Schaeffler rusza z seryjną produkcją silników elektrycznych | MOTOFAKTOR

Schaeffler rusza z seryjną produkcją silników elektrycznych

Schaeffler w swoim portfolio dla E-Mobility oferuje szereg nowości od pojedynczych komponentów po kompleksowe systemy napędowe.

Schaeffler zbiera plony swojej decyzji o utworzeniu w 2018 roku specjalnego działu zajmującego się e-mobilnością. Rozpoczęcie seryjnej produkcji elementów napędów elektrycznych potwierdza zaangażowanie Schaeffler w rozwój elektromobilności.

Schaeffler z powodzeniem przekształcił się w dostawcę systemów napędowych dla pojazdów elektrycznych. Tym samym, w oczach naszych klientów, jeszcze bardziej podkreśliliśmy naszą pozycję, jako niezawodnego partnera.

CEO Automotive Technologies w Schaeffler AG - Matthias Zink

 

Schaeffler charakteryzuje się wiedzą fachową w zakresie zarówno pojedynczych komponentów, jak i systemów.

Zajmujemy się elektromobilnością od ponad 20 lat i rozumiemy wymagania dotyczące układu napędowego. Nasz zdolność do wprowadzania innowacji, jako globalnego dostawcy branży motoryzacyjnej oraz przemysłowej, sprawia, że jesteśmy preferowanym partnerem dla naszych klientów.

- Matthias Zink

 

W ciągu ostatnich kilku lat Schaeffler stopniowo wzmacniał swoją wiedzę w zakresie elektromobilności poprzez serię przejęć. Zakup Elmotec Statomat pod koniec 2018 roku wzmocnił wiedzę firmy w zakresie technologii uzwojeń oraz przybliżył przemysłowe zastosowanie silników elektrycznych. Kolejnym bardzo udanym posunięciem w 2016 roku było przejęcie Compact Dynamics, firmy specjalizującej się w opracowywaniu innowacyjnych koncepcji napędu elektrycznego. W międzyczasie Schaeffler wspólnie z Paravan Technologie opracowuje system sterowania Space Drive, który ma być kluczowy dla autonomicznej jazdy pojazdu.

Produkcja seryjna na wszystkich poziomach elektryfikacji

Schaeffler dostarcza technologie dla wszystkich zelektryfikowanych układów napędowych. Seryjna produkcja przekładni do układów napędowych samochodów elektrycznych ma miejsce od 2017 roku i ma zapewniać optymalne przełożenia oraz przeniesienie mocy z silnika na koła. Jest to bardzo wszechstronny komponent o szerokim zakresie zastosowań.

 

W Audi e-tron, na przykład, w celu zapewnienia napędu na 4 koła, zastosowano moduły silników elektryczny z przekładnią 2-stopniową Schaeffler o różnych konstrukcjach dla każdej z osi. Porsche Taycan wyposażone jest w silnik elektryczny z przekładnią Schaeffler na przednią oś.

 

W 2020, Schaeffler zdobył prestiżową nagrodę PACE za współosiową przekładnię elektryczną. Nagroda ta uznawana jest na świecie za znak rozpoznawczy udanych projektów w dziedzinie motoryzacji. Schaeffler otrzymuje wiele zamówień na kompleksowe „napędy elektryczne 3w1”, czyli silnik, przekładnia i moduł sterowania zamknięte w jednym systemie. Są to wysokowydajne napędy elektryczne o zaawansowanej technologii.

Silniki elektryczne: Początek seryjnej produkcji

W tym roku rozpocznie się seryjna produkcja modułów hybrydowych, napędów hybrydowych oraz napędów w pełni elektrycznych. Podstawą produkcji silników elektrycznych Schaeffler jest modułowa, wysoce integrowana platforma technologiczna.

 

Wraz z serią zamówień na seryjną produkcję silników elektrycznych dla samochodów osobowych, Schaeffler położył kolejny kamień milowy, rozpoczynając współpracę z segmentem pojazdów ciężarowych. Schaeffler ogłosił rozpoczęcie seryjnej produkcji silników elektrycznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii uzwajania, które zapewnić mają skuteczny przepływ mocy oraz korzyści podczas montażu.

Rekordowe zamówienie na dedykowane napędy hybrydowe

W ubiegłym roku Schaeffler otrzymał rekordowe zamówienie na dedykowane napędy hybrydowe. Począwszy od 2024 roku, Schaeffler będzie dostarczał kompletne modły napędowe składające się z dwóch silników elektrycznych i przekładni ze zintegrowanym modułem sterowania. Moc 120 kW zapewni osiągi zbliżone do samochodów sportowych przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa.

Robimy ogromne postępy. Nasza modułowa oferta produktów umożliwia nam oferowanie niestandardowych rozwiązań w zakresie produkcji seryjnej, tak aby spełnić wszystkie wymagania klientów.

prezes działu E-Mobility Schaeffler - Dr Jochen Schröder

 

Źródło: Schaeffler

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).