Sprzęt NOCO wspiera profesjonalistów w pracy | MOTOFAKTOR

Sprzęt NOCO wspiera profesjonalistów w pracy

Awaria akumulatora w aucie to nie rzadki przypadek. Dlatego NOCO poleca swoje boostery i ładowarki, które potrafią uruchomić silnik lub naładować akumulator.

 

Coraz częściej zdarza się, że po kilku dniach postoju w warsztacie, naprawiony samochód nie daje się uruchomić z powodu zużycia akumulatora. „Uśpione”, pozbawione prądu samochody oczekujące na klientów w komisach to już w zasadzie norma. Rok do roku wzrasta liczba interwencji pomocy drogowych do samochodów, które nie odjadą z parkingu, ponieważ wyczerpał się im akumulator…

 

Problem w tym, że takie sytuacje przytrafiają się pojazdom nowoczesnym, z wyjątkowo zaawansowaną elektroniką na pokładzie. Nie tylko zużywają one więcej energii niż kiedykolwiek, ale są wyposażone w zaawansowane systemy kontroli, które „odcinają wszystko” w razie spadków napięcia poniżej krytycznego poziomu. Z tego właśnie powodu nie można nawet podjąć próby awaryjnego rozruchu – po przekręceniu kluczyka co najwyżej pojawia się komunikat o rozładowaniu akumulatora, a po chwili gasną kontrolki.

 

Niestety w przypadku takich samochodów rozruch „na kable” lub skorzystanie z marketowego boostera lub ładowarki może się skończyć poważnym uszkodzeniem pojazdu. I tu właśnie pomocne okazują się urządzenia NOCO. Zarówno ładowarki, jak też boostery działają w trybie automatycznym i są zaprojektowane tak, aby „po pierwsze nie szkodzić”. Nawet w razie tak poważnej pomyłki jak podłączenie do niewłaściwych biegunów ich zaawansowana elektronika nie aktywuje procedury. Co więcej zarówno boostery, jak i ładowarki NOCO są zabezpieczone przed iskrzeniem.

Potężne możliwości

Zarówno boostery jak też ładowarki NOCO są przystosowane do pracy z największymi silnikami i największymi akumulatorami w jakie wyposażone są pojazdy poruszające się po naszych drogach.

 

O ile indywidualnym użytkownikom poleca się wybór mniejszych modeli, dopasowanych do konkretnego modelu samochodu, o tyle do zastosowań profesjonalnych odpowiednim wyborem będą urządzenia z górnej półki, które mogą sprostać każdemu wyzwaniu.

W przypadku boosterów NOCO idealnym wyborem dla zawodowców jest seria Boost Max. Modele GB 250+, GB251+, oraz GB500+ są zaprojektowane do największych, najbardziej wymagających zadań. Skonstruowano je specjalnie do zastosowań komercyjnych. Uruchamiają prawie każdy rodzaj pojazdu i sprzętu – oprócz aut osobowych także modele dostawcze, ciężarowe, sprzęt rolniczy, budowlany i specjalistyczny.

W przypadku ładowarek najlepsze dla profesjonalistów są modele GeniusPro25 oraz GeniusPro50. To profesjonalne ładowarki do akumulatorów o większej wydajności i większej automatyzacji niż kiedykolwiek wcześniej. Ich zaawansowane rozwiązania, przesuwają granice typowe dla kompaktowych urządzeń. Obsługują wszystkie popularne instalacje – 6-, 12- i 24-voltowe, nadają się także do akumulatorów AGM i litowych, posiadają programy naprawcze, które potrafią nie tylko naładować, ale także uratować skrajnie zużyty akumulator.

Co wyczerpuje prąd z akumulatorów?

NOCO przygotowało listę trzech największych zagrożeń dla współczesnych akumulatorów. Auta, które mają na pokładzie wymienione poniżej elementy, należą do grupy podwyższonego ryzyka problemów z rozruchem. Pozostawienie tak wyposażonego samochodu na kilka dni na parkingu, w komisie lub w warsztacie niesie ze sobą ryzyko, że bez wsparcia boosterem lub ładowarką się nie obejdzie…

 

1. Prądożerne zabezpieczenia antykradzieżowe

 

Wystarczy pobór prądu na symbolicznym poziomie 0,1 A, aby w miesiąc rozładować typowy akumulator o pojemności 60-70 Ah.

 

2. System start/stop

 

System start/stop wyłącza i włącza silnik podczas postojów w mieście (na światłach, w korkach, itp.). Auta intensywnie eksploatowane wyłącznie w mieście mają zazwyczaj skrajnie wyczerpane akumulatory. Co ciekawe – rozładowywanie się podstawowego akumulatora tradycyjnego umieszczonego pod maską jest problemem także w hybrydach!

 

3. Rozbudowane multimedia i bogaty pakiet komfortu

 

Auta wyposażone w pełną elektrykę wnętrza, podgrzewane i wentylowane fotele, wzmacniacz, głośniki basowe, monitory w zagłówkach, przetwornicę napięcia itp. również należą do grupy ryzyka – zazwyczaj mają bardzo osłabiony akumulator.

W obecnych czasach, praktycznie każdy pojazd po przyjęciu do warsztatu powinien mieć skontrolowany akumulator. Profilaktyczne podładowanie go bezpieczną, automatyczną ładowarką NOCO z pewnością nie zaszkodzi, a może także zabezpieczyć przed kłopotliwą sytuacją po zakończeniu naprawy. Ładowarki NOCO idealnie nadają się do takiego zastosowania. Polecamy je także komisom samochodowym. Oczywiście – oprócz ładowarki, na wszelki wypadek warto zaopatrzyć się także w dobry booster – mówi Sławomir Gosławski z NOCO Company.

 

Źródło: NOCO

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).