Sieć warsztatów partnerskich Petronas wyraźnie większa po roku 2022 | MOTOFAKTOR

Sieć warsztatów partnerskich Petronas wyraźnie większa po roku 2022

person Adrian Januszkiewicz 3/01/2023

W 2022 r. do sieci warsztatów partnerskich Petronas dołączyły kolejne 82 serwisy, co daje niemal 30% wzrost w porównaniu do 2021 r.

 

  • Petronas podsumowuje trzeci rok działalności swojej sieci warsztatów partnerskich
  • W 2022 roku do sieci dołączyły kolejne 82 serwisy samochodowe, co oznacza 27% wzrost r/r.
  • Obecnie z marką współpracuje 382 warsztatów w całej Polsce, z czego najwięcej – 16% mieści się w woj. małopolskim
  • Adam Bober, Dyrektor Zarządzający Petronas w Polsce, wyjaśnia, jak zmieniały się warunki działalności warsztatów w 2022 roku i analizuje, czego możemy spodziewać się w nadchodzących latach – digitalizacja, employer branding czy traktowanie samochodu jako usługi
  • Karolina Pilarczyk, Mistrzyni Europy w Drifcie i ambasadorka marki opowiada o swoim jesiennym tournée po warsztatach Petronas oraz o relacjach z właścicielami warsztatów i pracującymi tam mechanikami
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Mijający rok stanowił nie lada wyzwanie dla polskich warsztatów, a pogarszające się warunki gospodarcze przyspieszyły zmiany na rodzimym rynku. Choć ogólna liczba serwisów samochodowych zmniejsza się, to sieci partnerskie sukcesywnie się rozrastają. Liczba warsztatów współpracujących z Petronas urosła w minionym roku z 300 do 382. To oznacza wzrost o 27% rok do roku!

 

Spośród współpracujących z marką serwisów, najwięcej placówek mieści się w województwie małopolskim – 16%. Na dalszych miejscach znajdują się województwa: mazowieckie i łódzkie – 13% oraz podkarpackie i śląskie – 12%. Jak zatem widać, sieć partnerska Petronas jest szczególnie liczna w południowej i centralnej Polsce. Firma aktywnie poszukuje nowych partnerów także w północnych i wschodnich regionach kraju, w tym dystrybutorów i serwisy samochodowe. Współpraca z firmą, znaną z Formuły 1, stanowi dla firm partnerskich szansę na podniesienie jakości swoich usług i zdobycie nowych klientów.

Oczekiwania kierowców zmieniają się na korzyść warsztatów

Średni wiek samochodu w Polsce wynosi obecnie około 15,5 roku i stale rośnie. Choć nowych pojazdów przybywa, to nadal większość Polaków kupuje auta z drugiej ręki. Starzejące się samochody wymagają regularnego serwisu, aby pozostać w dobrej kondycji. Do tego, pierwszym wyborem polskich kierowców w przypadku powszechnie użytkowanych pojazdów są właśnie niezależne warsztaty.

 

Choć kiedyś serwis na własną rękę był czymś naturalnym, dzisiaj właściciele pojazdów częściej decydują się oddać je w ręce mechaników. Według raportu AUTOwybory Polaków, w 2017 roku, co trzeci kierowca samodzielnie wykonywał podstawowe czynności serwisowe, takie jak wymiana oleju. 5 lat później liczba ta jest znacznie mniejsza. Z badań GIPA wynika, że już 75% Polaków zleca wykonanie serwisu olejowego mechanikowi.

 

Adam Bober, Dyrektor Zarządzający Petronas w Polsce
Adam Bober, Dyrektor Zarządzający Petronas w Polsce

Od kilku lat obserwujemy zmianę w preferencjach kierowców, coraz mniej osób wykonuje podstawowe czynności serwisowe przy swoim samochodzie, oddając go w zamian do warsztatu. Równocześnie, wzrasta zainteresowanie carsharingiem, gdzie kierowca wynajmuje pojazd na krótki czas, traktując przemieszczanie się nim jako usługę. Postrzeganie samochodu jako usługi zapewniającej komunikację z punktu A do punktu B sprawia, że jego użytkowanie ma być jak najprostsze. Dlatego rośnie liczba klientów serwisów samochodowych, którzy oczekują profesjonalnej obsługi – mówi Adam Bober, Dyrektor Zarządzający Petronas w Polsce.

