Wzrost sprzedaży Idea Getin Leasing mimo COVIDa | MOTOFAKTOR

Wzrost sprzedaży Idea Getin Leasing mimo COVIDa

Spółka Idea Getin Leasing osiągnęła w czerwcu 21-proc. wzrost w liczbie rejestracji sfinansowanych pojazdów w porównaniu rok do roku.

Pandemia COVID-19 spowodowała zmiany w preferencjach konsumentów, również w branży motoryzacyjnej. Według danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR, w I połowie 2020 r. zarejestrowano w Polsce 204 450 samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5 tony – to niemal 35% mniej w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku.

 

W obliczu kryzysu w branży samochodowej w ostatnich miesiącach najwięcej zyskali ci gracze rynkowi, którzy szybko dostosowali się do nowej rzeczywistości i oczekiwań klientów. Jednym z nich jest Idea Getin Leasing, która w pierwszym półroczu 2020 roku odnotowała 4,5-proc. wzrost pod względem rejestracji pojazdów sfinansowanych przez spółkę, w samym tylko czerwcu osiągając wzrost na poziomie 21%.

Idealne wyczucie czasu

Idea Getin Leasing wraz z Instytutem SAMAR w listopadzie 2019 r. otworzyła największy salon samochodowy na świecie, który znajduje się w… internecie. Autokatalog.pl to portal oferujący możliwość spojrzenia na całą ofertę producentów, w tym na bieżąco uzupełnianą listę ponad 200 modeli samochodów reprezentujących 60 marek dostępnych „od ręki”.

 

Są wśród nich najpopularniejsze w Polsce – Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA – oraz marki premium, takie jak: BMW, Jaguar, Lexus i Volvo. Jedną z kluczowych funkcjonalności dla klientów serwisu, wprowadzoną w trakcie pandemii, jest możliwość zakupu aut dostępnych „od ręki”. Między innymi dzięki temu Idea Getin Leasing osiągnęła świetne wyniki sprzedaży, nawet w trakcie pandemii.

Podjęliśmy ryzyko, gdy inni się wycofywali. Kiedy internet stał się najważniejszym miejscem zakupów, rozpoczęliśmy sprzedaż aut online. Trafiliśmy na idealny moment. Duże znaczenie miał także fakt, że w tym czasie nie ograniczyliśmy finansowania dla klientów. Nasza sieć sprzedaży nie wyhamowała i bez przerwy prowadziliśmy aktywne działania.

dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing - Robert Bendlewski

Komfort wyboru

Przedstawiciel firmy podkreśla, że rozpoczęcie sprzedaży samochodów w internecie było nieuniknione.

Uruchomienie opcji zakupu aut dostępnych „od ręki” za pomocą Autokatalog.pl było kwestią czasu i elementem naszej strategii. Pandemia jedynie przyśpieszyła proces wdrożenia tego systemu.

- Robert Bendlewski

 

Wskazuje również, że niebagatelne znaczenie dla uproszczenia zakupów online miało także wprowadzenie systemu wideoweryfikacji.

Ułatwiło to podpisanie umów klientom, którzy dzięki nowej funkcjonalności, od momentu rozpoczęcia pandemii, mogą podpisać dokumenty bez wychodzenia z domu.

- Robert Bendlewski

 

Osoby zainteresowane ofertą Autokatalog.pl mają możliwość samodzielnie wybrać najlepszy dla siebie model finansowania. Najpopularniejszy jest leasing, ale coraz chętniej klienci decydują się na najem długoterminowy. Ułatwieniem dla użytkowników serwisu jest także dostęp do kalkulatora, który umożliwia przeszukanie całej bazy według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika.

 

Idea Getin Leasing należy do największych spółek leasingowych w Polsce. W I połowie 2020 r. sfinansowała pojazdy osobowe o łącznej wartości 422,3 mln zł, osiągając r/r 5,4-procentowy wzrost sprzedaży, podczas gdy branża leasingowa odnotowała w tej samej kategorii niemal 20-procentowy spadek finansowania.

 

Źródło: Idea Getin Leasing

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).