Nietypowy sposób „naprawy” wadliwego układu | MOTOFAKTOR

Nietypowy sposób „naprawy” wadliwego układu

Zamiast naprawić uszkodzony układ oczyszczania spalin, kierowca postanowił go… wyłączyć.
6/03/2020

Była to rutynowa kontrola ITD. Tym razem inspektorzy, patrolujący 5 marca drogę S3 w okolicy Gorzowa Wielkopolskiego, zatrzymali ciężarówkę polskiego przewoźnika.Podczas kontroli wykorzystano specjalistyczny zestaw kontrolny, przy pomocy którego ujawniono ingerencję w układ oczyszczania spalin.

 

Czujnik temperatury zewnętrznej przekazywał do komputera pojazdu informacje o bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej, przy której układ oczyszczania spalin nie jest włączany. Przy rzeczywistej temperaturze zewnętrznej +10˚C, czujnik temperatury wskazywał -31˚C.

 

Kierowca wyjaśnił, że z uwagi na awarię układu oczyszczania spalin, podmienił oryginalny czujnik temperatury zewnętrznej na czujnik przerobiony w taki sposób, że powodował on wyłączenie układu oczyszczania spalin.

 

Prowadzącego ukarano mandatem karnym. Inspektorzy zatrzymali też dowód rejestracyjny pojazdu.

 

 

Źródło: GITD

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).