Nokian Wetproof to wróg aquaplaningu | MOTOFAKTOR

Nokian Wetproof to wróg aquaplaningu

Najważniejsze cechy opon to znakomite parametry hamowania na mokrej nawierzchni i niskie ryzyko aquaplaningu.

Nowy członek zmodernizowanej rodziny letnich opon Nokian Tyres, Nokian Wetproof, to optymalne połączenie wygody i bezpieczeństwa. Nokian Wetproof gwarantują stabilność w deszczu oraz większy komfort jazdy po drogach ze słabej jakości nawierzchnią. Tajemnicą zrównoważonych właściwości na suchej i mokrej nawierzchni jest nowa koncepcja podwójnej strefy bezpieczeństwa. Wyjątkowa technologia gwarantuje spokój i bezpieczeństwo w każdych warunkach, jednocześnie zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa, by zadbać o środowisko naturalne.

 

Potwierdzeniem najwyższej klasy Nokian Wetproof jest znak jakości TÜV. Wyróżnienie, przyznawane przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD, poświadcza najwyższą jakość i osiągi Nokian Wetproof w porównaniu z produktami konkurencji.

 

Nowe opony Nokian Wetproof dostępne są z indeksem prędkości T (190km/h), H (210 km/h), V (240 km/h) oraz W (270 km/h), a liczba oferowany rozmiarów to 46, od 14 do 20 cali. Nowy model Nokian Wetproof będzie dostępny na wiosnę 2019 roku.

 

Opony letnie muszą zapewnić przyczepność i pewną jazdę w okresie od wiosennych przymrozków do listopadowej słoty, nie są więc oponami tylko na jedną porę roku. Ogromne doświadczenie Nokian Tyres, z jazdą w różnych warunkach atmosferycznych, jest gwarancją stabilnych osiągów Nokian Wetproof i zapewnia spokój i bezpieczeństwo od wiosny do jesieni.

 

Aby sprawdzić się każdych możliwych warunkach, Nokian Wetproof ma asymetryczny wzór bieżnika. Służy on z jednej strony poprawie trakcji i przyczepności na suchej i mokrej jezdni, a z drugiej zwiększa wytrzymałość i odporność opony na zużycie.

 

Aby zapewnić najwyższy komfort i bezpieczeństwo, bieżnik opony został podzielony na dwie funkcjonalne strefy. Nowy układ, nazwany podwójną strefą bezpieczeństwa, gwarantuje znakomite właściwe jezdne na suchej i mokrej nawierzchni. Strefa stabilizacyjna na zewnętrznej stronie opony ułatwia manewrowanie stabilizując oponę i zapewnia znakomite właściwości jezdne, a strefa bezpiecznej jazdy po mokrej nawierzchni od wewnątrz poprawia przyczepność i zmniejsza ryzyko aquaplaningu.

 

Poprawiające sterowność na mokrej nawierzchni rowki samoblokujące oznaczają wsparcie żebra podłużnego i umożliwienie swobodnego odpływu wody z powierzchni opony. Rowki żeber mają elementy samoblokujące, które dociskają się do siebie nawzajem w trakcie kontaktu opony z nawierzchnią. Nowe, innowacyjne rozwiązanie zwiększa stabilność jazdy przy zachowaniu bezpieczeństwa w deszczu i na mokrej nawierzchni.

 

Design cichych rowków to innowacyjne rozwiązanie, które zmniejsza hałas toczenia opon słyszalny wewnątrz i na zewnątrz pojazdu i poprawia komfort jazdy. Struktura przypominająca powierzchnię piłeczki golfowej wpływa na przepływ powietrza i eliminuje nieprzyjemne huczenie. Rozwiązanie zmniejsza również opór powietrza, a w efekcie chłodzi powierzchnię opony i zmniejsza jej zużycie pozwalając pokonać większy dystans na jednym komplecie opon.

