Pierwszy w pełni elektryczny ciężki pojazd ciężarowy | MOTOFAKTOR

Pierwszy w pełni elektryczny ciężki pojazd ciężarowy

Marka FUSO, należąca do koncernu Daimler Trucks, chce w najbliższych latach rozpocząć produkcję w pełni elektrycznych ciężkich pojazdów ciężarowych pod brandem E-FUSO.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), spółka córka koncernu Daimler produkująca pojazdy użytkowe, na wystawie Tokyo Motor Show firma zapowiedziała pełną elektryfikację wszystkich pojazdów ciężarowych i autobusów marki FUSO w ciągu najbliższych lat. Wprowadzając nową markę produktową E-FUSOMFTBC została pierwszym producentem posiadającym własną markę dla elektrycznych pojazdów ciężarowych i autobusów. Potwierdzeniem tego strategicznego kroku i wzmocnieniem pozycji firmy MFTBC jako pioniera w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych jest prezentacja pierwszego ciężkiego pojazdu ciężarowego z napędem wyłącznie elektrycznym, osiągającego zasięg do 350 km. W procesie elektryfikacji swoich ciężarówek i autobusów FUSO czerpie z kompleksowych doświadczeń i osiągnięć konstrukcyjnych koncernu Daimler.

Nasz E-FUSO Vision One to rewolucyjna koncepcja ciężkiego pojazdu ciężarowego z napędem wyłącznie elektrycznym. Podkreśla ona nasze zaangażowanie w proces elektryfikacji całej palety produktów. Już od wielu lat FUSO jest pionierem w segmencie elektrycznych ciężarówek. Zaledwie przed miesiącem przekazaliśmy klientom pierwsze lekkie ciężarówki eCanter z napędem wyłącznie elektrycznym, pochodzące z produkcji seryjnej. W przyszłości będziemy sprzedawać wszystkie nasze pojazdy elektryczne pod marką E-FUSO – nową marką produktową dla elektrycznych samochodów ciężarowych i autobusów. Konstruując eCantera, dowiedliśmy, że elektryczne ciężarówki mogą być ekonomiczne. Nasz eCanter już dziś zmniejsza koszty eksploatacji nawet o 1000 euro na 10 tys. km przebiegu. Dynamiczny rozwój techniki akumulatorowej umożliwi nam w przyszłości konstruowanie kolejnych elektrycznych pojazdów ciężarowych i autobusów - z korzyścią dla ekonomiczności, środowiska i społeczeństwa.

Prezes i Dyrektor Generalny Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation oraz szef Daimler Trucks Asia - Marc Llistosella

E-FUSO Vision One: koncepcyjna konstrukcja ciężkiego pojazdu ciężarowego

E-FUSO Vision One to koncepcyjna konstrukcja ciężkiej ciężarówki z napędem wyłącznie elektrycznym o dopuszczalnej masie całkowitej ok. 23 ton i ładowności ok. 11 ton – a to jedynie o 2 tony mniej w stosunku do wariantu napędzanego silnikiem wysokoprężnym. Przy pojemności akumulatorów wynoszącej 300 kWh, E-FUSO Vision One ma zasięg nawet do 350 km. Możliwym obszarem zastosowań dla tej ciężkiej ciężarówki z napędem elektrycznym jest regionalny, miejski i podmiejski transport dystrybucyjny. Znacznie dłużej potrwają natomiast prace rozwojowe nad ekonomicznie opłacalnym napędem elektrycznym dla ciężkich ciężarówek dalekobieżnych. Motorem elektryfikacji transportu są rosnące zainteresowanie klientów, rozwój niezbędnej infrastruktury oraz działania regulacyjne. W tych warunkach uruchomienie produkcji seryjnej E-FUSO Vision One możliwe jest na rynkach rozwiniętych, jak Japonia, Europa czy USA, w ciągu najbliższych 4 lat.

 

W najbliższych latach wszystkie modele ciężarówek i autobusów marki FUSO otrzymają dodatkowe warianty elektryczne. Wprowadzenie tych modeli na rynek będzie uzależnione od ich technicznej wykonalności i opłacalności.

 

Oprócz E-FUSO Vision One marka FUSO zaprezentowała niedawno w Nowym Jorku swojego eCantera  pierwszą produkowaną seryjnie lekką ciężarówkę z napędem wyłącznie elektrycznym. eCanter o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 t i zasięgu od 100 do 120 km obniża poziom emisji i zmniejsza hałas w miastach oraz potwierdził już swą opłacalność dla klientów, zmniejszając koszty eksploatacji nawet o 1000 euro na 10 tys. km przebiegu. Pierwsze eCantery trafiły w Japonii do znaczących klientów.

 

Źródło: Daimler

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).