Toyota Avensis T27 - najczęstsze usterki | MOTOFAKTOR

Toyota Avensis T27 - najczęstsze usterki

Toyota Avensis T27 to stosunkowo niezawodny samochód klasy średniej, chociaż zdarzają mu się czasem usterki.

Zarys historyczny modelu

Toyota Avensis T27 to 3. generacja tego modelu. Zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Samochód był dostępny w dwóch wersjach nadwozia. Jako sedan oraz kombi. Co ciekawe, konstrukcja przeszła aż dwa face liftingi. Pierwszy w 2011 roku i drugi w roku 2015. Auto zostało wycofane z produkcji w roku 2018. Model Avensis nie doczekał się jak na razie bezpośredniego następcy. W Polsce obecnie oferowane jest nieco większe Camry.

Silniki benzynowe

Godne uwagi są wszystkie trzy motory benzynowe. Podstawowa jednostka to 1.6 Valvematic. Dysponuje mocą rzędy 132 KM. Osiąga pierwsza setkę w 10,4 s. Nawet ta jednostka jest w zupełności wystarczająca do sprawnego poruszania się w trasie.

 

Najbardziej adekwatną odmianą do Avensisa T27 wydaje się jednak silnik 1.8 Valvematic o mocy 147 KM. Ten rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 9,4 s. Najbardziej wymagający mają do dyspozycji jeszcze motor 2.0 Valvematic o mocy 152 KM. W tym przypadku sprint do setki trwa 9 s. Nie jest to duża różnica w osiągach, ani w spalaniu, dlatego bardziej racjonalnym wyborem jest naszym zdaniem odmiana 1.8 Valvematic.

 

To dość trwałe konstrukcje, ale mają dwie dość poważne wady. Nietrwałe wariatory zmiennych faz rozrządu. Ich wymiana może kosztować nawet 3000 złotych. W niektórych egzemplarzach zostały już zamontowane nowe części, jednak są takie auta, gdzie będzie trzeba za to zapłacić. Warto mieć ten fakt na uwadze przy zakupie Avensisa T27 w wersji benzynowej. Zdarzają się też problemy z nadmiernym zużyciem oleju, ale nie we wszystkich egzemplarzach.

Diesle

Jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne to najbardziej niezawodne są odmiany 1.6 D-4D o mocy 112 KM. Trzeba jednak pogodzić się z trochę słabszą dynamiką. Auto w takiej odmianie osiąga pierwszą setkę w 11,4 s. Godne uwagi są również niektóre odmiany 2.0 D-4D, między innymi wersja o mocy 143 KM. To jednostka BMW z rodziny N47, w której należy wymieniać rozrząd co około 120 000-150 000 zł. Usługa taka kosztuje w przybliżeniu 3500 zł.

 

Jednak to i tak trwalsza jednostka niż motory 2-litrowy D-4D Toyoty o mocy 124 i 126 KM oraz silniki 2.2 D-4D/D-CAT dysponujące mocą 150 lub 177 KM. W tych spotkane są przypadki erozji bloku silnika, to wiąże się z koniecznością remontu całej jednostki. Koszty takiej operacji przekraczają nawet 10 000 złotych. Jednak dotyczy to głównie aut z dwóch pierwszych lat produkcji.

Typowe przypadłości tego modelu

Z drobnych przypadłości trzeba wspomnieć o nietrwałych uszczelkach nadwozia. Z czasem się zużywają i do wnętrza auta wlewa się woda. Użytkownicy narzekają też na nietrwałą powłokę lakierniczą. Łatwo ją uszkodzić, często spotykane są rysy czy odpryski lakieru. Odradzamy wizyty na automatycznych myjniach szczotkowych.

 

Spotykane są przypadki korozji, ale jest to rdza powierzchowna. Zabezpieczenie antykorozyjne jest pod tym względem dużo lepsze niż w poprzedniej generacji Avensisa T25. Z drobnych usterek trzeba wspomnieć jeszcze o problematycznych mechanizmie hamulca ręcznego, nie jest to jednak poważna awaria, ale dość kosztowna w naprawie. Jak widać Toyota Avensis T27 zdała egzamin z niezawodności na 5-kę.

Podsumowanie

Toyota Avensis T27 nie jest może autem zbyt wyrafinowanym stylistycznie. Choć ma na pokładzie kilka ciekawych gadżetów elektronicznych, to jednak dość słabo wypada pod względem wyposażenia w porównaniu do innych konkurentów. Jednak auto to ma jedną istotną zaletą. To właśnie ze względu na nią ludzie decydują się na ten model. Chodzi oczywiście o niezawodność. Póki co, samochód nie boryka się z wieloma poważnymi przypadłościami.

 

Jeśli chcecie mieć stosunkowo dynamiczne, przestronne i niezawodne auto. Nie przeszkadza wam nudny design, ani uboga oferta gadżetów na pokładzie, to Toyota Avensis T27 jest dla Was dobrą propozycją. Co ciekawe i istotne, na rynku samochodów używanych jest wiele zadbanych egzemplarzy z polskich salonów. Oczywiście nie wszystkie z nich nadają się do zakupu, ale jest ich naprawdę sporo.

 

Co najważniejsze, Toyota w tym modelu dobrze poradziła sobie z wyeliminowanie korozji. Jednak przed zakupem konkretnego egzemplarza radzimy dokładnie sprawdzić podwozie auta pod tym kątem.

 

Polecamy także:

Nissan Qashqai 1. generacji – najczęstsze usterki

Audi A4 B7 – najczęstsze usterki

BMW Serii 3 E90 – najczęstsze usterki

„Volkswagen Golf 5 – najczęstsze usterki”

„Škoda Octavia 2 – najczęstsze usterki”

Opel Insignia A – najczęstsze usterki

Dacia Duster 1. generacji – najczęstsze usterki

Peugeot 508 generacji 1. – najczęstsze usterki

Ford Focus Mk3 – najczęstsze usterki

Honda Civic 8. generacji – najczęstsze usterki

Renault Clio 3 – najczęstsze usterki

Fiat Bravo 2. generacji – najczęstsze usterki

Toyota Yaris 2. generacji – najczęstsze usterki

BMW Serii 5 E60 – najczęstsze usterki

 

Zdjęcia: Toyota

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).