Blisko 600 serwisów w sieci Q Service Castrol | MOTOFAKTOR

Blisko 600 serwisów w sieci Q Service Castrol

O rozwoju sieci rozmawiamy z Martą Ciesielską, kierownikiem działu sieci serwisowych Q Service Castrol.

  • Sieć niezależnych warsztatów samochodowych Q Service Castrol świętowała w 2023 roku 5-lecie istnienia na polskim rynku.
  • Od 2018 roku do projektu dołączyło blisko 600 serwisów.
  • O rozwoju sieci rozmawiamy z Martą Ciesielską, kierownikiem działu sieci serwisowych Q Service Castrol.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

W 2023 roku sieć warsztatów samochodowych Q Service Castrol świętowała 5 lat obecności na rynku. Jakie były początki sieci?

Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol
Marta Ciesielska, kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol

W 2018 roku firmy Inter Cars i Castrol połączyły swoje siły, co zaowocowało utworzeniem profesjonalnej sieci warsztatów Q Service Castrol. Narodziny sieci miały na celu ustanowienie standardu najwyższej jakości obsługi pojazdów w serwisach samochodowych. Cel był jasny – stworzenie największej sieci warsztatów niezależnych w Polsce.

Q Service Castrol zyskał nową, spójną identyfikację wizualną, a punkty napraw należące do sieci – jednolite i czytelne oznakowanie. W miarę upływu czasu i dalszego rozwoju konceptu, coraz więcej niezależnych warsztatów dołączało do Q Service Castrol. Sukcesywnie docieramy do nowych klientów, a sieć zrzeszonych serwisów powiększa się o kolejne punkty napraw. Nasze dotychczasowe doświadczenie na rynku świadczy o trwałym rozwoju i skuteczności projektu.

Jak sieć rozwijała się od momentu powstania?

Po czterech latach od inauguracji konceptu, świętowaliśmy otwarcie 500. warsztatu. Aktualnie, Q Service Castrol liczy niemal 600 punktów serwisowych. Tak szybko rosnąca liczba warsztatów świadczy zarówno o sile i popularności samego konceptu, jak i wzrastającej rozpoznawalności marki.

Konsekwentnie rozwijamy się również w obszarach marketingu i mediów społecznościowych. W 2021 roku do grona naszych ambasadorów Piotra Gruszki i Zbigniewa Bartmana dołączyli Katarzyna Skowrońska i Bartosz Ostałowski. W 2023 roku zainaugurowaliśmy kampanię w mediach tradycyjnych, docierając do szerszej publiczności za pośrednictwem ogólnopolskiej telewizji i radia. Nasze spoty reklamowe emitowano na kanałach Polsat News, Polsat Sport, Polsat Play, Eleven Sports oraz BBC Brit. Dodatkowo, zrealizowaliśmy kampanię w radiu, a kierowcy mogli usłyszeć reklamę Q Service Castrol w Radiu Zet oraz sieci Eurozet obejmującej ponad 80 innych stacji.

Z kolei w mediach społecznościowych zrealizowaliśmy kampanię z Bartkiem Ostałowskim, w ramach której powstały 4 filmy promocyjne, prezentujące aktualną ofertę oraz reportaż z wizyty ambasadora w warsztacie samochodowym.

Nie zapominamy również o regularnych inicjatywach integracyjnych. Organizujemy spotkania sieciowe, dni otwarte oraz spotkania w warsztatach, które do tej pory cieszyły się ogromnym zainteresowaniem – 60 imprez tego typu już za nami.

Czy sieć Q Service Castrol rozszerzyła ofertę usług w ciągu ostatnich lat?

Stale monitorujemy sytuację w branży motoryzacyjnej i dopasowujemy ofertę do potrzeb i wymagań klientów. Przygotowaliśmy dla kierowców rozszerzoną gwarancję na opony, tarcze hamulcowe i wybrane elementy silnika. To dowód na to, że troszczymy się o bezpieczeństwo klientów, powierzających swoje samochody opiece naszych mechaników. Widzę, że tak nietypowa oferta daje nam przewagę konkurencyjną na rynku.

