Samochód Audi platformą VR na targach w Las Vegas

person Adrian Januszkiewicz 8/01/2019

Podczas targów Consumer Electronics Show (CES) odbywających się w Las Vegas, Audi na nowo definiuje pojęcie rozrywki w samochodzie.

W przyszłości pasażerowie tylnego rzędu siedzeń będą mieli możliwość jeszcze bardziej realistycznego doświadczania takich rozrywek jak oglądanie filmów, gry komputerowe czy przeglądanie interaktywnych treści,  z użyciem okularów VR.

 

“Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run” to powołane do życia przez studio Disney Games and Interactive Experiences doświadczenie z dziedziny VR, przeznaczone dla pasażerów siedzących na tylnych fotelach. Pokazując je, Audi demonstruje wciągające, futurystyczne rozwiązanie techniczne. Zakładając okulary VR, pasażer Audi e-tron przenosi się w fantastyczną wizję przestrzeni kosmicznej. Audi e-tron staje się wtedy międzygwiezdnym statkiem prowadzonym przez Strażników Galaktyki, a użytkownik przemierza pola asteroidów w towarzystwie Rocketa – postaci, która już wiosną 2019 pojawi się w kolejnym filmie Studia Marvel Avengers: Endgame. Każdy ruch samochodu znajduje swe odzwierciedlenie w czasie rzeczywistym. Gdy auto wjeżdża w ciasny zakręt, gracz w wirtualnej rzeczywistości skręca tuż przed nadlatującym z przeciwka statkiem kosmicznym. Jeśli Audi e-tron przyspiesza – kosmiczny pojazd robi to samo.

 

By taka nowa forma rozrywki mogła pojawić się na rynku tak szybko i w tak dopracowanej postaci jak to tylko możliwe, Audi przyjęło zupełnie nowe podejście: marka została współzałożycielem startup’u pod nazwą holoride, w którym za pośrednictwem rozwijającej takie technologie spółki-córki Audi Electronics Venture GmbH objęła mniejszościowe udziały, a następnie na zasadzie licencji przekazała technologię do holoride. By umożliwić producentom samochodów oraz twórcom treści kreowanie, a następnie oferowanie dodatkowych, rozszerzonych formatów rzeczywistości, nowy start up użyje otwartej platformy.

Kreatywne umysły będą korzystać z naszej platformy by tworzyć fascynujące światy, które zmienią zwykłą podróż z punktu A do punktu B w prawdziwą przygodę. Możemy rozwijać ten nowy segment rozrywki tylko poprzez przyjęcie wspólnego, otwartego podejścia do pojazdów, urządzeń i twórców treści. Nils Wollny szef działu digital w Audi AG oraz przyszły szef firmy holoride

 

Od gier zręcznościowych, przez podwodne przygody i eksplorację kosmosu, po edukacyjne podróże przez historyczne miasta, czy układ krwionośny człowieka. Dla tego co jest możliwe, nie ma prawie żadnych granic. Firma holoride dostarcza zestaw do tworzenia oprogramowania będący interfejsem do danych samochodu, który przenosi je do wirtualnej rzeczywistości. Pozwala w ten sposób twórcom na tworzenie światów, które mogą być doświadczane wszystkimi zmysłami w samochodzie. Nowa technika pozwala też pasażerom na oglądanie konwencjonalnych filmów, seriali i prezentacji. Prawdopodobieństwo wystąpienia choroby lokomocyjnej zostało tu znacznie zredukowane, ponieważ wrażenia wizualne i sensoryczne są zsynchronizowane.

holoride w ciągu najbliższych trzech lat zamierza wprowadzić na rynek ofertę rozrywki dla pasażerów tylnych siedzeń, wykorzystującą dostępne na rynku standardowe modele okularów VR. W dłuższej perspektywie czasowej dalszy rozwój infrastruktury Car-to-X może spowodować, że sytuacje drogowe staną się częścią tego doświadczenia: zatrzymanie się na światłach spowodować może niespodziewane przeszkody w trakcie gry, a program edukacyjny może zostać nagle przerwany nieoczekiwanym quizem.

 

Audi i Marvel Studios współpracują ze sobą od początku istnienia Marvel Cinematic Universe, a początkiem wspólnych działań było pojawienie się Audi R8 w filmie Iron Man z roku 2008. Czerpiąc z doświadczeń wieloletniej współpracy, Audi oraz Disney Games and Interactive Experiences stworzyły wspólnie “Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run”. W ten sposób pokazały, jak pasażer tylnej kanapy samochodu może cieszyć się czasem w podróży, używając najbardziej innowacyjnych rozwiązań z dziedziny wirtualnej rzeczywistości – VR.

Audi, Marvel i Disney Games and Interactive Experiences wspólnie świętują dziesiątą rocznicę powstania Studia Marvel, łącząc najwyższej klasy treści i innowacyjne rozwiązania techniczne. Demo przygotowane na CES stworzone zostało wyłącznie w duchu poszukiwań i eksperymentów, co nie zmienia faktu, że stale oceniamy pojawiające się technologie, tak by ciągle wzbogacać nasze historie i doświadczenia. Mike Goslin wiceprezes Disney Games and Interactive Experiences

 

Źródło: Audi

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl