyścigowym. Motor 1.8 VVT-i również może pobierać sporo oleju – dotyczy to egzemplarzy z początkowych lat produkcji. Wersja TS osiąga setkę w 9 s. Jak na auto segmentu B to całkiem nieźle, jednak trudno tutaj mówić o sportowych osiągach. Renault Clio Sport 3. generacji rozpędza się do 100 km/h o około 2 sekundy szybciej.

Diesle

Pod maską auta znajdziemy również diesla. To jednostka 1.4 D-4D o mocy 75 KM. Dzięki wysokiemu maksymalnemu momentowi obrotowemu na poziomie 170 Nm, auto całkiem dobrze się zbiera. Jednak nie ma co liczyć na spektakularne osiągi. Silnik jest za to oszczędny i niezawodny. To jeden z najlepszych motorów wysokoprężnych Toyoty.

Typowe przypadłości tego modelu

Przed zakupem Yarisa 2 warto przede wszystkim sprawdzić podwozie i karoserię auta pod kątem korozji. Spotykane są tutaj przypadki zgrzytania skrzyni biegów oraz wycia mechanizmu różnicowego. Ten ostatni problem występuje głównie w egzemplarzach z dieslem.

 

Dość powszechne są również kłopoty ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. W Yarisie nie ma klasycznego automatu. Naprawa takiej skrzyni jest o tyle problematyczna, że mało który warsztat zechce się jej podjąć. W wielu przypadkach jest to też nieopłacalne. Z drobnych przypadłości tego modelu, trzeba wspomnieć o często przepalających się żarówkach. Ten typ tak ma. Na to można jednak przymknąć oko.

 

Polecamy także:

BMW Serii 5 E60 – najczęstsze usterki

Audi A4 B7 – najczęstsze usterki

BMW Serii 3 E90 – najczęstsze usterki

„Volkswagen Golf 5 – najczęstsze usterki”

„Škoda Octavia 2 – najczęstsze usterki”

Opel Insignia A – najczęstsze usterki

Dacia Duster 1. generacji – najczęstsze usterki

Peugeot 508 generacji 1. – najczęstsze usterki

Ford Focus Mk3 – najczęstsze usterki

Honda Civic 8. generacji – najczęstsze usterki

Toyota Avensis T27 – najczęstsze usterki

Renault Clio 3 – najczęstsze usterki

„Fiat Bravo 2. generacji – najczęstsze usterki”

Nissan Qashqai 1. generacji – najczęstsze usterki

Mazda 6 drugiej generacji – najczęstsze usterki

 

Zdjęcia: Toyota

user photo

Autor

Artur Kuśmierzak

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).