Zawsze wymieniaj amortyzatory parami | MOTOFAKTOR

Zawsze wymieniaj amortyzatory parami

person Adrian Januszkiewicz 28/04/2021

Monroe przypomina o tym, żeby wymieniać amortyzatory parami, co zapewni przede wszystkim bezpieczeństwo i niezawodność.

Prawidłowo działające zawieszenie samochodu spełnia wiele zadań. Zapewnia precyzyjne kierowanie i obsługę. Przyczynia się do bardziej stabilnej i wygodnej jazdy. Skraca drogę hamowania i chroni opony pojazdu przed nadmiernym zużyciem. Zawieszenie pomaga również poprawić ogólne bezpieczeństwo jazdy w szerokim zakresie warunków drogowych i pogodowych.

 

W przypadku nieprawidłowego działania, w tym zużycia lub uszkodzenia amortyzatorów i innych elementów, zawieszenie może nie zapewniać tych ważnych korzyści. Dlatego każdy element zawieszenia powinien być sprawdzany co 20 000 kilometrów lub przynajmniej raz w roku i natychmiast wymieniany w przypadku stwierdzenia śladów zużycia.

 

Jednak wymiana tylko zużytych elementów zawieszenia nie wystarczy. Mechanicy powinni pamiętać, aby wymieniać amortyzatory parami oraz o wykonaniu kompletnej naprawy, poprzez montaż nowych zestawów ochronnych i montażowych, które są kluczowe dla zapewnienia bezpiecznej, cichej, komfortowej jazdy i właściwości jezdnych samochodu.

 

W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego tak ważna jest wymiana obu amortyzatorów.

Dlaczego amortyzatory są tak ważne?

Głównym celem amortyzatora jest utrzymanie stałego kontaktu koła z nawierzchnią, zapewniając najlepszą przyczepność i kontrolę. Gdy pojazd napotyka nierówne nawierzchnie, zawieszenie porusza się pionowo, aby pomóc zachować stabilność, kontrolę i komfort pasażerów. Niezawodna przyczepność kół do nawierzchni jezdni zapewnia skuteczność przyspieszania i hamowania, a także stabilność w zakrętach na różnego rodzaju nawierzchniach. Aby pełnić te funkcje, każdy amortyzator musi być w pełni sprawny.

Dlaczego należy wymieniać amortyzatory parami?

Aby zapewnić zrównoważone działanie zawieszenia, oba amortyzatory muszą znajdować się w równoważnym stanie roboczym. Ponieważ nowy amortyzator nie uległ jeszcze żadnemu zużyciu wewnętrznemu, praca ze starym amortyzatorem będzie skutkować nierówną charakterystykę tłumienia na osi, co może spowodować nadmierną kompensację nowego amortyzatora, zwiększając ryzyko jego uszkodzenia i przedwczesnego zużycia.

 

Dodatkowo w niektórych krajach zauważalna różnica w stanie amortyzatorów może spowodować, że pojazd nie przejdzie kontroli technicznej.

Regularnie sprawdzaj stan amortyzatorów

Monroe zaleca sprawdzanie amortyzatorów i kolumn co 20 000 km, a także podczas wszystkich rutynowych przeglądów. Mechanicy powinni zwracać uwagę na uszkodzenia przegubów kulowych układu kierowniczego i zawieszenia, słabą reakcję układu kierowniczego, wyciek płynu z amortyzatora lub obudowy kolumny amortyzatora, nierównomierne zużycie opon, nadmierne podskakiwanie pojazdu i przechyły podczas zmiany pasa.

 

Jeśli którykolwiek z tych objawów jest ewidentny, należy wymienić zarówno uszkodzony amortyzator, jak i odpowiednią jednostkę.

Zawsze wybieraj to, co najlepsze

Właścicielom samochodów, którzy chcą przywrócić działanie zawieszenia do nowego stanu, Monroe gwarantuje wyjątkową jakość, wydajność i osiągi. Popularne amortyzatory Monroe Original wykorzystują tę samą technologię i są w większości przypadków produkowane w tych samych fabrykach Monroe, co oryginalne amortyzatory stosowane w milionach nowych samochodów osobowych.

 

Aby naprawa została wykonana prawidłowo za pierwszym razem, zawsze montuj nowe amortyzatory parami, a w stosownych przypadkach, używaj również nowych zestawów montażowych i ochronnych, aby uzyskać płynne, ciche, precyzyjne i długotrwałe działanie.

Źródło: Tenneco

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).