Układ BorgWarner w SUV-ach Polestar | MOTOFAKTOR

Układ BorgWarner w SUV-ach Polestar

BorgWarner jako pierwszy wprowadził na rynek elektryczny system wektorowania i odłączania momentu obrotowego (eTVD) dla pojazdów BEV, dedykowany SUV-om Polestara i innego dużego europejskiego producenta OEM.

  • Pierwsza na rynku technologia eTVD obwieszcza elektryczne systemy zarządzania momentem obrotowym BorgWarner
  • Układ eTVD ma adaptacyjnie poprawiać bezpieczeństwo pojazdu niezależnie od warunków drogowych i pogodowych
  • Technologia znacząco poprawiać dynamiczny profil wydajności pojazdu
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

Układ eTVD stanowi część oferty rozwiązań BorgWarner z zakresu elektrycznego zarządzania momentem obrotowym (eTMS), która została zaprojektowana z myślą o inteligentnym sterowaniu momentem obrotowym kół w celu zwiększenia stabilności, zapewnienia doskonałych osiągów dynamicznych oraz poprawy trakcji podczas ruszania i przyspieszania. eTVD jest obecnie produkowany dla SUV-a Polestar 3, a produkcja dla głównego europejskiego producenta OEM ma rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Volker Weng, wiceprezes BorgWarner Inc. oraz prezes i dyrektor generalny BorgWarner Drivetrain and Battery Systems, Fot. BorgWarner
Volker Weng, wiceprezes BorgWarner Inc. oraz prezes i dyrektor generalny BorgWarner Drivetrain and Battery Systems, Fot. BorgWarner

„Nasze nowe systemy zarządzania momentem obrotowym pojazdów elektrycznych odzwierciedlają naszą multidyscyplinarną wiedzę, możliwości integracji systemów i wyjątkową pracę naszego zespołu BorgWarner” – powiedział Volker Weng, wiceprezes BorgWarner Inc. oraz prezes i dyrektor generalny BorgWarner Drivetrain and Battery Systems. – „Wraz z przejściem rynku na moduły i pojazdy definiowane programowo, niezwykle istotne jest posiadanie wyrafinowanych systemów, takich jak nasz eTVD, które mogą precyzyjnie i szybko obliczać, przewidywać i kontrolować zachowanie pojazdów w szerokim zakresie sytuacji. Otrzymaliśmy wyjątkowo pozytywne opinie od klientów dotyczące ich doświadczeń z jazd próbnych i nie możemy się doczekać, aby zaspokoić dalsze potrzeby rynku dzięki naszemu oprogramowaniu, elementom sterującym i wiedzy specjalistycznej w zakresie kalibracji.”

Wysokowydajny eTVD oferuje system 3 w 1, zastępujący mechanizm różnicowy i oferujący zarówno wektorowanie momentu obrotowego, jak i funkcję odłączania na żądanie. W przeciwieństwie do układów opartych na hamulcach, wektorowanie momentu obrotowego zapobiega niepotrzebnym ingerencjom hamulców, redukując w ten sposób szorstkość i wibracje. Prowadzi to również do mniejszego zużycia hamulców i opon, a dodatkową korzyścią jest niższa emisja cząstek stałych.

Systemy eTVD firmy BorgWarner oferują zaawansowane oprogramowanie i elementy sterujące, które producenci OEM mogą dostosować do potrzeb ich własnych platform i specyficznych cech marki.

Większa masa pojazdów typu BEV może zmniejszyć zwinność, ale systemy eTVD firmy BorgWarner mają zapewniać znacznie lżejszy charakter pojazdu, zwiększając jednocześnie ogólne bezpieczeństwo. Inteligentna konstrukcja i intuicyjne oprogramowanie mają minimalizować ryzyko wystąpienia niepożądanych właściwości jezdnych i zapewniać doskonałą przyczepność niezależnie od warunków drogowych i pogodowych.

Źródło: BorgWarner

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).