W minionym tygodniu sporo wydarzyło się w obszarze rozwoju ektromobilności. Komisja Środowiska Parlamentu Europejskiego przyjęła propozycje zaostrzenia unijnych norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich – autobusów, ciężarówek i przyczep.
Orlen Centrum Serwisowe i Ekoenergetyka-Service będą kontynuować współpracę nad rozwojem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w kraju i za granicą.
Natomiast firmy Stellantis i Orano zdecydowały o utworzeniu spółki, która zajmie się recyklingiem zużytych akumulatorów EV i złomu z gigafabryk.
Stellantis przedstawił Pro One, nową strategiczną ofensywę w branży pojazdów użytkowych, dzięki której chce osiągnąć pozycję światowego lidera.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał wyrok na korzyść niezależnych operatorów w zakresie dostępu do informacji przez OBD.
Castrol wprowadza w Europie nowe wzory opakowań swoich środków smarnych.
A w Polsce – hurtownia motoryzacyjna Hart otworzyła hub w Wieliczce.
Autor
Joanna Piszcz
Aktualności
Dyrektorzy generalni branży samochodowej skupieni w ACEA określili plan dla przyszłościowego ekosystemu mobilności w UE.
Fiat 500 2. generacji to bardzo dobry przykład na to jak z powodzeniem wskrzesić kultową konstrukcje sprzed lat.
Od 1 stycznia 2024 r. na stacjach paliw w Polsce dotychczasowa benzyna silnikowa 95-oktanowa E5 będzie zastępowana przez swoją odpowiedniczkę E10. Co to oznacza?
Zapisz się na newsletter główny
Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).
Zapisz mnie!
To był tydzień!
Strefa Ciężka
Subscribe to our newsletter
Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).
Sign me up!