Samoładujący się autobus Volvo | MOTOFAKTOR

Samoładujący się autobus Volvo

Nowe samoładujące się autobusy Volvo S-Charge, mogą teraz jeździć cicho i bezemisyjnie na napędzie elektrycznym przy wyższych prędkościach i na dłuższym dystansie.

W nowych modelach Volvo S-Charge zasilanie elektryczne może być wykorzystywane przy prędkościach do 50 km/h (wcześniej napęd spalinowy uruchamiał się po osiągnięciu 20 km/h). W zależności od warunków atmosferycznych i ukształtowania trasy, autobus może przejechać na zasilaniu elektrycznym do 1 km.

 

Volvo S-Charge zostały wyposażone w ulepszony system łączności i geolokalizacji – Volvo Zone Management (system zarządzania strefami), który umożliwia zaprogramowanie pojazdu tak, aby automatycznie przełączał się na zasilanie elektryczne w wybranych obszarach, a prędkość regulowana była bez udziału kierowcy. Możliwe jest również zdefiniowanie stref samoładowania baterii, dzięki czemu autobus może się poruszać całkowicie bezemisyjnie w strefach zerowej emisji, do których się zbliża.

Nasi klienci mają teraz większe możliwości w zakresie wykorzystania zalet napędu elektrycznego, zachowując jednocześnie ogromną elastyczność, jaką oferują autobusy hybrydowe. Nowa gama modeli S-Charge może kursować na dowolnej trasie, nie jest potrzebna żadna infrastruktura do ładowania. Dzięki temu operatorzy mogą szybko wdrożyć autobusy i zachować wysoką zdolność operacyjną.

prezes Volvo Buses - Håkan Agnevall

 

Modele S-Charge mogą się poruszać na zasilaniu elektrycznym podczas dojeżdżania na przystanek, postoju – kiedy wsiadają i wysiadają pasażerowie oraz ruszając z przystanku (tradycyjne hybrydy wykorzystują napęd elektryczny tylko podczas postoju i ruszania z przystanku).

Nowe modele S-Charge należą do najczystszych autobusów Volvo - zmniejszą ślad węglowy nawet do 40% w porównaniu z porównywalnym autobusem z silnikiem diesla. Napęd S-Charge może również wykorzystywać biopaliwa, jeszcze bardziej redukując emisję CO2. Jest to prawdopodobnie najbardziej ekonomiczny i niezawodny samoładujący się autobus na rynku.

- Håkan Agnevall

 

Gama modeli Volvo S-Charge obejmuje konwencjonalną konfigurację 12-metrową – Volvo 7900 S-Charge, autobus przegubowy – Volvo 7900 S-Charge Articulated, a także samo podwozie – Volvo B5L S-Charge, które może zostać wykorzystane przy budowie autobusu jedno- lub dwupoziomowego (double-decker).

 

Źródło: Volvo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).