Hankook z wyższą sprzedażą i zyskiem operacyjnym w Q3 2023 | MOTOFAKTOR

Hankook z wyższą sprzedażą i zyskiem operacyjnym w Q3 2023

Hankook, na podstawie skonsolidowanych wyników finansowych, ogłosił wyniki sprzedaży za III kw. br. Sprzedaż i zysk operacyjny wzrosły odpowiednio o 1,8% i o 106% r/r.

 

 

Trzeci kwartał był kształtowany przez przyszłościowe inwestycje w obszarze opon do pojazdów elektrycznych oraz opon stanowiących część oryginalnego wyposażenia do pojazdów o wysokich osiągach produkowanych przez duże marki samochodów premium. Hankook dąży do zajęcia wiodącej roli w przemyśle na rzecz mobilności przyszłości. Przedsiębiorstwo osiągnęło duże postępy w zakresie badań i rozwoju (R&D) zwłaszcza w odniesieniu do stawianych przed producentów samochodów wysokich wymagań związanych z wydajnością dla samochodów sportowych, a także pojazdów elektrycznych.

 

Ponadto firma Hankook stale poszerzała swój obszar sprzedaży oraz gamę produktów po pierwszej globalnej premierze pierwszej na świecie linii opon do pojazdów elektrycznych „iON” w maju 2022 r. Jednocześnie dzięki swoim uznawanym kompetencjom w dziedzinie opon do pojazdów elektrycznych przedsiębiorstwo z powodzeniem ugruntowało swoją pozycję jako wyłączny dostawca oraz oficjalny partner Formuły E, wiodącej na świecie serii wyścigów pojazdów elektrycznych.

 

Łącznie w III kwartale 2023 r. firma Hankook była na całym świecie dostawcą około 250 części oryginalnego wyposażenia dla około 40 marek samochodów, w tym marek premium Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche oraz Tesla. Podkreśla to status przedsiębiorstwa jako producenta opon premium na światowym rynku.

 

Mimo wciąż trudnych ekonomicznych warunków ramowych firma Hankook odnotowywała w dalszym ciągu dobre wyniki. Przyczynami takiego stanu rzeczy są między innymi ustabilizowane ceny surowców, włącznie z cenami syntetycznego kauczuku i sadzy, a także spadek kosztów frachtu morskiego. Strategiczna polityka cenowa oraz efektywne zarządzanie produktami premium –w tym oponami o dużych średnicach, oponami do pojazdów o wysokich osiągach oraz pojazdów elektrycznych – pozwoliły na osiągnięcie efektów synergii z godnym uwagi rezultatem.

 

Efekty te utrzymywały się również w III kwartale, przy czym opony do samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów użytkowych o rozmiarze 18 cali lub większym stanowiły 43,4% całkowitej sprzedaży. Odpowiada to wzrostowi o 2,3 punktu procentowego w porównaniu z poprzednim rokiem. Wśród najważniejszych rynków za najwyższy udział w sprzedaży opon do samochodów osobowych o dużych rozmiarach w calach odpowiadały Chiny (57,3%), następnie Korea (53,6%), Ameryka Północna (51,4%) oraz Europa (34,3%).

Skonsolidowane wyniki finansowe za III kwartał 2023 r.

Źródło: Hankook

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).