Renault Clio 3 - najczęstsze usterki | MOTOFAKTOR

Renault Clio 3 - najczęstsze usterki

person Artur Kuśmierzak 14/03/2022

Renault Clio 3. generacji ma dużo mocnych stron. Jest dość niezawodne, ale zdarzają mu się także usterki.

Renault Clio 3. generacji to prawie idealny przepis na małe, oszczędne miejskie auto. Ma dużo mocnych stron. Jest tanie w zakupie, dość niezawodne, a co najważniejsze, jego eksploatacja nie wymaga wygórowanych nakładów finansowych. Nie omijają go jednak usterki.

Zarys historyczny modelu

Auto zadebiutowało na rynku w 2005 roku. Do roku 2008 samochód był oferowany w dwóch wersjach nadwozia, jako: 3- lub 5-drzwiowy hatchback. W tym roku w salonach pojawiła się rodzinna odmiana kombi. Rok 2009 to czas, w którym samochód został poddany modernizacji. Przemodelowany między innymi reflektory i tylne lampy. Pojawiły się też nowe zderzaki oraz ciekawe warianty silnikowe. Produkcja auta trwała do 2014 roku, kiedy to na rynku zadebiutowała kolejna generacja modelu Clio.

Silniki benzynowe

Podstawowe silniki benzynowe to wolnossące jednostki o pojemności 1,2-litra, które mogą dysponować mocą rzędu 60, 75 lub 80 KM. Niestety żadna z wymienionych odmian nie radzi sobie z tym autem. Wyprzedzenia ciężarówek w trasie może stanowić spore wyzwanie. Optymalnym wyborem jest motor o pojemności 1,4 l o mocy 98 KM. Jest w zupełności wystarczający i stosunkowo oszczędny. Clio 3 z taką jednostką rozpędza się do setki w 11,3 s. Podczas jazdy miejskiej auto z takim motorem zużywa 6,5-8,5 l/100 km. W trasie, bez większych problemów powinno się udać zejść do 5-6 l/100 km.

 

Bardziej wymagający mają do wyboru jeszcze wolnossące jednostki o pojemności 1,6 l. Ten silnik może mieć moc 88, 110 lub 128 KM. Godne polecenia są prawie wszystkie odmiany, z wyjątkiem najsłabszej wersji. Od podstawowej, lepiej wziąć silnik 1,4 l. Motory 1,6 l o mocy co najmniej 110 KM są bardzo żwawe.

 

Do wyboru są jeszcze wolnossące jednostki 2-litrowe. To auta, które dają dużo emocji w trakcie jazdy. Szczególnie topowa 197- lub 200-konna odmiana RS. Ta osiąga setkę w 6,9 s. Jej prędkość maksymalna w zależności od mocy to 215 lub 225 km/h. Dostępna jest jeszcze 2-litrowa wersja 140-konna. Francuzi nie nazywają jej sportową, ale ma całkiem przyzwoite osiągi. Clio 3 z takim motorem osiąga pierwszą setkę w zaledwie 8,5 s. To bardzo dobry wynik.

 

Jednostki o pojemności 1,6 l i 2-litrowe to udane motory. Jednak trzeba pamiętać o tym, aby wraz z rozrządem wymieniać w nich też koło zmiennych faz rozrządu. Najlepiej robić to co 80 000 km. W motorach benzynowych zdarzają się również awarie cewek zapłonowych, ale te nie są drogie.

 

Dostępna jest jeszcze doładowana jednostka 1.2 TCe. Dysponuje mocą rzędu 101 KM. Zapewnia osiągi na podobnym poziomie jak wolnossący silnik o pojemności 1,4 l. Jednak nie jest pozbawiona wad. Motory te cierpią na nadmierne zużycie oleju silnikowego.

Diesle

W przypadku silników Diesla, mamy do wyboru jedną jednostkę 1.5 dCi, ale w kilku wariantach mocy. Najsłabszy ma 65 KM, a najmocniejszy 105 KM. Teoretycznie najlepszym wyborem byłby ten najmocniejszy. Zużycie paliwa jest w tym przypadku bardzo podobne do podstawowego. Niestety motor 1.5 dCi to spore ryzyko. Oprócz awarii układu wtryskowego dość często dochodzi tutaj do obracania się panewek. W rezultacie powoduje to uszkodzenie silnika i konieczność przeprowadzenia remontu generalnego. Motory benzynowe są znacznie trwalsze.

Typowe przypadłości tego modelu

Z drobnych usterek trzeba wspomnieć o zacierających się silniczkach ramion wycieraczek. Użytkownicy skarżą się na matowiejące reflektory, które lubią też parować. Problemy przysparza również szwankujące radio. Fotele też nie należą do przesadnie trwałych – z czasem przeciera się ich materiał. Niezbyt trwały jest także skraplacz układu klimatyzacji.

 

W zawieszeniu szybko zużywają się łożyska, a także górne poduszki kolumn MacPhersona. Spotykane są również problemy z prawidłowym działaniem karty hands free, jednak nie występują one w każdym egzemplarzu. W wielu autach do otwierania służy tradycyjny kluczyk. Większość usterek da się jednak tanio naprawić.

 

Polecamy także:

Nissan Qashqai 1. generacji – najczęstsze usterki

Audi A4 B7 – najczęstsze usterki

BMW Serii 3 E90 – najczęstsze usterki

„Volkswagen Golf 5 – najczęstsze usterki”

„Škoda Octavia 2 – najczęstsze usterki”

Opel Insignia A – najczęstsze usterki

Dacia Duster 1. generacji – najczęstsze usterki

Peugeot 508 generacji 1. – najczęstsze usterki

Ford Focus Mk3 – najczęstsze usterki

Honda Civic 8. generacji – najczęstsze usterki

Toyota Avensis T27 – najczęstsze usterki

Fiat Bravo 2. generacji – najczęstsze usterki

 

Zdjęcia: Renault

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).