Lepsza wydajność silników bolidów Scuderia Ferrari ma szczególne znaczenie w świetle nowych przepisów, które zostały wprowadzone w Formule 1 w sezonie 2018. Obecnie każdy kierowca w trakcie sezonu ma do dyspozycji nie 4 (jak miało to miejsce w ubiegłym roku), a 3 silniki. Za każdy kolejny przyznawana jest kara. Oznacza to, że ochrona ma kluczowe znaczenie dla zagwarantowania tego, żeby każda jednostka napędowa SF71H była o 40% wydajniejsza niż wcześniej. Tendencja do zwiększania obciążeń i poprawy wydajności to globalny trend w motoryzacji – mniejsze i bardziej zaawansowane silniki muszą mieć lepsze osiągi oraz być wydajniejsze pod względem zużycia paliwa.
Olej silnikowy wykorzystywany w bolidach F1 musi sprostać najwyższym wymaganiom – ogromne ciśnienie, temperatury przekraczające nawet 1000°C, moc ponad 600 koni mechanicznych czy 2000 obrotów turbosprężarki na sekundę. Olej silnikowy Shell Helix Ultra, używany przez Scuderia Ferrari podczas każdego wyścigu z serii Grand Prix, nie tylko pomaga zwiększyć wydajność silnika, lecz także chroni podzespoły przed zużyciem i jest ważnym wskaźnikiem kondycji silnika. Siedmiu członków zespołu Shell Trackside – mobilnego laboratorium Shell, przy wsparciu 50 naukowców i inżynierów pracujących nad tym projektem, przetestowało ponad 100 próbek oleju, które następnie poddano analizie w trakcie weekendu wyścigowego, aby zmonitorować stan silników Ferrari.