Nowe rozwiązania Schaefflera dla sprzęgieł | MOTOFAKTOR

Nowe rozwiązania Schaefflera dla sprzęgieł

Schaeffler rozszerzył swoje portfolio o nowe zestawy m.in. dla samochodów marek FIAT, Renault i Smart.

Dodatkowo, zestawy LuK RepSet 2CT firmy Schaeffler są teraz dostosowane także do potrzeb samochodów z Grupy VW, w których użyte zostało mokre podwójne sprzęgło.

 

Największą zaletą dla posiadaczy samochodów z podwójnym sprzęgłem jest zmiana biegów bez strat w przeniesieniu napędu. Ten innowacyjny produkt zapewnia większy komfort jazdy, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Schaeffler szybko zauważył potencjał tej technologii dla rynku części zamiennych i stał się pionierem w produkcji rozwiązań naprawczych podwójnego sprzęgła dzięki opracowaniu zestawu LuK RepSet 2CT.

 

Nowością w dziale Aftermarket jest zestaw naprawczy dla samochodów Smart Forfour i Fortwo, Renault Twingo (wszystkie trzy modele z silnikiem benzynowym i 6-biegową skrzynią biegów 6DCT250), a także dodatkowych pojazdów z Grupy FIAT (modele FIAT, Alfa Romeo i Jeep z silnikiem benzynowym i Diesla oraz 6-biegową skrzynią FPTC635 DDCT) oraz Suzuki (z silnikiem benzynowym i Diesla oraz 6-biegową skrzynią TCSS). Dodatkowo Schaeffler ma teraz w swojej ofercie zestawy naprawcze dla mokrych sprzęgieł podwójnych używanych w samochodach Audi, SEAT, Skoda i Volkswagen (z 7-biegową skrzynią DQ500).

Dzięki tym nowym rozwiązaniom zarówno do suchych, jak i mokrych podwójnych sprzęgieł, po raz kolejny demonstrujemy naszą innowacyjność oraz wieloletnie doświadczenie w zakresie naprawy sprzęgieł. Nasze pokrycie rynku światowego w segmencie sprzęgła wynosi obecnie ponad 80 procent i wciąż wzrasta.

Dyrektor Transmission Systems w Schaeffler Automotive Aftermarket - Rouven Daniel

 

Zasada technologii podwójnego sprzęgła jest złożona. W uproszczeniu polega to na tym, że w tym samym momencie jedno sprzęgło przenosi moment obrotowy, a drugie sprzęgło oczekuje na załączenie kolejnego biegu. Umożliwia to płynne przełączenie z jednego biegu na drugi bez utraty mocy lub wydajności. Suche sprzęgło podwójne jest stosowane głównie w pojazdach o niższym momencie obrotowym, ponieważ w innym przypadku nadmiar wyprodukowanego ciepła nie miałby się jak rozproszyć. Natomiast mokre podwójne sprzęgło stosowane jest głównie w pojazdach ze szczególnie wysokim momentem obrotowym, przekraczającym 250 Nm. Dzięki zastosowaniu chłodzenia olejem, możliwe jest przeniesienie wyższych momentów obrotowych. W tej wersji, ciepło powstałe podczas zmiany biegów oraz przyspieszania, rozprasza się w oleju.

 

Niezależnie od tego, czy jest to wersja mokra, czy sucha, każdy zestaw LuK RepSet 2CT składa się nie tylko z podwójnego sprzęgła, ale zawiera także wszystkie elementy niezbędne do przeprowadzenia naprawy, które precyzyjnie do siebie pasują i umożliwiają wymianę systemu podwójnego sprzęgła. Ten produkt został uzupełniony o odpowiedni modułowy system narzędzi specjalnych niezbędny do wymiany podwójnego sprzęgła. Zestawy narzędzi przewidziane do konkretnych modeli pojazdów można w łatwy sposób połączyć z zestawem podstawowym.

Każdy zestaw LuK RepSet 2CT i każde narzędzie specjalne zawierają szczegółowe informacje dotyczące technologii oraz montażu w ośmiu językach. Dodatkowe informacje na temat zestawów naprawczych, wraz z całym portfolio działu Automotive Aftermarket firmy Schaeffler dostępne są na portalu REPXPERT. Zarejestrowani użytkownicy mają dostęp do wszystkich informacji technicznych, takich jak filmy montażowe i broszury techniczne.

 

Źródło: Schaeffler

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).