Nagrody Pirelli Supplier Award 2018 rozdane | MOTOFAKTOR

Nagrody Pirelli Supplier Award 2018 rozdane

Zrównoważony rozwój, innowacje i wysoka jakość usług to kluczowe elementy, na które firma Pirelli zwraca uwagę podczas przyznawania nagrody dla Dostawcy 2018 roku.

Pirelli Supplier Award to coroczny konkurs, w którym włoski producent opon nagradza dziewięciu dostawców wybranych spośród 10 000 firm należących do globalnego łańcucha dostaw. Nagrody dla dostawców wyróżniają te firmy, które dążą do doskonałości, zarówno w zakresie jakości, jak i odpowiedzialności środowiskowej. Dzięki temu, zgodnie z przyjętą strategią grupy, produkty firmy Pirelli reprezentują najwyższą wartość oraz jakość.

 

Nagrody dla dostawców, którzy wyróżnili się na tym polu w ubiegłym roku zostały zaprezentowane podczas uroczystej ceremonii w siedzibie Pirelli w Mediolanie przez Matteo Battainiego – dyrektora działu zamówień w Pirelli oraz Filippo Bettiniego – głównego inspektora ds. zarządzania ryzykiem i zrównoważonego rozwoju w Pirelli.

 

W tegorocznej edycji konkursu najczęściej pojawiającymi się czynnikami wpływającymi na zwycięstwo są innowacyjność, jakość usług i zrównoważony rozwój, który dodatkowo otrzymał swoją własną kategorię nagród. Łańcuch dostaw firmy Pirelli został skonstruowany tak, aby gwarantować innowacyjność produktu, cyfryzację procesu i długoterminową konkurencyjność, gdzie szacunek dla środowiska i dbałość o kapitał ludzki są uważane za nadrzędne dźwignie rozwoju.

 

Wysiłki Pirelli w zakresie strategii zrównoważonych zakupów zostały potwierdzone zgodnością z certyfikatem UNI ISO 20400, który został przyznany w lutym 2018 roku przez SGS Italia SpA – wiodącą na świecie firmę z segmentu audytu, kontroli, weryfikacji, analizy i nadawania certyfikatów. Pirelli jest pierwszą firmą w branży motoryzacyjnej, która może pochwalić się tym certyfikatem. ISO 20400 jest najważniejszą międzynarodową wytyczną w zakresie zrównoważonego zarządzania łańcuchem dostaw, w którym odpowiedzialność ekonomiczna, społeczna i środowiskowa jest włączona do strategii organizacji oraz jej procesów zakupowych.

 

Poniżej lista dostawców, którzy zostali nagrodzeni w tegorocznej edycji konkursu dla dostawców 2018 roku:

 

  • Glanzstoff Sicrem Spa (Włochy), dostawca wzmocnień tekstylnych – nagrody przyznane w kategoriach „Jakości” i „Szybkości” oraz prestiżowej nagrody zrównoważonego rozwoju, na którą firma zasłużyła produkując sztuczny jedwab z celulozy pochodzącej wyłącznie z certyfikowanych agroleśnictw prezentujących zrównoważony proces zarządzania.
  • JSR Corporation (Japonia), dostawca kauczuku syntetycznego – nagrody przyznane w kategoriach „Innowacji” i „Poziomu usług”,
  • Thai Eastern Innovation Co., Ltd (Tajlandia), PT. Kirana Megatara Tbk (Indonezja) oraz PT. Prasidha Aneka Niaga Tbk (Indonezja), dostawcy naturalnej gumy – nagrody przyznane w kategoriach „Innowacji” i „Poziomu usług”,
  • VMI Holland (Holandia), dostawca zestawów do montażu opon i maszyn do półprzetworzonych komponentów – nagrody przyznane w kategoriach „Jakość” i „Globalna obecność”,
  • MDM (Włochy), zintegrowana agencja marketingowo-komunikacyjna – nagrody przyznane w kategoriach „Innowacji” i „Szybkości”,
  • APPIAN (USA), dostawca platformy Business Process Management i powiązanych usług doradczych – nagrody przyznane w kategoriach „Innowacji” i „Szybkości”,
  • Warehouse Service, Inc. (USA), dostawca usług logistycznych – nagrody przyznane w kategoriach „Szybkości” i „Innowacji”.

Firma Pirelli opiera swój model biznesowy na najwyższej jakości, innowacyjności produktów i cyfryzacji procesów. Aby realizować tę strategię, konieczne jest nie tylko wybieranie wiodących dostawców, ale także budowanie z nimi partnerskich relacji. Istotne jest, aby firmy te łączyły takie wartości, jak innowacyjność, jakość, dbałość o klienta, zrównoważenie procesów i usług oraz dbałość o wartość marki. W coraz bardziej dynamicznym kontekście rynkowym należy również dzielić się celami, takimi jak racjonalizacja kosztów, szybkość dostosowywania się do nowych technologii i wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego zarządzania. Obecnie zamówienia Pirelli obejmują zarządzanie liczbą około 10 000 dostawców, co przełożyło się na wydatki na poziomie 3,2 miliarda euro w 2017 roku, z czego większą część stanowiły surowce (46%), usługi (36%), maszyny (13%) i materiały konsumpcyjne (3%).

Dyrektor działu zamówień w Pirelli - Matteo Battaini

 

Źródło: Pirelli

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).