Goodyear Polska rozwija ofertę Goodyear Total Mobility, integrując produkty, usługi i inteligentne rozwiązania, które przyczyniają się do ułatwienia cyfrowej transformacji flot. Producent opon prezentował je na pokładzie ciężarówki w ramach trasy Drive Results podczas Goodyear FIA European Truck Racing Championship (ETRC) na Torze Poznań w dniach 23-25 czerwca 2023.
Aplikacje do zarządzania flotą w ofercie Goodyear Total Mobility:
- TechHub to aplikacja typu plug-play do systemów monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) i Goodyear DrivePoint, która skraca czas przestojów i umożliwia łatwą konfigurację.
- FleetHub wyznacza nowe standardy, łącząc rozwiązania Goodyear TPMS, CheckPoint (czytnik najazdowy) i DrivePoint w jedną platformę.
Aplikacja TechHub to zintegrowane rozwiązanie i aplikacja instalacyjna dla systemów Goodyear TPMS i DrivePoint, zapewniająca usługodawcom wiele korzyści. Aplikacja pomaga technikom w instalacji inteligentnego systemu monitorowania opon, wprowadzając wysokiej jakości standardy ułatwiające prawidłowe działanie systemu. Ogólna wymiana danych między klientami flotowymi a serwisem Goodyeara jest dodatkowo usprawniona dzięki narzędziom łączności dla flot.
Po zainstalowaniu czujników ciśnienia w oponach tradycyjna metoda konfiguracji pojazdów bywa czasochłonna, ponieważ wszystkie dane trzeba wprowadzać ręcznie. Wymaga to dużo planowania, aby ograniczyć do minimum czas przestoju, zwłaszcza jeśli flota składa się z dużej liczby pojazdów. TechHub oferuje rozwiązanie, które ułatwia proces instalacji. Zaawansowany protokół instalacyjny umożliwia dokładne pozycjonowanie kół, eliminując potencjalne ryzyko błędnych wpisów ręcznych, a także pozwala na ustawienie wartości odniesienia dla precyzyjnych obliczeń algorytmów i ostrzegania podczas pracy systemu.
Łączność z platformą FleetHub do zarządzania flotą została zaktualizowana, aby ułatwić flotom będącym w ciągłym ruchu zarządzanie oponami. W ramach zaawansowanego FleetHub klienci mogą łatwo uzyskać dostęp do informacji z systemów Goodyear TPMS, Goodyear Checkpoint (czytnik najazdowy) i Goodyear DrivePoint. Dzięki temu menedżerowie dysponują pełną pulą danych, co pozwala im podejmować najbardziej świadome decyzje.
Ponadto FleetHub oferuje użytkownikom CheckPoint nowoczesny interfejs w profilu online, w tym zaawansowane aplikacje mobilne dostępne dla operatorów. Integracja danych przekłada się na lepsze doświadczenia klientów i scentralizowaną pomoc techniczną. Platforma jest przyszłościowa, a użytkownicy mogą korzystać z regularnych aktualizacji oprogramowania oraz z ogólnego rozwoju oferty Goodyear Total Mobility.
Goodyear stworzył też aplikację wspierającą prace kierowców, to DriveHub. Wykorzystuje ona te same strumienie danych co FleetHub, ale przekształca je w informacje istotne dla kierowcy. Aplikacja pomaga podejmować właściwe decyzje i ograniczyć liczbę przestojów związanych z oponami.
eJob – to inteligentna aplikacja częściowo automatyzuje i usprawnia proces inspekcji floty pojazdów ciężarowych i autobusów, od rejestracji przez konserwację, pomoc drogową, bieżnikowanie, po gwarancję dla dostawców usług. eJob oferuje pełną przejrzystość wszystkich przeprowadzanych przeglądów konserwacyjnych i flotowych, widoczną w ciągu kilku sekund od złożenia zlecenia, z każdego miejsca w Europie. Inteligentna aplikacja współpracuje z Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS), jednym z wiodących systemów zarządzania oponami na rynku. Zaawansowana platforma zapewnia flotom i dealerom ogumienia, zarządzającym flotą pełny przegląd wszystkich pojazdów, ich lokalizacji, realizowanej polityki dotyczącej opon oraz uzgodnionych warunków, jak również gwarancji.
Na pokładzie ciężarówki Drive Results Goodyear prezentuje także działanie systemu Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS), sprawdzonego już przez tysiące flot na świecie. To system, który w jednym miejscu zbiera wszystkie informacje na temat flotowych pojazdów i ich opon, takie jak uzgodnione warunki i zakres współpracy, np. z siecią serwisową, czy zaakceptowane przez zarządzających flotą koszty usług poszczególnych dostawców.
FOS umożliwia również ścisłe przestrzeganie założeń firmy dotyczących opon, ponieważ wszyscy usługodawcy serwisowi mają dostęp do kompletnych danych – jakie ogumienie należy montować w pojazdach floty, jakie powinno być ciśnienie i jakim momentem obrotowym dokręcać śruby. Gwarantuje to szybszy i dokładniejszy serwis opon. Kolejną zaletą systemu jest znaczne skrócenie prac administracyjnych przez ograniczenie obrotu dokumentami – wszystko jest zebrane w jednym miejscu, a raporty można generować przez naciśnięcie jednego przycisku. FOS ułatwia też realizację płatności, bo zamiast dziesiątek faktur od wielu usługodawców, flota otrzymuje jedną, skonsolidowaną.
Interaktywny showroom prezentował także najnowsze opony Goodyear:
- FUELMAX GEN-2
- FUELMAX PERFORMANCE
- KMAX GEN-2
- Oponę do autobusów URBANMAX COMMUTER
- Zrównoważoną demonstracyjną oponę do samochodów ciężarowych w 63% zbudowana z materiałów odnawialnych
Kolejne prezentowane rozwiązanie to system CheckPoint – rozbudowany czytnik najazdowy firmy Goodyear, który tworzy zamontowana na ziemi metalowa płyta, wyposażona w zaawansowane kamery, lasery i czujniki, odczytujące informacje o oponie, podczas gdy pojazd nad nią przejeżdża. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów interpretujących otrzymane sygnały w ciągu kilku sekund otrzymujemy dokładne informacje na temat ciśnienia w oponach, pozostałej głębokości bieżnika, obciążenia osi i całkowitej masy pojazdu – te dwie ostatnie funkcje dostępne są tylko w wersji stacjonarnej.
System CheckPoint, korzystając z wbudowanych kamer, odczytuje również tablice rejestracyjne, dopasowuje dane do pojazdu i dostarcza kompleksowy raport z oznaczeniem czasu jego przygotowania. Dużą zaletą systemu CheckPoint jest to, że pozwala on flotom na zwiększenie wydajności transportowej za sprawą krótszego czasu oczekiwania na przeprowadzenie kontroli ogumienia i mniejszej liczby przestojów spowodowanych nieprzewidzianymi zdarzeniami związanymi z oponami. Dysponując informacjami o stanie każdej opony w pojeździe, można lepiej planować działania obsługowe i zakupy – to wszystko z wystarczającym wyprzedzeniem, aby zapobiec ewentualnym problemom.
Zdjęcia: Goodyear