Pirelli Supplier Award to coroczny konkurs, w którym włoski producent opon nagradza dziewięciu dostawców wybranych spośród 10 000 firm należących do globalnego łańcucha dostaw. Nagrody dla dostawców wyróżniają te firmy, które dążą do doskonałości, zarówno w zakresie jakości, jak i odpowiedzialności środowiskowej. Dzięki temu, zgodnie z przyjętą strategią grupy, produkty firmy Pirelli reprezentują najwyższą wartość oraz jakość.
Nagrody dla dostawców, którzy wyróżnili się na tym polu w ubiegłym roku zostały zaprezentowane podczas uroczystej ceremonii w siedzibie Pirelli w Mediolanie przez Matteo Battainiego – dyrektora działu zamówień w Pirelli oraz Filippo Bettiniego – głównego inspektora ds. zarządzania ryzykiem i zrównoważonego rozwoju w Pirelli.
W tegorocznej edycji konkursu najczęściej pojawiającymi się czynnikami wpływającymi na zwycięstwo są innowacyjność, jakość usług i zrównoważony rozwój, który dodatkowo otrzymał swoją własną kategorię nagród. Łańcuch dostaw firmy Pirelli został skonstruowany tak, aby gwarantować innowacyjność produktu, cyfryzację procesu i długoterminową konkurencyjność, gdzie szacunek dla środowiska i dbałość o kapitał ludzki są uważane za nadrzędne dźwignie rozwoju.
Wysiłki Pirelli w zakresie strategii zrównoważonych zakupów zostały potwierdzone zgodnością z certyfikatem UNI ISO 20400, który został przyznany w lutym 2018 roku przez SGS Italia SpA – wiodącą na świecie firmę z segmentu audytu, kontroli, weryfikacji, analizy i nadawania certyfikatów. Pirelli jest pierwszą firmą w branży motoryzacyjnej, która może pochwalić się tym certyfikatem. ISO 20400 jest najważniejszą międzynarodową wytyczną w zakresie zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw, w którym odpowiedzialność ekonomiczna, społeczna i środowiskowa jest włączona do strategii organizacji oraz jej procesów zakupowych.
Poniżej lista dostawców, którzy zostali nagrodzeni w tegorocznej edycji konkursu dla dostawców 2018 roku:
Firma Pirelli opiera swój model biznesowy na najwyższej jakości, innowacyjności produktów i cyfryzacji procesów. Aby realizować tę strategię, konieczne jest nie tylko wybieranie wiodących dostawców, ale także budowanie z nimi partnerskich relacji. Istotne jest, aby firmy te łączyły takie wartości, jak innowacyjność, jakość, dbałość o klienta, zrównoważenie procesów i usług oraz dbałość o wartość marki. W coraz bardziej dynamicznym kontekście rynkowym należy również dzielić się celami, takimi jak racjonalizacja kosztów, szybkość dostosowywania się do nowych technologii i wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego zarządzania. Obecnie zamówienia Pirelli obejmują zarządzanie liczbą około 10 000 dostawców, co przełożyło się na wydatki na poziomie 3,2 miliarda euro w 2017 roku, z czego większą część stanowiły surowce (46%), usługi (36%), maszyny (13%) i materiały konsumpcyjne (3%).
Dyrektor działu zamówień w Pirelli - Matteo Battaini
Źródło: Pirelli