Automatyczna diagnostyka - wsparcie AI w Mega Macs X

Automatyczna diagnostyka - wsparcie AI w Mega Macs X

person inż. Mariusz Leśniewski 4/07/2023

Najnowsza aktualizacja oprogramowania urządzenia Mega Macs X firmy Hella Gutmann przynosi przełomowe wsparcie diagnostyczne.

 

Mega Macs X w trybie automatycznej diagnozy nie tylko wnikliwie przeanalizuje zarejestrowane kody usterek, ale rozpocznie weryfikację parametrów pracy podzespołów mających priorytetowe znaczenie dla procesu dalszej diagnostyki. Dzięki wykorzystaniu zasobów bazy danych centrum technicznego Hella Gutmann, obejmujących swoim zakresem ponad 4 miliony przypadków zarejestrowanych usterek, AD w Mega Macs X potrafi w niemalże 70 procentach rozpytywanych wariantów wskazać uszkodzony podzespół i zasugerować dalsze kroki postępowania.

 

Mega Macs X
Zdjęcie 1. Pierwszym etapem procesu AD jest rozpoczęcie fazy identyfikacji naprawianego pojazdu (autor: M. Leśniewski).

Kluczowa jest prawidłowa identyfikacja pojazdu (zdjęcie 1), której realizacja w trybie online jest warunkiem by kontynuować automatyczną diagnostykę. Nowa funkcja SDI VIS (Vehicle Identification Service) pozwala na całkowite zautomatyzowanie fazy identyfikacji pojazdu, uwzględniając model i typ jednostki napędowej.

 

Mega Macs X 2

Zdjęcie 2. AD pozwala wybrać pojedynczy układ do zdiagnozowania, lub przeprowadzić odczyt całkowity. (autor: M. Leśniewski).

Kolejnym krokiem jest odczyt kodów usterek, który może być zrealizowany jako odczyt całkowity lub odczyt ukierunkowany na pojedynczy układ zainstalowany w samochodzie (zdjęcie 2 i 3).

 

Mega Macs X

Zdjęcie 3. Dokładna weryfikacja kodów usterek pozwoli algorytmowi dobrać grupę parametrów do dalszej analizy. (autor: M. Leśniewski).

Na podstawie zarejestrowanych kodów usterek, sztuczna inteligencja wspierana algorytmem AD wybiera grupę parametrów, których analiza będzie miała znaczący wpływ na wynik diagnostyki. W fazie analizy parametrów, algorytm AD może zasugerować uruchomienie silnika jak i poprosić o wybór określonych opcji itp. (zdjęcie 4).

 

Mega Macs X

Zdjęcie 4. Wybór wersji pojazdu pozwala na testowanie określonej grupy podzespołów zainstalowanych w pojeździe. (autor: M. Leśniewski).

Ostatnim etapem automatycznej diagnostyki jest wyświetlenie wyników analizy (zdjęcia 5,6 i 7). Podsumowanie jest przedstawione w intuicyjny sposób, zestawienie zawiera listę sprawdzonych układów i podzespołów wraz z wynikiem automatycznej diagnozy.

 

Wynik przedstawiony w procentach określa prawdopodobieństwo uszkodzenia danego podzespołu i bazuje na zarejestrowanych kodach usterek oraz weryfikacji parametrów.

 

Mega Macs X
Zdjęcie 5. Wyniki AD mogą być przedstawione za pomocą wykresów funkcjonowania badanego podzespołu. (autor: M. Leśniewski).

Co więcej, urządzenie Mega Macs X sugeruje rozwiązanie problemu i pozwala na ocenę parametrów oferując pełne wsparcie interaktywnym oprogramowaniem HGS Data.

 

Mega Macs X
Zdjęcie 6. Ocena AD jest podejmowana na podstawie zarejestrowanych kodów usterek i analizie parametrów. (autor: M. Leśniewski).

 

Mega Macs X

Zdjęcie 7. Kody usterek posiadają dokładne opisy i są przyporządkowane do określonego układu pojazdu. (autor: M. Leśniewski).

Automatyczna diagnoza zaadoptowana to urządzania Mega Macs X jest innowacją funkcją, która pozwala na znaczne przyśpieszenie naprawy pojazdu. Dzięki samouczącym się algorytmom, system AD wybiera odpowiednią strategię poszukiwania usterek tak, by zawęzić pole potencjalnych przyczyn awarii. Co więcej, funkcja jest stale rozwijana i udoskonalana przez wygenerowanie raportów potwierdzających rezultaty trafnej diagnostyki.

 

 

user photo

Autor

inż. Mariusz Leśniewski

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).