Ostatni tydzień maja był dla branży motoryzacyjnej przede wszystkim kolejnym rozdziałem w walce z negatywnymi dla niej skutkami koronakryzysu. CLEPA wspólnie z ACEA, CECRA oraz ETRMA opracowały dla władz Unii Europejskiej listę 25 rekomendacji, które mają pomóc branży stanąć na nogach. Podobny krok podjęli przedstawiciele europejskiej branży elektromobilności, którzy zaapelowali do Komisji Europejskiej o zintensyfikowanie wysiłków na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu po COVID-19.
Obecną kondycję branży automotive oraz jej przyszłość skomentowali też członkowie Wschodniego Sojuszu Motoryzacyjnego. Swoje wyniki finansowe za I kwartał roku 2020 omówili Hella oraz Grupa Wielton, na których również piętno odcisnęła pandemia COVID-19.
Rząd przedstawił IV etap odmrażania gospodarki, a Rzecznik MŚP zaproponował korzystne dla przedsiębiorców z sektora MŚP zmiany w przepisach dotyczących obowiązku stosowania nowego JPK_VAT.
Spółka Moto-Profil zanotowała awans na liście 200 największych polskich firm, przygotowanej przez redakcję „Wprost”. Z kolei Goodyear uruchomił w Polsce sprzedaż opon online, a stowarzyszenie PSPA przedstawiło najnowszą prognozę rozwoju elektromobilności nad Wisłą.
Volkswagen, w związku z wyrokiem Federalnego Trybunału Sprawiedliwości w Karlsruhe ws. Dieselgate, będzie musiał odkupić od 60 tys. swoich klientów sprzedane im samochody z zainstalowanym cheating device, a sieć Hart otworzyła nową filię w Lublinie.