Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora – porady BILSTEIN | MOTOFAKTOR

Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora - porady BILSTEIN

Łożyska kolumny MacPhersona mają ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy. Akademia BILSTEIN zaleca zatem regularne oględziny tych elementów.

Decydująca jest kontrola wzrokowa

Podczas oględzin (od góry przy otwartej masce) należy upewnić się, że łożyska kolumny zawieszenia i amortyzatory są w dobrym stanie. Ewentualna korozja, która zagraża tym elementom, może mieć potencjalnie poważne konsekwencje: jeśli łożysko amortyzatora zostanie uszkodzone przez korozję, w najgorszym przypadku może spowodować to nawet pęknięcie górnego mocowania amortyzatora.

 

W celu diagnostyki, należy zdjąć osłony z łożysk amortyzatora. Jeżeli widoczna jest korozja, łożyska amortyzatora należy jak najszybciej wymienić na nowe, np. na zestaw łożysk amortyzatora BILSTEIN B1. Zestaw akcesoriów składa się z rurki ochronnej, mocowania górnego i odbojnika.

Na zdjęciu rozwiązanie spotykane w różnych modelach Opla np. Astra H i Zafira B

Sprawdź także pozostałe elementy

Sprawdzając łożysko amortyzatora, należy zwrócić także uwagę na amortyzatory i kolumny zawieszenia. Jeśli amortyzator przecieka i traci olej, w końcu przestanie działać prawidłowo. Uszkodzony amortyzator dobija do odbojnika powodując jego przedwczesne zużycie. Im dłużej eksploatuje się samochód ze zużytymi amortyzatorami, tym większe ryzyko, że koszty napraw ​będą ostatecznie wyższe.

Zachowaj ostrożność przy intensywnym użytkowaniu

Nie należy bagatelizować stanu osłon amortyzatorów – chronią amortyzator przed zanieczyszczeniami. Szczególną ostrożność powinni zachować ci, którzy często poruszają się po drogach szutrowych. Na powierzchni tłoczyska łatwo powstają liczne drobne wgniecenia. W rezultacie amortyzator w końcu zaczyna tracić szczelność. Zestaw BILSTEIN B1 pomaga w rozwiązaniu tego problemu. Oferuje szeroką gamę akcesoriów idealnie dopasowanych do amortyzatorów BILSTEIN do praktycznie każdego typu pojazdu – oczywiście w typowej jakości OEM BILSTEIN.

Co zrobić gdy amortyzator się zepsuje?

Jeśli kontrola wzrokowa wykaże, że amortyzatory przedniej osi są uszkodzone, należy je wymienić. Ulepszone amortyzatory B6 OE firmy BILSTEIN są w tym wypadku idealnym rozwiązaniem. Ich wielką zaletą jest to, że posiadają certyfikat, więc są w pełni zgodne z homologacją i nie wymagają żadnych dodatkowych badań.

 

Po montażu należy koniecznie zweryfikować i ewentualnie skorygować geometrię zawieszenia, a także przeprowadzić jazdę próbną.

Więcej cennych wskazówek?

Odpowiedzi na wszystkie ważne pytania dotyczące amortyzatorów i zawieszeń znaleźć można TUTAJ.

 

Wszystkie produkty BILSTEIN są szczegółowo opisane i objaśnione, a także znajdują się tam odpowiedzi na najważniejsze i często zadawane pytania.

 

Każdy, kto zawodowo zajmuje się zawieszeniami, znajdzie tutaj odpowiednie szkolenia, dzięki którym pogłębi swoją wiedzę. Szkolenia oferowane są nie tylko w siedzibie firmy. BILSTEIN oferuje również wirtualne sesje szkoleniowe dotyczące wszystkich istotnych tematów związanych z zawieszeniem.

 

Źródło: BILSTEIN

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).