Polacy na bakier z myciem samochodów? | MOTOFAKTOR

Polacy na bakier z myciem samochodów?

Z badania opinii wśród klientów AAA Auto przeprowadzonego w czerwcu 2018 wynika m.in., że ponad 1/3 badanych mężczyzn nigdy nie myło samodzielnie własnego samochodu używanego.

Co więcej, aż 73% badanych kobiet nie miało nigdy w rękach gąbki, płynu i ścierki irchowej. Natomiast prawie 90% ankietowanych zadeklarowało odwiedzanie myjni samochodowej co najmniej raz w miesiącu.

 

Badanie przeprowadzono metodą ankietową na próbie 106 klientów pięciu polskich oddziałów firmy w Katowicach, Piasecznie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. W ramach ankiety zadano trzy pytania: 1) Jak często myjesz samodzielnie swój samochód używany? 2) Jak często korzystasz z myjni samochodowej? 3) Jakiej marki samochód używany posiadasz?

 

1. Odpowiedź na pytanie: „Jak często myjesz samodzielnie swój samochód używany?“ z podziałem na płeć ankietowanych

 

Najwięcej ankietowanych kobiet wybrało odpowiedź: „nigdy“ (73%), podobnie było w przypadku mężczyzn (36%). Przewaga odpowiedzi „nigdy“ nad innymi odpowiedziami w grupie mężczyzn nie była jednak tak drastyczna jak w przypadku populacji kobiet.

Na podstawie wyników naszego badania opinii możemy wnioskować, że rytuał weekendowego mycia samochodu odchodzi do lamusa. Pracujemy więcej, mamy coraz mniej czasu, soboty i niedziele poświęcamy na nadrobienie obowiązków domowych, spotkania z najbliższymi oraz … zakupy. Być może zakaz handlu w niedziele przyczyni się do tego, że stary nawyk zacznie wracać do łask i kierowcy będą znajdować więcej czasu na to, by pochylić się nad własnymi autami. Na razie trudno dywagować na temat tej korelacji, więcej na ten temat powie zapewne kolejna edycja badania opinii, za rok.

Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto - Karolína Topolová

 

2. Odpowiedź na pytanie: „Jak często myjesz swój samochód używany w myjni samochodowej ?“ z podziałem na płeć ankietowanych:

 

Jeśli chodzi o mycie samochodu w myjni samochodowej, najczęściej pojawiającą się odpowiedzią na pytanie o częstotliwość odwiedzania myjni wśród respondentów płci męskiej było „1 x miesiąc“. W ten sposób odpowiedziało: 46% badanych mężczyzn. Kobiety najczęściej deklarowały odwiedzanie myjni z częstotliwością co 2 tygodnie (38% anietowanych). Łącznie aż 89% badanych obu płci zadeklarowało odwiedzanie myjni samochodowej co najmniej raz na miesiąc.

 

Oto ranking marek samochodów, których właściciele deklarowali najczęściej samodzielne mycie samochodu:

1.    Ford
2.    Renault
3.    BMW
4.    Opel
5.    Peugeot

 

Źródło: newsrm.tv

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).