Volkswagen Golf VII generacji – najczęstsze usterki | MOTOFAKTOR

Volkswagen Golf VII generacji - najczęstsze usterki

Volkswagen Golf V i VI generacji borykały się z wieloma poważnymi usterkami w silnikach. W VII generacji Niemcy wprowadzili wiele poprawek.

  • Najdroższym podzespołem, który może się zepsuć jest zautomatyzowana skrzynia DSG.
  • Użytkownicy Volkswagena Golfa VII narzekają na bardzo delikatny lakier
  • Polecamy także inne artykuły z cyklu „Najczęstsze usterki„.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

Volkswagen Golf VII - zarys historyczny modelu

Samochód zadebiutował na rynku w 2012 roku. Rok później oferta została rozszerzona o wersję Sportsvan, bazującą na Golfie. Z kolei, w roku 2014, na rynku zadebiutowała uterenowiona odmiana Alltrack. Z większym prześwitem i napędem 4×4 4Motion. W roku 2015, Volkswagen pokazał sportową wersję GTI Clubsport, a rok później konstrukcja przeszła modernizację.

 

W ramach liftingu zmieniono między innymi zderzaki, reflektory, dynamiczne kierunkowskazy oraz tylne lampy. Od tego czasu, samochód bez większych zmian był produkowany do 2019 roku. Właśnie wtedy na rynku zadebiutowała kolejna 8. generacja Volkswagena Golfa.

Volkswagen Golf VII - silniki benzynowe

Wybór silników w Volkswagenie Golfie zawsze był bardzo bogaty. Tak samo jest również w przypadku 7. generacji niemieckiego kompakta. Podstawowa jednostka to motor 1.0 TSI o mocy od 85 do 115 KM. To trwała konstrukcja, która nie boryka się z poważnymi usterkami. Z czasem wymiany wymaga pompa wody, ale to część eksploatacyjna. Spotykane są również drobne wycieki oleju – to nic poważnego.

 

W ofercie były dostępne również silniki 1.2 TSI (o mocy od 85 do 110 KM), które również są godne polecenia. Tej jednostki nie należy mylić z jej poprzednią generacją borykającą się z wieloma poważnymi wadami (była dostępna w 6. generacji Golfa). Tutaj też zrezygnowano z szybko rozciągającego się łańcucha rozrządu na rzecz paska. Sporadycznie spotykane są przypadki uszkodzenia wariatora zmiennych faz rozrządu.

 

Dostępny jest również silnik 1.4 TSI (o mocy od 122 do 150 KM). W motorach 1.2 TSI i 1.4 TSI spotykany jest problem z nastawnikiem turbosprężarki. Nie należy się jednak obawiać tej usterki. W przypadku tego drugiego silnika (1.4 TSI), zdarzają się jednak przypadki większego zużycia oleju silnikowego. Zakup odmiany 1.2 TSI będzie bezpieczniejszą opcją niż wybór jednostki 1.4 TSI.

 

Silniki 1.5 TSI mają problemy z szarpaniem podczas ruszania. Ta przypadłość dotyczy egzemplarzy ze skrzynią manualną. W niektórych przypadkach pomaga aktualizacja oprogramowania silnika. Niestety nie zawsze.

 

Godne uwagi są za to motory 1.8 TSI oraz 2.0 TSI. Ten ostatni, w przypadku Golfa 7. generacji był oferowany już tylko w usportowionych wersjach GTI oraz R, a także w ich bardziej limitowanych odmianach.

 

Dostępna jest jeszcze wersja hybrydowa GTE oraz elektryczna e-Golf, jednak egzemplarzy z takim napędem jest niewiele. To raczej margines rynku.

Volkswagen Golf VII - diesle

Decydując się na silnik Diesla, warto wybrać motor 1.6 TDI. Trzeba jednak pamiętać o tym, że ze względu na obecność filtra cząstek stałych, nie sprawdzi się on w miejskiej eksploatacji. To propozycja dla osób, które planują użytkować samochód głównie w trasie. W jednostkach 2.0 TDI spotykane są przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą.

Volkswagen Golf VII - wnętrze

Volkswagen Golf VII - typowe przypadłości tego modelu

Najdroższym podzespołem, który może się zepsuć jest zautomatyzowana skrzynia DSG. Mechatronika, dwumasowe koło zamachowe czy sprzęgło to elementy, które w egzemplarzach z przebiegami powyżej 200 000 km mogą już wymagać ingerencji mechanika. Wyeliminowanie takich problemów będzie kosztowało kilka tysięcy złotych. Na to trzeba być przygotowany. Bezpieczniej wybrać manual.

 

Użytkownicy Volkswagena Golfa VII narzekają na bardzo delikatny lakier, który jest podatny na promienie UV i łatwo się rysuje. Jeśli planujecie zostać z autem na dłużej, warto zainwestować w powłokę kwarcową lub ceramiczną. Radzimy unikać też mycia karoserii na myjniach automatycznych. Jednak to typowy problem większości współczesnych aut.

 

Do nietrwałych należą tylne amortyzatory. Zdarzają się również przypadki uszkodzenia zwrotnic. W kabinie przepuszczają przewody klimatyzacji (głównie w autach przed liftingiem), a czasami parują reflektory.

Volkswagen Golf VII - podsumowanie

Volkswagen Golf VII to jeden z najbardziej praktycznych i najlepiej prowadzących się samochodów w swojej klasie. Oferuje też trwałe silniki. Godne polecenia są diesle 1.6 TDI oraz motory benzynowe 1.0 TSI, 1.2 TSI, a także 1.8 TSI i 2.0 TSI. Wybór przekładni DSG to spore ryzyko, bezpieczniej będzie wybrać skrzynię manualną. Lepiej zapłacić więcej i wybrać egzemplarz z udokumentowaną historią serwisową. Aby wydłużyć żywotność auta, radzimy wymieniać olej silnikowy co 15 000 km.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).