Pierwszy na świecie 12-metrowy autonomiczny autobus o napędzie EV

person Adrian Januszkiewicz 28/03/2019

W pełni elektryczny, autonomiczny autobus został po raz pierwszy zaprezentowany na Uniwersytecie Technologicznym Nanyang (NTU) w Singapurze.

Osoba siedząca na miejscu kierowcy, która zamiast trzymać kierownicę, rozgląda się dookoła i robi zdjęcia telefonem komórkowym, to nietypowy widok. Jednak za 2-3 lata takie autobusy bez kierowcy będą w Singapurze na porządku dziennym, a pasażerowie przestaną się dziwić, że pojazd manewruje bez pomocy człowieka. Póki co, autonomiczny autobus zaliczył pomyślnie próbny kurs z pasażerami na pokładzie. Projekt stanowi część porozumienia o współpracy zawartego przez NTU, lokalny urząd transportu drogowego (LTA) oraz firmę Volvo Buses, a jego celem jest rozwój technologii do obsługi autonomicznych autobusów. Bieżący etap prac, który obejmuje jazdy próbne bez kierowcy, pokazuje że możliwości autobusu autonomicznego w zakresie poruszania się po ustalonej trasie zgodnie z harmonogramem są podobne do możliwości obecnych, standardowych autobusów miejskich w Singapurze.

 

System szybkiego ładowania HVC 300P firmy ABB wykorzystuje technologię prądu stałego o mocy 300 kW, dzięki czemu już po 3-6 minutach autobus jest gotowy do dalszej jazdy. System opiera się na otwartym interfejsie OppCharge, wykorzystywanym szeroko w Singapurze oraz w rejonie Azji i Pacyfiku. Dzięki zastosowaniu pantografu zamontowanego na przystanku końcowym, autobus można naładować bez generowania opóźnień w rozkładzie jazdy.

System szybkiego ładowania HVC 300P firmy ABB
Jesteśmy zaszczyceni, że możemy być częścią tego przełomowego dla Singapuru projektu. Mamy nadzieję, że będzie on kamieniem milowym w procesie dalszej elektryfikacji transportu miejskiego w regionie, którego problemem jest emisja spalin. Tarak Mehta dyrektor Dywizji Produktów i Systemów Elektryfikacji ABB

 

Jeden ze wspomnianych autobusów będzie wykorzystywany w centrum badań i rozwoju pojazdów autonomicznych (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles, CETRAN). W jednostce, która jest częścią kampusu NTU, naukowcy będą testować wprowadzane funkcje oraz badać, jak autobus zachowuje się w obecności innych uczestników ruchu drogowego. Drugi autobus będzie służył do testów przeprowadzanych w zajezdni autobusowej we współpracy z lokalnym operatorem transportu miejskiego.

ABB rozpoczęła pracę nad projektem ponad rok temu. Firma od lat rozwija technologie e-mobility – wprowadziła na rynek pierwszą ładowarkę prądu stałego w 2010 r., opracowała pierwsze krajowe sieci ładowania prądem stałym (2012 r.), a także pierwsze sieci ładowania eBus w Europie (2016 r.). Obecnie posiada globalną bazę 10 500 stacji szybkiego ładowania prądem stałym w 73 krajach świata.

 

Źródło: ABB

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl