Opony Hankook w limitowanym MINI John Cooper Works GP | MOTOFAKTOR

Opony Hankook w limitowanym MINI John Cooper Works GP

person Adrian Januszkiewicz 20/11/2020

Hankook Tire został wyłącznym dostawcą opon do najnowszej, limitowanej wersji MINI John Cooper Works GP.

Inżynierowie z działu rozwoju MINI oraz firma Hankook wspólnie dołożyli staranności, aby i samochód, i zarówno opony letnie Ventus S1 evo Z jak i Ventus TD sprostały wyzwaniu podczas sprawdzania ich możliwości wyścigowych na wymagających torach w Nardo (Włochy) oraz legendarnym Nürburgring Nordschleife.

 

Nowy MINI John Cooper Works GP to najszybszy model tej brytyjskiej marki, jaki kiedykolwiek został dopuszczony do ruchu drogowego – silnik o mocy 306 KM przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Wyjątkowe właściwości prowadzenia, najlepsze czasy okrążeń, a także imponujące możliwości hamowania na sucho to kluczowe cechy, które stały się podstawą rozwoju wszystkich trzech modeli opon dostarczanych przez firmę Hankook do tego modelu MINI.

Bycie jedynym dostawcą dla tego rarytasu o wyścigowych genach było nie tylko wielkim zaszczytem i wielką odpowiedzialnością, ale także spotkało się z wielką pasją w zespole naszych deweloperów. Klaus Krause szef europejskiego centrum badawczo-rozwojowego w Hankook

 

Chociaż wszystkie opony zostały specjalnie opracowane i przystosowane do tego MINI, Hankook Ventus S1 Evo Z jest taką nowością, że może dać wyobrażenie o całej przyszłej generacji opon Hankook UUHP. Ventus S1 Evo Z rozpoczyna nową erę w portfolio opon Hankook wysokiej klasy, udoskonalonych z myślą o bardzo wymagających samochodach sportowych, które wymagają zwiększonej przyczepności i właściwości pokonywania zakrętów, bez uszczerbku dla trwałości i bezpieczeństwa.

 

W konstrukcji tej opony firma Hankook zastosowała nowo opracowaną mieszankę wzbogaconą krzemionką, przechodzącą wolniejszy proces utwardzania podczas wulkanizacji w niskiej temperaturze, dzięki czemu dochodzi do zwiększonego mieszania się tych molekuł, co wpływa na osiągi podczas jazdy. W rezultacie powstaje mieszanka bieżnikowa dostosowana do najlepszych samochodów sportowych, jak w tym przypadku MINI John Cooper Works GP.

Asymetryczny wzór i powierzchnia styku opony z nawierzchnią maksymalizować mają wydajność przy pokonywaniu zakrętów. Szczególną uwagę zwrócono na rzeźbę na zewnętrznym barku, ponieważ opona jest poddawana największemu naprężeniu w zakrętach. Środkowe rowki zostały zredukowane do trzech zamiast czterech, aby zwiększyć powierzchnię styku, a tym samym wydajność prowadzenia dla osiągania najlepszych wyników, dbając jednocześnie o bezpieczny system odprowadzania wody w deszczowe dni.

 

Pusta przestrzeń między klockami bieżnika i ich wysoka sztywność na całej powierzchni bieżnika służą temu, by opony działały jak najlepiej w różnorodnych warunkach jazdy. Aramid zastępuje konwencjonalne nylonowe kordy zapewniając najlepszą stabilność i wyjątkową wytrzymałość, aby skutecznie działać przy ogromnych naprężeniach występujących podczas przyspieszania oraz dużych siłach hamowania działających na opony, minimalizując odkształcenia opasań w miejscu styku z nawierzchnią podczas pokonywania zakrętów.

 

Choć opona jest typowo sportowa, zapewnia również spory komfort. Obecnie opony Hankook Ventus S1 evo Z są produkowane wyłącznie dla MINI John Cooper Works GP, a wkrótce pojawią się w większej liczbie rozmiarów, głównie dla oryginalnego wyposażenia wysokiej klasy samochodów sportowych.

Zazwyczaj skład opony sportowej i jej konstrukcja są otoczone ścisłą tajemnicą, ukrywaną przed ogółem, ale dla Hankook Ventus TD inżynierowie robią wyjątek i dzielą się niektórymi sekretami. Jednym z największych atutów jest to, że posiada wszelkie niezbędne oznaczenia pozwalające legalnie jeździć MINI Johnem Cooperem Works wszędzie, z własnego garażu prosto na tory wyścigowe drogami publicznymi, bez konieczności zmiany opon lub użycia lawety. Do tych oznaczeń należy homologacja europejska E4 , etykieta EU dotycząca przyczepności na mokrej nawierzchni, oporów toczenia i hałasu, a także certyfikacje z Tajwanu, Brazylii, państw Zatoki Perskiej oraz DOT plus UTQG (USA).

 

Głównym wyzwaniem, jakiemu musieli stawić czoła inżynierowie Hankooka, było to, by opony mogły w pełni rozwinąć swój potencjał na torze wyścigowym i pozostać niezawodnym partnerem na standardowych drogach. Efektem ich pracy jest opona, która zapewnia doskonałą stabilność nawet w trudnych warunkach jazdy. Możliwości hamowania są równomiernie zrównoważone trakcją i doskonałą sterownością. Podczas gdy koncepcja i konstrukcja tego modelu opierają się głównie na idei stworzenia standardowej opony wyścigowej, wersja Ventus TD stworzona dla MINI ma takie elementy mieszanki i struktury, które łączą technologie opon wyścigowych i drogowych.

 

Maksymalną przyczepność przekładającą się na czas pokonywania okrążenia i osiągi na torze uzyskuje się przez specjalnie zaprojektowany profil wykorzystujący szeroki obszar kontaktu bieżnika z nawierzchnią, a mimo że za priorytet uznano osiągi na suchych nawierzchniach, wzór bieżnika zapewnia również gotowość opony do pracy na mokrej nawierzchni.

 

Samochód taki jak MINI John Cooper Works GP nie powinien być skazywany na zimowanie w garażu, dlatego oryginalne wyposażenie tego pojazdu uzupełniono o niezwykle wydajne opony Hankook Winter i*cept evo 2 z wyrafinowanym asymetryczną rzeźbą bieżnika. Opracowano ją specjalnie z myślą o zimowych warunkach drogowych w Europie Środkowej i Zachodniej, aby zapewniała dobre właściwości prowadzenia na mokrych i suchych drogach, a także odpowiednią trakcję i skuteczność hamowania nawet na zaśnieżonych nawierzchniach.

Oryginalne wyposażenie i wymiary opon przeznaczonych dla MINI John Cooper Works GP:

Źródło: Hankook Tire

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).