Nowa generacja górnych mocowań amortyzatora NTN-SNR | MOTOFAKTOR

Nowa generacja górnych mocowań amortyzatora NTN-SNR

person Redakcja 10/02/2021

NTN-SNR zaskakuje na tle konkurencji  i rozwija górne mocowania amortyzatora z aluminiową podporą sprężyny: sztywniejszą i łatwiejszą w recyklingu.

Początki ambitnego projektu

Podczas gdy dopuszczalny nacisk na osie pojazdów silnikowych wzrasta (zwłaszcza z powodu wagi akumulatorów w samochodach elektrycznych), wymogi dotyczące recyklingu są coraz bardziej restrykcyjne, zwłaszcza w odniesieniu do plastiku i elastomerów. Świadoma tych dwóch wyzwań, firma NTN-SNR zdecydowała się na zastosowanie aluminium w elemencie stanowiącym powierzchnię kontaktu łożyska ze sprężyną zawieszenia w swoim nowym górnym mocowaniu amortyzatora.

 

Nawet jeśli w przypadku podzespołów podlegających niewielkim obciążeniom plastik zapewnia swobodę projektowania i posiada liczne zalety, to jeśli chodzi o mocowanie amortyzatora stosowane w pojazdach ciężarowych napotyka ograniczenia mechaniczne. Dlatego też firma NTN-SNR dystansuje się od bezwarunkowego używania plastiku (który wymaga wzmacniania) i zwraca się w stronę zdatnego do recyklingu aluminium, zapewniającego dużo lepszą efektywność zarówno na co dzień, jak i w dłuższej perspektywie.

 

Jako ekspert w dziedzinie łożysk, firma NTN-SNR ma 38% udziałów na rynku OEM w Europie, uwzględniając wszystkie marki łącznie. Producent, który jest także obecny na niezależnym rynku części zamiennych postawił sobie za cel stworzenie bardziej zwartych osiowo łożysk z mocowaniem sprężyny, charakteryzujących się większą tolerancją na odchylenia wynikające z procesu produkcyjnego sprężyn.

Zalety aluminiowego mocowania amortyzatora

Praca koncepcyjna nad tym rozwiązaniem zaowocowała oryginalnym projektem, który jest niedrogi, a jednocześnie spełnia pokładane w nim obietnice.

 

  • podzespoły wykonane z aluminium są mocniejsze i bardziej sztywne niż ich plastikowe odpowiedniki. Nie istnieje ryzyko odkształcenia powodującego hałas i nieprawidłowe funkcjonowanie.
  • Przy masie mniejszej o 80 g (stanowiącej 13% całkowitej masy kompletnego górnego mocowania amortyzatora w wersji plastikowej) aluminiowa podpora, firmy NTN-SNR pozwala pośrednio zareagować na coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji CO2 nakładane na producentów pojazdów.
  • Ponadto, dzięki zastosowaniu aluminium, łatwiej przetworzyć ten element, reagując tym samym na obecnie panujące trendy i spełniając europejskie standardy, które przewidują wysoki poziom możliwości recyklingu części. Podczas gdy przetopienie tradycyjnego rozwiązania z poliamidu 66 (wzmocnionego włóknem szklanym i wkładkami metalowymi) szczególnie zanieczyszcza środowisko i umożliwia jedynie bardzo niewielki odzysk materiałów, aluminium bardzo łatwo poddaje się recyklingowi. Jednocześnie korzystając z krótkiego łańcucha dystrybucji, obieg recyklingu aluminium (recykling, wtrysk, odzysk, recykling i ponowny wtrysk) może w całości odbywać się na terenie kraju.

Innowacja gotowa do wprowadzenia na rynek

Aluminiowa podpora górnego mocowania amortyzatora została opracowana dla pojazdów ciężarowych (kategorii C i D, pojazdów użytkowych), pojazdów hybrydowych i elektrycznych, których akumulator jest cięższy niż te stosowane w samochodach z silnikami benzynowymi lub diesla.

 

Większa siła wywierana na łożysko zwiększa ryzyko odkształcenia podpory, co wymaga bardziej kompaktowego łożyska. Innowacja pierwotnie przeznaczona na pierwszy montaż, znajduje również zastosowanie na rynku części zamiennych, gdzie może pojawić się już wkrótce dzięki zespołowi badań i rozwoju, zajmującemu się wyłącznie rynkiem niezależnym.

 

Łożysko z aluminiową podporą sprężyny osiągnęło obecnie wystarczający stopień dojrzałości technicznej oraz taki poziom zainteresowania ze strony klientów, który pozwala planować przejście do fazy rozwoju w bardzo niedalekiej przyszłości.

 

Więcej informacji o produktach NTN-SNR można uzyskać TUTAJ.

 

Artykuł sponsorowany przez NTN-SNR

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).