Rosnące oczekiwania względem jakości obsługi

Świadomość kierowców na temat usług serwisowych z roku na rok rośnie. Być może klient warsztatu nie będzie wiedział jak działa przepustnica czy turbosprężarka, ale będzie wiedział, jak sprawdzić opinie na temat pracy warsztatu zajmującego się tą usługą. W momencie, kiedy świadomość konsumencka zastępuje wiedzę mechaniczną, warsztaty potrzebują dostosować się do zmieniających oczekiwań, poprzez podnoszenie jakości obsługi.

 

Obecność w sieci partnerskiej sprzyja rozwojowi działalności warsztatu, dzięki wsparciu w rozwijaniu kompetencji miękkich. To nie tylko dostęp do materiałów reklamowych, ale także realna wiedza dotycząca sprzedaży, komunikowania się z klientami, czy prowadzenia mediów społecznościowych, dostarczona w formie szkoleń. Poza tym, elementy wizualne związane z globalną marką, taką jak Petronas, dodają wiarygodności i wzbudzają zaufanie klientów.

 

Podczas tegorocznego spotkania przedstawicieli naszej sieci warsztatowej na Torze Jastrząb przygotowaliśmy szkolenie z prowadzenia mediów społecznościowych. W programie były m.in. praktyczne porady na temat publikowania postów na Facebook-u, czy Instagramie, które pomogły naszym warsztatom dotrzeć do nowych klientów. Współpraca z Petronas to zatem nie tylko bezpośredni dostęp do wysokiej jakości produktów, ale także konkretna wiedza i sprawdzone relacje, które są tak istotne w prowadzeniu tego biznesu – dodaje Adam Bober.

Korzystna współpraca dla obu stron

Kolejnymi argumentami przemawiającymi za wstąpieniem do sieci partnerskiej Petronas są atrakcyjne warunki marżowo-cenowe oraz rosnąca sieć dystrybucyjna marki. Firma buduje swoją obecność w Polsce poprzez owocną współpracę z dystrybutorami w głównych regionach Polski. Budowa grupy niezależnych warsztatów stanowi dla dystrybutora możliwość posiadania lojalnych klientów a także stały profit, co dla wielu dystrybutorów w dzisiejszych czasach jest sporym wyzwaniem. Warsztaty zrzeszone w sieci mogą być też łatwo wyszukane przez internetowe narzędzia wspierające klientów.

 

Na przełomie października i listopada odwiedziłam 25 warsztatów z sieci partnerskiej Petronas w centralnej i południowej Polsce. Odbyliśmy mnóstwo interesujących rozmów, podczas których poznaliśmy potrzeby i oczekiwania właścicieli serwisów samochodowych. Wszędzie widzieliśmy profesjonalne podejście do pracy oraz entuzjastyczne nastawienie do współpracy z PETRONAS. Pozytywne wrażenia i przekazane opinie posłużą do przygotowania oferty jeszcze bardziej dopasowanej do potrzeb warsztatów – mówi Karolina Pilarczyk, Mistrzyni Europy w Drifcie i ambasadorka marki.

 

Dodatkowym atutem Petronas jest też zaangażowanie w motorsport, w tym obecność w Formule 1. Zebrane w padoku doświadczenia pozwalają na rozwój produktów zgodnie z najnowszymi trendami. Debiutująca na początku 2022 roku nowa gama olejów Syntium jest tego przykładem. Zastosowana technologia CoolTech+ optymalizuje termikę silnika oraz zapewnia najlepszą ochronę i efektywność uzyskania mocy. Nowe produkty Petronas Syntium ulepszono nie tylko w zakresie technologii smarowania, ale także w pod względem opakowań. Dzięki temu, przy produkcji zużyto 15% mniej plastiku niż dotychczas.

Na przełomie października i listopada 2022 Karolina Pilarczyk odwiedziła 25 warsztatów z sieci partnerskiej Petronas w centralnej i południowej Polsce.

Źródło: Petronas

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).