Czy są plany rozszerzania współpracy z obecnymi partnerami lub nowe partnerstwa?

Cieszymy się, że coraz więcej partnerów dołącza do naszego konceptu, a model współpracy z nimi przynosi nam wymierne korzyści. Stawiamy na firmy, które dostarczają do warsztatów sprawdzone rozwiązania. Wśród naszych partnerów są m.in. Castrol, Continental, Semperit, Bosch, Ate, Varta, ZF Aftermarket oraz NRF.

Jednym z ostatnich producentów, z którym udało nam się nawiązać działania jest firma będąca liderem w branży narzędzi elektrycznych – MILWAUKEE®. Oczywiście nie zamykamy się na nowe możliwości wspólnych działań. Dzięki nim rozwijamy sieć i pozyskujemy kolejne niezależne warsztaty.

Z jakimi wyzwaniami sieć warsztatów Q Service Castrol musiała się zmierzyć w ciągu ostatnich 5 lat?

W ostatnich latach nasza sieć stanęła przed istotnym wyzwaniem braku wykwalifikowanej kadry pracowniczej w warsztatach. Mimo to z powodzeniem udało nam się wprowadzić optymalne rozwiązania, adekwatne do bieżących potrzeb rynku warsztatowego.

W ramach istotnych inicjatyw zaangażowania w edukację wspólnie z Inter Cars kontynuujemy rozwój praktyk i zaawansowanych szkoleń, w tym programu Młode Kadry. Co więcej, Q Service Castrol stale wspiera właścicieli warsztatów, pomagając im pozyskać najnowocześniejszy sprzęt niezbędny dla mechaników w ich codziennej pracy. Za pośrednictwem Fundacji Inter Cars i współtworzonego programu stypendialnego Akcelerator, znajdujemy młodych, ambitnych ludzi, którzy zdobywają wiedzę w technikach motoryzacyjnych i szkołach branżowych i chcą pracować w swoim zawodzie w przyszłości.

Jakie są największe osiągnięcia sieci w tym okresie?

W ciągu pięciu lat udało nam się rozwinąć sieć niezależnych warsztatów samochodowych w różnych aspektach. Co najważniejsze, punktów serwisowych należących do naszej sieci jest coraz więcej. Z każdym kolejnym rokiem stawiamy przede wszystkim na pełnozakresowe wsparcie warsztatów. Naszymi działaniami staramy się w jak największym stopniu ułatwić właścicielom zarządzanie warsztatami.

Poza tym Q Service Castrol świadczy również usługi dla najważniejszych firm flotowych, m.in.: Arval, Leasplan, ALD, czy Masterlease.

Jakie strategie były stosowane w celu pozyskania i utrzymania lojalności klientów?

Główna strategia Q Service Castrol związana z pozyskiwaniem i utrzymaniem lojalności klientów koncentrowała się przede wszystkim na nawiązaniu współpracy z najlepszymi producentami części samochodowych na rynku. W celu wyróżnienia się na tle konkurencji, proponujemy naszym klientom wspomniany pakiet 3 gwarancji obejmujący elementy silnika, tarcze hamulcowe oraz opony. Oferta stanowi istotny czynnik przyciągający klientów do warsztatów.

Wspólnie z serwisami, zobowiązujemy się do zapewniania wysokiej jakości usług oraz obsługi, a pracownikom warsztatów umożliwiamy ciągły rozwój. To kompleksowe podejście pozwala nam nie tylko pozyskiwać klientów, ale również utrzymywać ich lojalność poprzez oferowanie doskonałych produktów i usług.

Czy są plany na ulepszenie obsługi klienta w przyszłości, wprowadzenia nowych rozwiązań związanych np. z rozwojem elektromobilności?

Branża w tej chwili przechodzi ewolucję w związku z przyspieszeniem procesu elektryfikacji. Wiem, że dostosowanie obszarów związanych ze sprzętem i zasobami ludzkimi będzie stanowiło duże wyzwanie. Dlatego się do niego przygotowujemy. Część naszych warsztatów obsługuje już pojazdy elektryczne i hybrydowe, a ich liczba będzie wzrastać. Jako sieć dbamy o to, by nasi mechanicy pozostawali na bieżąco z najnowszą wiedzą – z tego względu uczestniczą w szkoleniach i uzyskują uprawnienia niezbędne do naprawy aut elektrycznych.

