Co zyskuje warsztat na współpracy z siecią? Q Service Castrol odpowiada | MOTOFAKTOR

Co zyskuje warsztat na współpracy z siecią? Q Service Castrol odpowiada

person Adrian Januszkiewicz 11/04/2022

Zdaniem Q Service Castrol przystąpienie do rosnących na znaczeniu konceptów sieciowych może być gwarancją otrzymania odpowiedniego wsparcia.

Koncepty warsztatowe sukcesywnie zyskują na popularności. Europejskim liderem jest Norwegia, w której do sieci warsztatowych należy 88% wszystkich autoserwisów*. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad połowa wszystkich serwisów zrzeszona jest w sieciach warsztatowych*. W przypadku Polski, do konceptów sieciowych przynależy już 1/3 wszystkich warsztatów*.

 

Warto zwrócić uwagę, iż w 2012 roku w Europie do konceptów sieciowych należało 60 tys. serwisów. Dziś liczba ta przekracza 75 tysięcy*. Co więcej, w ciągu ostatnich 10 lat liczba aktywnych sieci warsztatowych wzrosła aż o 30% i według prognoz w kolejnych latach będzie ich jeszcze więcej*.

 

Po ponad 20 latach doświadczenia udało nam się zbudować koncept sieciowy, który z roku na rok rozwija się i zyskuje coraz większe zaufanie wśród serwisów samochodowych, które chcą pracować pod wspólnym logiem – mówi Marta Ciesielska – kierownik działu sieci serwisowych Q Service Castrol.

Przynależność do sieci korzyścią dla serwisów

Współpraca warsztatów z sieciami autoserwisów wiąże się z wieloma korzyściami. Oferta konceptów sieciowych skoncentrowana jest nie tylko na aspekcie produktowym, ale również inwestycyjnym oraz w zakresie wsparcia prawnego.

 

Warsztaty, które znają markę Q Service Castrol, oprócz wsparcia sprzedaży, cenią ją również za bardzo szeroką gamę usług i produktów. Do sieci przynależy już 31% wszystkich serwisów niezależnych – podkreśla Leszek Radzikowski – dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.

Niezależne sieci reagują na zmieniające się trendy rynkowe

Oprócz współpracy ze sprawdzonymi i cenionymi dostawcami, którzy zapewniają serwisom samochodowym najlepsze technologie oraz systemy gwarancyjne, właściciele warsztatów samochodowych mogą również liczyć na wsparcie w zakresie e-commerce, edukacji konsumentów, jak również kompleksowej obsługi klientów flotowych.

 

Dzisiejszy klient wymaga od serwisu samochodowego internetowej rezerwacji wizyty i tego rodzaju usługa stała się już standardem w kontekście konceptów sieciowych. Innym trendem jest również „abonamentowy” styl życia – konsument często nie kupuje już samochodu, ale go wynajmuje. Często to nie kierowca decyduje, gdzie samochód jest naprawiany, ale jego właściciel. Dlatego też Q Service Castrol dąży do jak najlepszej współpracy z klientem flotowym – zaznacza Wojciech Twaróg – Członek Zarządu Inter Cars S.A., dyrektor sprzedaży i marketingu.

Przygotowani na elektromobilność

Rosnąca liczba samochodów o napędzie elektrycznym powoduje, że pracownicy warsztatów muszą nauczyć się ich naprawy. Serwisy, które działają w ramach konceptów warsztatowych, otrzymują duże wsparcie w tym zakresie, najczęściej w postaci szkoleń dotyczących kompleksowej naprawy aut bezemisyjnych.

 

Sieć Q Service Castrol współpracuje z partnerami, którzy tak naprawdę “tworzą” samochody elektryczne, mają więc ogromną wiedzę w tym zakresie, a warsztaty zrzeszone w sieci poprzez partnerstwo mogą swobodnie z niej czerpać – dodaje Szymon Sabat, marketing manager CEE w firmie Castrol.

 

*Źródło: Wolk After Sales Experts.

 

Źródło: Q Service Castrol

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).