Nissan Qashqai 1. generacji - najczęstsze usterki | MOTOFAKTOR

Nissan Qashqai 1. generacji - najczęstsze usterki

person Artur Kuśmierzak 30/05/2022

Nissan Qashqai 1. generacji posiadał kilka cech, które docenili klienci marki. Jakie usterki najczęściej dotykają ten model?

Nissan Qashqai 1. generacji, gdy pojawił się na rynku, był jednym z lepiej sprzedających się małych SUV-ów. Auto łączyło w sobie kilka cech, które docenili klienci. Praktyczność, atrakcyjna cena, ekonomiczne silniki oraz jak na tamte czasy – nowoczesny design.

Zarys historyczny modelu

Samochód zadebiutował na rynku w roku 2007. Rok później, w salonach Nissana pojawiła się wersja przedłużona tego małego SUV-a, którą nazwano Qashqai+2. W roku 2009 auto przeszło facelifting. Zmodernizowano między innymi: zderzaki, reflektory, tylne lampy oraz klapę bagażnika. Auto było produkowane do 2013 roku, kiedy to na rynku zadebiutowała kolejna generacja tego modelu.

 

Silniki benzynowe

W Nissanie Qashqaiu 1. generacji były dostępne dwie jednostki benzynowe. Podstawowa to motor o pojemności 1,6-litra i mocy 114 lub 117 KM. Mocy do jazdy w mieście wystarczy, jednak może jej brakować do wyprzedzania w trasie. Zaletą tego silnika jest niezawodność. Jednak równie trwały jest też nieco mocniejszy motor 2-litrowy o mocy 140 KM. Ta jednostka napędowa radzi sobie zdecydowanie lepiej niż silnik podstawowy. W tym przypadku nie można narzekać na brak dynamiki, nawet podczas wyprzedzania innych aut w trasie.

Diesle

Pod maską Nissana Qashqaia 1. generacji może pracować jeden z trzech diesli. Podstawowa jednostka wysokoprężna 1.5 dCi generuje moc 103 lub 106 KM. W tym przypadku nie ma znaczących różnic w dynamice. Auto z taką jednostką sprawdzi się bardziej w mieście niż w trasie. Niestety silnik ten nie jest wolny od wad. Często spotykaną przypadłością tej konstrukcji są zacierające się panewki i awarie układu wtryskowego.

 

Lepszym wyborem będą niezawodne jednostki wysokoprężne 1.6 dCi (130 KM) i 2.0 dCi (150 KM). Mają znacznie więcej mocy i gwarantują zadowalającą dynamikę, w porównaniu z motorami 1.5 dCi – tym w niektórych sytuacjach wyraźnie brakuje mocy.

 

Niezależnie od wybranego diesla, warto sprawdzić w jakim stanie są wtryskiwacze. Aby się o tym przekonać, można podłączyć komputer diagnostyczny i skontrolować korekty wtryskiwaczy. Warto zlecić mechanikowi też sprawdzenie poziomu napełnienia filtra cząstek stałych.

Typowe przypadłości tego modelu

Z drobnych przypadłości tego modelu, trzeba wspomnieć o nietrwałych górnych łożyskach mocujących przednie kolumny MacPhersona. Spotykane były również przypadki szybkiego zużywania się amortyzatorów. Auto miewa również problemy z korozją. Ta najczęściej pojawia się na podwoziu oraz w tylnej części nadwozia. Co ciekawe, rdza atakuje również tylne wahacze, a te nie należą do tanich.

 

Odradzamy wybór egzemplarzy wyposażonych w bezstopniową skrzynię biegów CVT. Trzeba liczyć się z rozciągającym się łańcuchem. Na rynku nie ma zbyt wielu warsztatów, które specjalizują się w naprawach tego typu przekładni. Wybór skrzyni manualnej będzie znacznie bezpieczniejszy. Samochód przeszedł dużo akcji serwisowych. Warto sprawdzić czy wybrany egzemplarz ma już wszystkie darmowe naprawy w ASO za sobą. Zaniedbanie akcji serwisowych może się skończyć nawet urwaniem się koła kierownicy i wieloma innymi problemami.

 

Podsumowanie

Nissan Qashqai 1. generacji to udany mały crossover, który nie zrujnuje was finansowo w trakcie eksploatacji. Jest dość trwały – zwłaszcza egzemplarze po liftingu, a jego utrzymanie jest znacznie tańsze niż luksusowych SUV-ów o większych rozmiarach. Egzemplarze po modernizacji nadal wyglądają atrakcyjnie. Te z pierwszych lat produkcji wizualnie mocno się już zestarzały.

 

Nissan Qashai, szczególnie w wersji wydłużonej, dobrze sprawdzi się jako rodzinne auto. Aby cieszyć się długą i stosunkowo bezproblemową eksploatacją, warto wybrać jeden z silników benzynowych lub diesla 1.6 dCi, bądź 2.0 dCi. Motor 1.5 dCi jest problematyczny, radzimy go unikać. Warto też po zakupie zainwestować w dobre zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia oraz profili zamkniętych. Na rynku jest sporo zadbanych egzemplarzy z polskich salonów.

 

Decydując się na Nissana Qashqaia 1. generacji, trzeba pamiętać jeszcze o jednym. Nie wszystkie egzemplarze mają napęd na 4 koła. Zdecydowana większość wyposażona jest wyłącznie w napęd na przednią oś. Najtańsze sztuki tego modelu kosztują od około 13 000-14 000 złotych, najdroższe to wydatek rzędu nawet 54 000 złotych.

 

Polecamy także:

 

Audi A4 B7 – najczęstsze usterki

BMW Serii 3 E90 – najczęstsze usterki

„Volkswagen Golf 5 – najczęstsze usterki”

„Škoda Octavia 2 – najczęstsze usterki”

Opel Insignia A – najczęstsze usterki

Dacia Duster 1. generacji – najczęstsze usterki

Peugeot 508 generacji 1. – najczęstsze usterki

Ford Focus Mk3 – najczęstsze usterki

Honda Civic 8. generacji – najczęstsze usterki

Toyota Avensis T27 – najczęstsze usterki

Renault Clio 3 – najczęstsze usterki

„Fiat Bravo 2. generacji – najczęstsze usterki”

 

Zdjęcia: Nissan

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).