Diagnoza uszkodzeń sprzęgła - podsumowanie

person Redakcja 10/08/2017

Aby ułatwić diagnozę uszkodzeń, jakie mogą wystąpić w układzie wyprzęglania w pojazdach ciężarowych, eksperci marki LuK przygotowali listę typowych przyczyn uszkodzeń oraz sposobów usuwania awarii.

Sprzęgło nie rozłącza

Nie zawsze przyczyną usterki układu jest uszkodzenie własne sprzęgła. Często przyczyną niepoprawnego działania sprzęgła jest awaria układu wysprzęglania, uszkodzone łożysko pilotujące lub niezastosowanie się do procedury naprawy.

Poślizg

Nie zawsze przyczyną poślizgu sprzęgła jest jego uszkodzenie. Często przyczyną jest uszkodzenie układu wysprzęglania lub niewłaściwie przetoczone koło zamachowe, jak i błąd podczas montażu sprzęgła.

Sprzęgło szarpie

Uszkodzone ułożyskowanie wału korbowego oraz nierównomierna praca silnika mogą zakłócać płynną pracę sprzęgła. Kolejnym błędem może być zamontowanie niewłaściwego sprzęgła.

Głośna praca

Niecentralne położenie dźwigni, wału sprzęgłowego lub uszkodzone łożysko pilotujące mogą powodować gwizd w trakcie pracy. Błędny montaż tarczy lub zamontowanie źle dobranych elementów może również powodować hałasy. Tarcze sprzęgłowe z tłumikiem pierwszego stopnia mogą wydawać odgłos klikania przy zmiennych obciążeniach. Nie ma to negatywnego wpływu na pracę tarczy.

Duża sztywność na pedale sprzęgła

Tarcza, docisk lub koło zamachowe są bardzo rzadko przyczyną tych usterek. Najczęściej to układ wysprzęglania i jego elementy są tego przyczyną.

Szczegółowe informacje techniczne, porady dotyczące uszkodzeń sprzęgła i układu wysprzęglania oraz informacje na temat oferty produktowej i szkoleniowej Schaeffler i marki LuK dla pojazdów ciężarowych można znaleźć w cyklu artykułów zamieszczonych na Motofaktor.pl:

Pojazdy użytkowe pod kontrolą
Układy sprzęgieł w pojazdach użytkowych
Docisk sprzęgła
Tarcza sprzęgłowa
Układ wysprzęglania w pojazdach ciężarowych

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Schaeffler

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl