Skraplacze klimatyzacji Eurorepar | MOTOFAKTOR

Dzięki ponad 155 referencjom, gama skraplaczy klimatyzacji Eurorepar pokrywa zapotrzebowanie 70% europejskiego parku samochodowego.

Utrzymanie właściwej temperatury w kabinie jest pośrednim czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo jazdy i pozwala prowadzić pojazd w optymalnie komfortowych warunkach. Skraplacz jest jednym z głównych elementów decydujących o prawidłowym działaniu układu klimatyzacji w pojeździe.

 

Osuszacz znajduje się z kolei pomiędzy skraplaczem i zaworem ciśnieniowym i również jest ważną częścią układu klimatyzacji samochodu. Ma on za zadanie odfiltrowywać zanieczyszczenia z układu i pochłaniać wilgoć z czynnika chłodzącego.

Charakterystyka techniczna skraplacza

Skraplacz, znajdujący się za chłodnicą, umożliwia przechodzenie czynnika chłodniczego ze stanu gazowego w stan ciekły. Jest to delikatny element, zbudowany z cienkich rurek aluminiowych o grubości ścianek od 0,5 do 1,5 mm. Jest on zamontowany z przodu pojazdu, połączony z wentylatorem i umieszczony za chłodnicą. Składa się z szeregu żeberek, w których krąży czynnik chłodniczy wprowadzony pod ciśnieniem przez sprężarkę klimatyzacji.

 

Dzięki chłodzeniu przez strumień opływającego powietrza lub wentylator, gaz jest schładzany w skraplaczu i przechodzi w stan ciekły, aby następnie trafić do zespołu reduktora ciśnienia/parownika, który przekształca go ponownie w stan gazowy i generuje żądane zimne powietrze. Skraplacz jest więc kluczowym elementem układu klimatyzacji.

Objawy usterek skraplaczy

  • Nieprzyjemny zapach paliwa unoszący się w kabinie;
  • Wysoka wilgotność i obecność skroplin na szybach;
  • Spadek wydajności układu klimatyzacji;
  • Brak możliwości regulacji temperatury w kabinie.

Inne niepokojące sygnały

  • Ze względu na położenie w przedniej części komory silnika skraplacz jest bardzo narażony i może zostać trwale uszkodzony poprzez uderzenia kamyków lub innych obcych ciał, a także w przypadku najmniejszej kolizji.
  • Żeberka mogą także ulec z upływem czasu zabrudzeniu lub korozji.
  • Jakiekolwiek zmniejszenie wydajności klimatyzacji lub wyciek czynnika chłodniczego powinien skłaniać do sprawdzenia stanu skraplacza i rozważenia jego ewentualnej wymiany.

Zalecenia dotyczące eksploatacji osuszaczy

Zaleca się wymieniać osuszacz średnio co 3 lata podczas przeglądu układu klimatyzacji. Jest wielce prawdopodobne, że filtr jest wtedy bardzo zapchany zanieczyszczeniami, co utrudnia przepływ czynnika chłodzącego.

 

Bez regularnego czyszczenia lub nawet wymiany osuszacza ryzykuje się uszkodzenie sprężarki kliamtyzacji.

Ważna regularna konserwacja układu klimatyzacji

Układ klimatyzacji samochodowej jest zbudowany z szeregu różnych elementów, z których każdy może mieć wpływ na jego wydajność. Sprawność każdego z tych elementów ma zatem kluczowe znaczenie dla funkcjonowania całości.

 

Nieprawidłowe działanie powoduje wzrost ciśnienia w układzie, którego następstwem mogą być usterki i negatywne skutki jak np. :

 

  • Poślizg paska akcesoriów;
  • Zwarcia;
  • Wycieki;
  • Przedwczesne zużycie sprężarki;
  • Nieprzyjemne zapachy;
  • Niedostateczne usuwanie zaparowania z przedniej szyby;
  • Zwiększone zużycie paliwa przez pojazd.

 

Gama Eurorepar oferuje ponad 155 referencji skraplaczy klimatyzacji zapewniających 22 200 zastosowań w samochodach Grupy PSA i innych marek. Skraplacze wykonane są z aluminium ze względu na dobre odprowadzanie ciepła. Posiadają także dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne, potwierdzone serią testów w zakresie podatności na korozję odporności na sól.

 

Za to osuszacze są dostępne w 3 rodzajach.

 

Po więcej informacji na temat skraplaczy klimatyzacji i innych elementów układu klimatyzacji marki Eurorepar KLIKNIJ TUTAJ.

 

Informacje dotyczące zamówień uzyskasz w Biurze Obsługi Klienta pod nr tel.: 22 500 94 72 lub pod adresem email czesci@distrigo.com.pl oraz na stronie: distrigo.com.pl.

 

Artykuł sponsorowany przez Eurorepar

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).