Scania buduje laboratorium akumulatorów | MOTOFAKTOR

Scania buduje laboratorium akumulatorów

Scania inwestuje 15,5 mln euro w nowe laboratorium akumulatorów w swoim zakładzie badawczo-rozwojowym w Södertälje w Szwecji.

Budowa laboratorium o powierzchni tysiąca metrów kwadratowych została już rozpoczęta. Prace budowlane zostaną zakończone wiosną 2021 r., a obiekt rozpocznie działalność najpóźniej jesienią 2021 r. W laboratorium znajdą się trzy 250-metrowe hale do testowania ogniw, modułów i pakietów akumulatorowych, a także pomieszczenia do przygotowywania próbek testowych w celu poprawy środowiska pracy, bezpieczeństwa i czasu sprawności testów.

Laboratorium wzmocni nasze możliwości w zakresie produkcji akumulatorów o odpowiednich rozmiarach do wszystkich zastosowań. Mamy ambitny plan działania zakładający coroczne wprowadzanie na rynek nowych i zmodernizowanych rozwiązań elektrycznych: produktów wraz z powiązanymi usługami. Podkreśla to konieczność dysponowania światowej klasy umiejętnościami i wiedzą w zakresie użytkowania akumulatorów i optymalizacji ich cyklu życia.

dyrektor ds. badań i rozwoju w Scania - Claes Erixon

 

Działalność laboratorium skoncentruje się przede wszystkim na wydajności baterii i ocenie ich żywotności w zmiennych warunkach klimatycznych od – 40°C do 70°C. Inżynierowie Scania zbadają i ustalą najlepsze warunki eksploatacji akumulatorów w odniesieniu do, na przykład, wartości zadanej temperatury, przedziału stanu naładowania i profilu mocy ładowania. Wszystko po to, aby zoptymalizować czas eksploatacji akumulatorów i dostosować go do potrzeb klienta.

Scania będzie nadal inwestować w kompetencje, zarówno w zakresie własnej działalności, jak i w ramach partnerstw. Zadbamy, aby Södertälje i region Sztokholmu pozostały liderami w dziedzinie badań i rozwoju, również w kontekście zelektryfikowanego ciężkiego transportu przyszłości.

- Claes Erixon

 

Nowe laboratorium uzupełni mniejszy obiekt wyposażony w komorę klimatyczną do testowania akumulatorów, oddany do użytku na początku tego roku. Dzięki temu Scania będzie mogła testować wydajność akumulatorów w elektrycznych pojazdach ciężarowych i autobusach bez konieczności demontażu akumulatorów. Pojazdy są parkowane w bezpośrednim sąsiedztwie laboratorium i podłączane do urządzeń diagnostycznych.

 

Źródło: Scania

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).