 

Specjalna strefa na ścianie bocznej, znana jako technologia cichych ścian bocznych, to wyjątkowe połączenie odpowiedniej mieszanki i budowy, które tłumi hałas i wibracje powstające w kontakcie z nawierzchnią, co przekłada się na ciszę we wnętrzu samochodu.

 

Ciecz w ruchu, na przykład woda, napotkawszy zakrzywioną powierzchnię, ma tendencję do płynięcia wzdłuż krzywizny. Zjawisko znane jest jako efekt Coanda i może zostać wykorzystane do skierowania strumienia cieczy w pożądanym kierunku. Zjawisko aquaplaningu występuje wówczas, kiedy opona nie jest w stanie odprowadzić całej wody spod powierzchni kontaktu z nawierzchnią. Technologia Coanda w oponach Nokian Tyres przyspiesza odprowadzanie wody, kierując jej strumień w stronę zewnętrznych krawędzi, by zapobiec powstaniu niebezpiecznego zjawiska aquaplaningu.

 

 

Mieszanka Aqua Hybrid minimalizuje zagrożenia związane z jazdą w deszczu. Jest to mieszanka gumowa nowej generacji oparta na zaawansowanych typach polimerów oraz udoskonalonej strukturze krzemionki, zwiększająca przyczepność i obniżająca zużycie paliwa.

 

Polerowane główne rowki nie tylko nadają oponie stylowego wyglądu, ale pełnią również ważną rolę – dzięki ich gładkiej powierzchni woda odprowadzana jest o wiele szybciej i skuteczniej.

 

Aby poprawić bezpieczeństwo, opony posiadają opatentowany przez Nokian Tyres wskaźnik głębokości bieżnika (DSI). Wskaźniki ciśnienia i pozycji w obszarze informacyjnym na ścianie bocznej opony również służą poprawie bezpieczeństwa. Obszar informacyjny służy do zapisu danych ciśnienia oraz pozycji opony przy zmianie, a w sekcji dodatkowej można zapisać informacje o momencie dokręcenia śrub.

 

Główne innowacje:

 

Podwójna strefa bezpieczeństwa: strefa stabilizująca ułatwia manewrowanie i daje pewność, stabilność i znakomitą sterowność, natomiast strefy bezpiecznej jazdy po mokrej nawierzchni zapobiegają zjawisku aquaplaningu, gwarantując spokój i pewność w deszczowej aurze.

 

Rowki samoblokujące: rowki żeber podłużnych mają elementy samoblokujące, które dociskają się do siebie nawzajem w kontakcie opony z nawierzchnią. Dodatkowe wsparcie żeber podłużnych zwiększa stabilność jazdy i zmniejsza ryzyko aquaplaningu ułatwiając odpływ wody spomiędzy opony a nawierzchni.

 

Mieszanka Aqua Hybrid: większe bezpieczeństwo w deszczu. Mieszanka gumowa nowej generacji zapewnia znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni i niskie zużycie paliwa.

 

Technologia Nokian Tyres Coanda: skuteczna eliminacja aquaplaningu. Kształt przypominający rampę przyspiesza odprowadzanie wody spomiędzy opony a jezdni.

 

Polerowane rowki. stylowe i funkcjonalne: efektywnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe.

 

Design cichych rowków: większy komfort jazdy. Półkoliste wcięcia, przypominające strukturą powierzchnię piłeczki golfowej, zmieniają przepływ powietrza wokół opony. Zapobiegają powstawaniu nieprzyjemnego, huczącego dźwięku. Rozwiązanie to zmniejsza hałas toczenia opon, odczuwalny wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.

 

Technologia cichych ścian bocznych: wyjątkowe połączenie mieszanki gumowej z odpowiednią budową. Specjalna strefa na ścianach bocznych opon tłumi hałas i wibracje powstające w kontakcie z nawierzchnią, co przekłada się na ciszę we wnętrzu samochodu.

 

 

Źródło: Nokian Tyres

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).