Wirtualne Muzeum Mazdy w Augsburgu | MOTOFAKTOR

Wirtualne Muzeum Mazdy w Augsburgu

person Adrian Januszkiewicz 20/04/2020

W setną rocznicę powstania marki, Mazda zaprasza na wirtualną wizytę do Mazda Classic – Automobil Museum Frey.

Fascynujący świat klasycznej motoryzacji Mazdy poznać możemy dzięki pasji Waltera Freya, dealera tej marki z Augsburga, który od ponad 40 lat kolekcjonuje jej klasyczne modele. Stworzył on wraz z synami największe i pierwsze poza Japonią muzeum Mazdy, w którym zgromadził imponującą kolekcję 120 pojazdów.

 

W skład ekspozycji zmieniającej się cyklicznie wchodzi 45 modeli zgromadzonych w odnowionej zajezdni tramwajowej zbudowanej w 1897 roku w Augsburgu. Stylowe loftowe wnętrze tworzy idealną scenerię dla niezwykłej ekspozycji.

 

Auta ustawione są według osi czasu, a zwiedzający mają możliwość obejrzenia pełnej reprezentacji kultowej rodziny MX czy RX, a także mało znane w Europie trójkołowe ciężarówki Mazda-Go, czy prawdopodobnie jedyny na świecie egzemplarz terenowej Mazdy Pathfinder produkowanej i sprzedawanej wyłącznie w… Birmie.

 

Zwiedzających wita wyeksponowana z należnym szacunkiem Mazda Cosmo Sport z 1967 r. tuż obok zwracającej uwagę intensywną czerwienią kultowej RX-7 z 1992 roku, będącej reprezentantką rodziny najlepiej sprzedających się modeli z silnikiem Wankla w historii.

 

Wśród innych niezwykłych modeli znajduje się także autobus z silnikiem Wankla – Mazda Parkway Rotary 26 – prawdopodobnie jedyny tak doskonale zachowany egzemplarz na świecie. Pasjonaci klasycznej motoryzacji z pewnością zachwycą się też Mazdą R360 z 1960 r. w bardzo charakterystycznym burgundowym kolorze, będącą pierwszym samochodem osobowym firmy, który trafił do masowej produkcji.

Ewolucję stylistyki i finezji projektowania samochodów osobowych można podziwiać oglądając Mazdę Familia 1000 coupé z 1966 r., czy Mazdę 616 z 1973 r., która była pierwszym modelem oficjalnie sprzedawanym w Niemczech. Wrażenie robi też unikatowa i bardzo poszukiwana przez kolekcjonerów Mazda AZ-1 — niezapomniany lekki samochód sportowy z 1992 r., który podczas wirtualnej wycieczki można “zwiedzić” także z perspektywy kierowcy wchodząc TUTAJ.

 

Wirtualna wizyta w muzeum klasycznych modeli Mazdy daje możliwość obcowania z samochodami, które każdym swoim doskonale zachowanym detalem potwierdzają, że pasja i zaangażowanie to wartości ponadczasowe, a my mamy teraz doskonałą sposobność poznać tę unikatową kolekcję bez wychodzenia z domu.

 

Źródło: Mazda

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).