Philips zaprezentował retrofity Ultinon Access | MOTOFAKTOR

Philips zaprezentował retrofity Ultinon Access

Najnowsze retrofity Philips Ultinon Access wyróżnia nie tylko niezwykła miniaturyzacja konstrukcji, ale też lepsze oświetlenie drogi przy małym poborze prądu.

 

W Polsce nadal nie możemy się doczekać pełnej legalizacji stosowania retrofitów na drogach publicznych, tymczasem coraz więcej krajów należących do UE w pełni akceptuje już to rozwiązanie. Najnowsze retrofity Philips Ultinon Access dzięki miniaturyzacji całej konstrukcji mają niemal identyczne wymiary jak tradycyjne żarówki halogenowe, ale w zasadzie pod każdym względem przewyższają swoje klasyczne odpowiedniki.

Na powyższym zdjęciu widzimy żarówkę H7 i zastępujący ją retrofit Philips Ultinon Access LED-HL [≈H7/H18]. Ma identyczną stopkę i bardzo podobne gabaryty, więc wystarczy zamontować go w miejsce tradycyjnej żarówki bez konieczności stosowania pierścieni adaptacyjnych.

 

Dodatkową zaletą nowych retrofitów Ultinon Access jest fakt, że mają one zabudowane w sobie miniaturowe moduły CANbus, co wstępnie redukuje lub eliminuje zjawisko migania świateł lub zapalania się kontrolki błędu oświetlenia na desce rozdzielczej.

 

Ze względu na fakt, że moduły CANbus mocno nagrzewają się podczas pracy (i mogłyby zniszczyć reflektor), te zintegrowane z retrofitami są niewielkie i mają charakter podstawowy. W niektórych modelach samochodów instalację należy doposażyć zatem o dodatkowe, zewnętrzne moduły CANbus, ale na ogół nie jest to konieczne.

Lepsza widoczność, wyraźnie więcej światła

Philips Ultinon Access świecą jaśniej o 80%, bardziej precyzyjnie i w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami halogenowymi oświetlają większy obszar przed samochodem. Chodzi nie tylko o strefy po bokach pasa drogowego, ale także przed samochodem, a wszystko to bez oślepiania kierowców nadjeżdżających z przeciwka.

Niższy pobór prądu

Nowe retrofity są bardzo wydajne. Modele 13W świecą lepiej niż tradycyjne żarówki o mocy 55W. Dla instalacji elektrycznej oraz akumulatora i alternatora to bardzo wyraźna różnica.

Odpowiednia temperatura barwowa

Nowe retrofity emitują światło o temperaturze barwowej 6000 K. W ruchu drogowym właśnie taki rodzaj oświetlenia zapewnia najlepszą widoczność. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że najstarsze samochody miały reflektory świecące światłem o temperaturze ok. 2500 K, a nowsze – wyposażone w żarówki halogenowe – 3000 K. Do 6000 K udało się zbliżyć dopiero w oświetleniu ksenonowym, ale to właśnie oświetlenie LED daje na tym polu największe możliwości i zapewnia najlepsze parametry świetlne.

Nawet 1500 godzin pracy

Kapitalną zaletą nowych retrofitów jest ich wytrzymałość, którą producent określił na 1500 godzin pracy. Dla kierowców użytkujących swoje samochody prywatnie (np. na dojazdy do pracy) będzie to od 3 do 5 lat bezproblemowego użytkowania. Sam producent oferuje specjalną gwarancję, którą można rozszerzyć online do 3 lat, rejestrując się na stronie Philips.com/auto-warranty.

Najnowsze retrofity Philips Ultinon Acces mieszczą się w reflektorach bez potrzeby przymierzania, dopasowywania i montażu pierścieni adaptacyjnych. W praktyce montuje się je dokładnie tak samo jak tradycyjne żarówki halogenowe. Co ważne, nowa, zminiaturyzowana konstrukcja jest bardzo wytrzymała i całkowicie bezpieczna w użytkowaniu.

 

Nowe retrofity są kompatybilne z większością modeli pojazdów i z łatwością pasują do pojazdów wyposażonych w żarówki typu H7/H18. Seria Philips Ultinon Access LED jest dostępna w najpopularniejszych typach żarówek do reflektorów: HL[≈H1], [≈H3], [≈H4/H19], [≈H7/H18], [≈H11], [≈HB3/HB4], [≈HIR2] i FL [≈H8/H9/H16].

 

Przypominamy, że żarówki LED Philips Ultinon Access mają drogową homologację jedynie w wybranych krajach UE. W pozostałych mogą być używane wyłącznie poza drogami publicznymi. Przed montażem należy się zatem zawsze zapoznać z lokalnymi wymogami prawnymi.

 

Źródło: Philips

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).