W minionym tygodniu sporo wydarzyło się w obszarze rozwoju ektromobilności. Komisja Środowiska Parlamentu Europejskiego przyjęła propozycje zaostrzenia unijnych norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich – autobusów, ciężarówek i przyczep.
Orlen Centrum Serwisowe i Ekoenergetyka-Service będą kontynuować współpracę nad rozwojem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w kraju i za granicą.
Natomiast firmy Stellantis i Orano zdecydowały o utworzeniu spółki, która zajmie się recyklingiem zużytych akumulatorów EV i złomu z gigafabryk.
Stellantis przedstawił Pro One, nową strategiczną ofensywę w branży pojazdów użytkowych, dzięki której chce osiągnąć pozycję światowego lidera.
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał wyrok na korzyść niezależnych operatorów w zakresie dostępu do informacji przez OBD.
Castrol wprowadza w Europie nowe wzory opakowań swoich środków smarnych.
A w Polsce – hurtownia motoryzacyjna Hart otworzyła hub w Wieliczce.