Yokohama w motorsporcie | MOTOFAKTOR

Yokohama w motorsporcie

person Adrian Januszkiewicz 18/11/2020

Yokohama dostarcza opony dla wielu serii wyścigowych, które często kończy zajmując najwyższe miejsca na podium.

Japoński producent dostarczając ogumienie do różnych serii wyścigowych, od wyścigów formuły, po wyścigi gokartów, inwestuje w rozwój technologiczny nowych opon do codziennego użytku. W tym roku auta jadące na oponach Yokohamy zwyciężyły w bardzo różnorodnych wyścigach.

Pustynny off-road

Pojazd wyposażony w specjalnie wzmocnione opony Geolandar M/T G003 wygrał ostatnie wyścigi pustynne BlueWater Desert Challenge, które odbyły się w dniach 22-25 października br. w Parker (Arizona, Stany Zjednoczone). Była to ciężarówka typu trick truck 2WD Jimco prowadzona przez Justina Loftona. Yokohama Tire zdobyła tu pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej TT.

 

Geolandar M/T G003 zapewnia wysokie osiągi na całej gamie nawierzchni terenowych oraz wyjątkowo długą żywotność. Opona ma mocną i agresywną konstrukcję, która ma potęgować wrażenia z jazdy w terenie. Opony Yokohama Geolandar dowiodły swoich osiągów terenowych w wielu wyścigach w ostatnich latach, w tym w mistrzostwach w wyścigu APL Smokin’ Wheels 2018 na Guam oraz w mistrzostwach klas w 2019 Tatts Finke Desert Race, najbardziej ekstremalnych wyścigach terenowych Australii.

BlueWater Desert Challenge

Całodobowa próba w Niemczech

W dniach 26-27 września br. Yokohama tradycyjnie pojawiła się na Nürburgringu, czyli niemieckim obiekcie uważanym za jeden z najbardziej wymagających torów wyścigowych świata. Przy padającym deszczu i mgle odbyła się 48. edycja tego 24-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego. Zwycięstwo w klasie SP8T odniosło 73. BMW M4 GT4 z zespołu Walkenhorst Motorsport wyposażone w opony Advan 005 i Advan 006. Spośród 97 samochodów uczestniczących w ADAC TOTAL 24h-Rennen siedem korzystało z opon marki Yokohama.

BMW M4 GT4 (Nr 73) zespołu Walkenhorst Motorsport

Co więcej, zespół wyścigowy Walkenhorst Motorsport zdobył ROWE Speed-Trophy przyznane mistrzowi serii Nürburgring Endurance Series (NLS), a David Pittard, jeden z kierowców zespołu, został uznany za mistrza w najwyższej klasie SP9 Pro.

Czas na Formułę

Pod koniec września 2020 r. w Japonii, na torze Okayama International Circuit, kierowca Sho Tsuboi odniósł premierowe zwycięstwo w Super Formule. Drugie miejsce zajął jego kolega z zespołu JMS P.MU/CERUMO INGING, Hiroaki Ishiura.

 

W serii określanej jako “brama do bycia najlepszym kierowcą w Kraju Kwitnącej Wiśni”, czyli Super Formule Lights, z powodzeniem rywalizowali Ritomo Miyata (Vantelin Team Tom’s) oraz Sena Sakaguchi (Kondo Racing). Wygrali kolejno 17 i 18 października zawody na torze Sportsland Sugo, dominując przez cały sezon w swojej klasie.

 

Dostawcą opon dla mistrzostw Japonii w seriach: Super Formuła, Super Formuła Lights (następca Japońskiej Formuły 3) oraz Super-FJ jest Yokohama. Mistrzostwa zdominowały dwa flagowe modele marki z serii Advan, model A005 (stosowany do jazdy na suchej nawierzchni) oraz A006 (do jazdy na mokrej nawierzchni).

Elitarna Super GT

Dobrych rezultatów nie zabrakło też w elitarnej serii Super GT, w której zawodnicy rywalizują w dwóch klasach: GT500 oraz GT300. Sukces podczas 5. rundy Super GT w klasie GT300 na Fuji Speedway 3-4 października odniósł zespół Realize Nissan Automobile Technical College GT-R z kierowcami: Kiyoto Fujinamim i Joao Paulo de Oliveirą.

 

Podobnie jak przed rokiem Yokohama wsparła trzy zespoły startujące w wyścigach GT500: KONDO RACING, TGR TEAM WedsSport BANDOH i TEAM MUGEN oraz aż dwadzieścia w GT300. Samochody GT300 są dużo bardziej zróżnicowane pod względem typu w porównaniu do wyższej klasy.

 

Pojazdy GT500 zostały ujednolicone zgodnie ze specyfikacjami klasy 1, stosowanymi w niemieckiej serii Deutsche Tourenwagen Masters (DTM). Wyścigi zdominowane są przez producentów największych marek samochodowych i odbywają się w Japonii oraz Azji Południowo-Wschodniej.

Wysokie góry też niestraszne

Opon Yokohamy nie zabrakło też pod koniec sierpnia 2020 r. na 98 Pikes Peak International Hill Climb, czyli wyścigu górskim z historią sięgającą 1916 roku. Wyścig ten znany jest również jako “Race to the Clouds”, ponieważ jego trasa rozpoczyna się na wysokości 2862 metrów i biegnie przez około 20 kilometrów aż do mety na wysokości 4300 metrów w górach Kolorado, USA.

 

Triumfatorem tegorocznej, 98. edycji został Clint Vahsholtz, który startował w kategorii Open Wheel w aucie 2013 Ford Open. Jak powiedział, podstawą jego zwycięskiego przejazdu były opony Advan A005. W wyścigu bardzo dobrze wypadło również kilka innych samochodów wyposażonych w opony Advan, zajmując: 2. miejsce w dywizji Unlimited, 3. w dywizji Open Wheel i 3. w dywizji Pikes Peak Open.

Clint Vahsholtz na oponach Yokohama Advan podczas wyścigu Pikes Peak

Mikroskala

Yokohama pozostała też w najmniejszych pojazdach, wspierając zespoły rywalizujące w najważniejszej w Japonii serii wyścigów kartingowych – OK All Japan Karting Championship. Ogumienie w mniejszej skali miało zapewnić kierowcom i zespołom triumf w tej klasie.

 

Ponadto Yokohama zdecydowała się na obecność w kategorii FP-Junior Cadets w mistrzostwach Japonii Juniorów Kartingowych, dostarczając opony Advan SLJ (ADJ) jako ogumienie kontrolne do jazdy na suchych torach. Poza Japonią opony znalazły się na azjatyckich Karting Open Championship oraz na Filipinach.

 

Wykorzystywanie ogumienia Yokohamy w ekstremalnych warunkach sportów motorowych ma bezpośrednie przełożenie na poprawę bezpieczeństwa opon przeznaczonych do ruchu drogowego. Od ponad 40 lat w wydarzeniach sportowych na całym świecie wykorzystywane są opony serii Advan. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w tym ogumieniu zapewniać mają przede wszystkim solidną przyczepność i trakcję, wysoką wytrzymałość oraz bezpieczeństwo jazdy.

 

Źródło: Yokohama

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).