Poniższy materiał można potraktować jako praktyczną „checklistę”, która pomoże poprawić jakość wykonywanej pracy zarówno młodym mechanikom, jak też tym doświadczonym, którzy pracują rutynowo. Eksperci PZL Sędziszów podzielili ją na cztery grupy związane z poszczególnymi typami filtrów.
- Nieszczelne zamknięcie kasety filtra. Efektem – w niektórych przypadkach – może być nie tylko złe filtrowanie powietrza, ale także przedostawanie się wody deszczowej do kabiny.
- Uszkodzenie (zgniecenie filtra) podczas montażu. To powszechny problem w samochodach, w których kasetę z filtrem zamocowano w bardzo niedogodnym miejscu. W efekcie filtr nie spełnia swojego zadania. Dwie praktyczne rady: po pierwsze, montaż nowego filtra można poćwiczyć starym filtrem, dzięki czemu wypracujemy optymalny system i unikniemy przesadnego zgniatania go. Po drugie – warto się poświecić i zadbać o dobre oświetlenie przestrzeni roboczej.
Odpowiedni dostęp do miejsca pracy, prawidłowe oświetlenie, brak pośpiechu – oto trzy najważniejsze rzeczy, które poprawią jakość każdego wykonywanego zadania. Należy o tym pamiętać także przy prostszych czynnościach, takich jak np. wymiana filtrów – mówi Dominik Zwierzyk z PZL Sędziszów.
Źródło: PZL Sędziszów