Q Service Castrol – rozwój warsztatu i wizerunku | MOTOFAKTOR

Q Service Castrol - rozwój warsztatu i wizerunku

person Redakcja 17/05/2019

O tym, dlaczego warto dołączyć do sieci Q Service Castrol, opowiada Grzegorz Gołąb, właściciel warsztatu GP Mobile.

Jak długo prowadzi Pan warsztat samochodowy?

Swój warsztat prowadzę od 2011 roku, czyli już 8 lat.

Jak wyglądały początki Pana biznesu?

Nie ukrywam, że początki były ciężkie. Włożyłem bardzo dużo wysiłku w promocję firmy i przekonanie potencjalnego klienta do skorzystania z naszych usług.

Jakie auta są przez Państwa serwisowane?

Zakres serwisowanych pojazdów jest bardzo szeroki. Przyjmujemy praktycznie wszystkie marki.

Z jakimi wyzwaniami musi sobie Pan radzić w codziennej pracy?

Największym wyzwaniem w codziennej pracy jest odpowiednia kadra. Obowiązki związane z pracownikami pochłaniają większość mojego czasu. Uważam, że dobrze wyszkolony personel to klucz do sukcesu. Z drugiej strony, pracownik ma czuć się swobodnie w swojej pracy. Innym wyzwaniem jest oczywiście klient. Staramy się tak dopasować do jego potrzeb, aby czuł, że jego samochód dostał się w odpowiednie ręce. Bardzo istotny jest także dostęp do nowych rozwiązań technicznych. Dzięki dostępowi do wiedzy, którą zapewnia mi sieć, nie tylko podnoszę jakoś świadczonych usług, ale również staje się atrakcyjnym pracodawcom, dzięki czemu moja rynkowa przewaga wzrasta.

Jak długo jest Pan zrzeszony w sieci i co Pana skłoniło do tego kroku?

W sieci zrzeszony jestem praktycznie od początku swojej działalności. Pierwsza marka, z którą byłem związany, to Q-service Premium, a od niedawna Q Service Castrol. To, co mnie skłoniło do podjęcia tego kroku, to chęć rozwoju. Dzięki sieci mam dostęp do wszystkich nowości na rynku, wsparcia technicznego, pełnej kontroli jakości wykonywanych usług, za sprawą przeprowadzanych corocznie audytów, dostęp do rozwiązań biznesowych oraz wiedzy i najnowszych technologii.

A zatem co zmieniło się po dołączeniu do sieci?

Na pewno zyskał na tym wizerunek firmy. Klient postrzega nas jako warsztat sieciowy. Warsztat, który gwarantuje jakość, wysoki standard obsługi oraz troskę o najwyższy komfort klientów. Wyróżniamy się spośród innych serwisów na naszym terenie. Oznakowanie jest jasne oraz posiada czytelne piktogramy. Pomaga to klientowi zorientować się w ofercie, którą ma mój warsztat i skłonić do korzystania z tychże usług.

Czy audyt przeprowadzony przed przystąpieniem do sieci wpłynął na podniesienie jakości w Pana warsztacie? Jeśli tak, to co było największym zaskoczeniem?

Oczywiście, to było bardzo przydatne doświadczenie. Każdy audyt przeprowadzony czy to u mnie, czy w innym warsztacie, przyniesie szereg korzyści. Na pewno pomoże wskazać niedociągnięcia, które są popełniane w trakcie realizacji usługi – od momentu przyjęcia klienta do wydania pojazdu. Taka usługa pomoże wydobyć, co należy poprawić, a dzięki całokształt realizacji zyska na jakości.

A jakie korzyści jeszcze widzi Pan, wynikające ze współpracy z siecią Q Service Castrol?

Na pewno jednolitość barw, które będą wymagane od wszystkich członków. Dzięki temu będziemy bardziej rozpoznawalni na rynku. Taka sieć buduje również zaufanie klientów do nas jako serwisów. Otwierają się także przed nami możliwości dotyczące szkoleń, wsparcia technicznego i budowania profesjonalnego wizerunku niezależnego warsztatu sieciowego, poprawiając znacząco konkurencyjność.

Czym Pana zdaniem Q Service Castrol różni się od pozostałych sieci obecnych na polskim rynku?

Ciężko na dzisiaj jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Poczekajmy, aż marka bardziej się rozwinie. Wraz ze wzrostem świadomości przyjdą wymierne efekty. Wierzę, że pokaże swoją siłę. W mojej ocenie Q Service Castrol przez najbliższe lata będzie wyznaczał trendy w branży niezależnych warsztatów.

W takim razie, która z oferowanych przez sieć usług jest dla Pana najbardziej pomocna?

Dostęp do systemów biznesowych, wspierających rozwój warsztatu oraz wiedzy i najnowszych technologii. Bez takich rozwiązań niezależny warsztat będzie miał ciężko konkurować z serwisami ASO i innymi, zrzeszonymi w pozostałych sieciach.

Czy w takim razie może Pan stwierdzić, że klienci odwiedzający Pana warsztat, zwracają uwagę, że jest Pan warsztatem sieciowym?

Tak, oczywiście. Większość klientów zauważyła zmiany, które wprowadziliśmy. W mojej ocenie proces ten wyszedł bardzo na plus i pozytywnie został przyjęty przez klientów. Bardzo pozytywnie wypowiadają się na temat biura. Oceniają je jako bardzo nowoczesne. Dzięki nowej aranżacji wnętrza i wykorzystaniu naturalnych mechanizmów postrzegania, wzrosła nam sprzedaż promowanych usług oraz sprzedaż akumulatorów.

Czy może Pan zdradzić swoje plany na najbliższe lata? W jaki sposób sieć Q Service Castrol może pomóc Panu w ich realizacji?

Plany rozwoju na kolejne lata są takie, aby nie zatrzymać się w miejscu, tylko podążać cały czas za zmieniającym się rynkiem i dostosowywać się do wymaganych potrzeb. Wierzę, że sieć Q Service Castrol będzie nam to umożliwiała, tworząc dla nas sprzyjające warunki do rozwoju. Mam na myśli tutaj szkolenia, dostęp do nowości rynkowych i inne dodatki. Wszystko to może znacząco wzmocnić moją pozycję na rynku.

 

Źródło: Inter Cars

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).