Nissens sponsorem teamów na Goodyear FIA ETRC 2023 | MOTOFAKTOR

Nissens sponsorem teamów na Goodyear FIA ETRC 2023

person Joanna Piszcz 30/06/2023

Wyścigi ciężarówek Goodyear FIA European Truck Racing Championship po raz pierwszy odbyły się w Polsce, na Torze Poznań, w dniach 23-24-25 czerwca 2023 r.

 

Nissens wyścigi ciężarówek Przykładowe parametry wyścigowego ciągnika siodłowego, w którym użyte są produkty Nissens to: moc 1200 KM, moment obrotowy 6000 Nm, przyspieszenie 60-160 km/h 4,5 s. Ta moc silnika wymaga wyjątkowego chłodzenia. Nissens od wielu lat wspiera zawodników w motorsporcie ciężarowym: merytorycznie, technicznie i produktowo. Dlatego aż 9 z 15 zespołów postawiło na niezawodną jakość systemów chłodzenia, które z roku na rok zdają egzamin w tak ekstremalnych warunkach.

 

Główny inżynier zespołu T Sport Bernau opowiedział natomiast dlaczego jego team wybrał części Nissens.

Chodzi o jakość. Jakość jest, wg naszego doświadczenia lepsza, niż cokolwiek innego dostępnego na rynku w seryjnej produkcji. Jeżeli zdarzyło się nam uszkodzić chłodnicę, możemy odezwać się do któregokolwiek dystrybutora Nissens, podać numer seryjny części i jeśli nawet nie ma tej części na stanie, to zostanie ona dostarczona przez Nissens do nas następnego dnia. Właśnie dlatego staramy się używać jak najwięcej wysokiej jakości, niezmodyfikowanych części, projektując pojazd wyścigowy. Antonio Albacete główny inżynier zespołu T Sport Bernau

 

Wysoka wydajność w standardowych produktach Nissens – dokładnie to hasło reklamowe firmy zostało potwierdzone podczas zeszłego weekendu na Torze Poznań. Pogoda w Poznaniu dopisała. Na tor w Poznaniu zawitało 15 zespołów z różnych zakątków świata: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Węgier, Hiszpanii. Podczas wydarzenia nie zabrakło również dodatkowych atrakcji.

 

Wyścigi odwiedziło tysiące osób i specjalistów z branży ciężarowej, a marka Nissens zaprosiła do namiotu swojego teamu wielu klientów i partnerów biznesowych, aby zanurzyli się w atmosferę kipiących emocji podczas tak niezwykłego wydarzenia. Rozmowy z członkami zespołu wyścigowego, udział w przeglądzie technicznym pojazdu, sesja zdjęciowa z kierowcami i ciężarówkami, spotkanie m.in. z ambasadorem i ekspertem marki Nissens Adamem Klimkiem – to wszystko było możliwe tylko na torze w Poznaniu w miniony weekend.

Jaki jest udział firmy Nissens w wyścigu ciężarówek Goodyear FIA European Truck Racing Championship?

Artur Gołembniak, Dyrektor Sprzedaży firmy Nissens w Polsce
Artur Gołembniak, Dyrektor Sprzedaży firmy Nissens w Polsce

Udział firmy Nissens z wyścigu polega na sponsoringu kilku zespołów. Dwa zespoły sponsorujemy zarówno jeśli chodzi o części, jak i w zakresie ogólnego sponsoringu. Ponadto kolejne trzy zespoły sponsorujemy w zakresie części zamiennych, kolejne cztery zespoły kupują nasze nasze części także łącznie 9 zespołów z 15 zespołów startujących w Poznaniu jeździ na układach chłodzenia silnika firmy Nissens. Jesteśmy z tego bardzo dumni.

 

Na stoisku także gościmy Adama Klimka, który jest naszym partnerem szkoleniowym oraz technicznym w zakresie układów klimatyzacji oraz układu chłodzenia silnika i emisji spalin. Odwiedziło nas bardzo wielu klientów. Jest to pierwsza impreza w Polsce, wrażenia są bardzo pozytywne.

Czy części, które dostarczacie do ciężarówek wyścigowych różnią się od tych tradycyjnych?

Dostarczamy części standardowe z zakresu oferty Nissens. Nasze części są produkowane z dużym zapasem wydajności i sprawdzają się nawet w autach  wyścigowych. Ciężarówka wyścigowa teamu, który sponsorujemy, ma przyspieszenie od 60 do 160 km/h w około 5 sekund. To jest fenomenalne przyspieszenie, bardzo duża energia się wydziela. Ciężarówka ma moc 1200 KM, moment obrotowy 6000 Nm. W aucie osobowym o bardzo mocnym silniku jest 600 Nm także 10 razy mniejszy moment obrotowy.

Jak w praktyce wygląda dostarczanie częsci dla teamy wyścigowego?

Ciężarówka jest projektowana przed wyścigiem z wykorzystaniem naszych części. Na ogół części nie ulegają uszkodzeniom, ale zespół posiada w zapasie te komponenty, które mogą ulec uszkodzeniom mechanicznym. Jest to np. chłodnica cieczy, w którą może się wbić kamień albo zostanie uszkodzona w czasie kolizji, do których często dochodzi podczas wyścigów.

 

Zdjęcia: Nissens

 

user photo

Autor

Joanna Piszcz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).