Ile warsztatów jest zrzeszonych w sieci Q Service Castrol, czy planujecie rozszerzenie sieci o nowe lokalizacje?

W pięć lat od powstania naszej sieci, zbudowaliśmy największą sieć niezależnych warsztatów w Polsce, do której należy już blisko 600 punktów serwisowych. Nie zwalniamy tempa i wciąż rozbudowujemy koncept, pozyskując tym samym kolejnych zadowolonych właścicieli.

Jakie wyzwania prognozujecie na przyszłość?

Jednym z ważniejszych problemów, który występuje obecnie na rynku warsztatowym jest, wspomniana wcześniej, postępująca elektryfikacja branży motoryzacyjnej. Do punktów serwisowych trafia coraz więcej samochodów wysoko rozwiniętych technologicznie. Naprawa pojazdów elektrycznych i hybrydowych wymaga od mechaników korzystania z odpowiedniego sprzętu, zasobów oraz wiedzy. Q Service Castrol pomaga właścicielom serwisów we właściwym przygotowaniu się do nowej rzeczywistości, inwestując w urządzenia, które ułatwią mechanikom codzienną pracę. Co więcej, wspieramy warsztaty w organizacji szkoleń dla pracowników dotyczących m.in. elektryfikacji.

Jakie korzyści daje warsztatom obecność w sieci Q Service Castrol i generalnie w sieci warsztatowej?

Właściciele warsztatów, którzy dołączają do Q Service Castrol, korzystają z kompleksowego wsparcia obejmującego różne obszary działalności. Dzięki naszej inicjatywie, serwisy mogą liczyć na wsparcie merytoryczne, finansowe, marketingowe oraz wizerunkowe. W praktyce oznacza to, że każdy z serwisów zrzeszonych w naszej sieci ma dostęp do specjalnych bonusów partnerskich, co obejmuje pomoc w organizacji akcji promocyjnych, umożliwiając serwisom efektywną promocję i zwiększenie widoczności na rynku. Ponadto, zapewniamy unikalne oferty dotyczące wyposażenia punktów serwisowych, dzięki którym warsztaty mogą optymalizować swoje działania.

Wspieramy także właścicieli w tworzeniu kompletnych i aktualnych wizytówek Google, co przyczynia się do zwiększenia widoczności w sieci. Każdy serwis, będąc częścią sieci Q Service Castrol, zyskuje dostęp do programów inwestycyjnych na rozwój i wyposażenie serwisu, szkoleń produktowych i technicznych oraz szerokiego asortymentu części zamiennych i eksploatacyjnych. Udostępniamy bezpłatny pakiet oznakowania sieciowego oraz udzielamy wsparcia w kwestiach wyposażenia warsztatu i pomocy prawnej, aby właściciele mogli skoncentrować się na efektywnej obsłudze klientów.

Nasze warsztaty jako pierwsze dowiadują się o nowościach, promocjach, szkoleniach, ofertach oraz mają dostęp do porad. Wspieramy właścicieli serwisów w pozycjonowaniu ich punktów napraw w wyszukiwarce Motointegrator oraz zapewniamy codzienne dostawy części do ich zakładów.

Dodatkową wartością dodaną jest możliwość uczestnictwa w konferencjach, podczas których prezentujemy aktualny stan rynku niezależnych warsztatów serwisowych. Co istotne, Q Service Castrol stawia na współpracę i komunikację między właścicielami serwisów, co umożliwia wymianę wiedzy, doświadczenia oraz udzielanie sobie wsparcia. Wszystko to ma na celu zagwarantowanie naszym obecnym i przyszłym warsztatom najwyższej jakości obsługi, umacniając ich pozycję na rynku i wspierając rozwój biznesowy.

 

belka Wiadomości Google

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).