Nowy materiał osłon TPU (Poliuretan Termoplastyczny) – stosowany m.in. w przegubach kulowych MOOG, drążkach kierowniczych, końcówkach drążków kierowniczych i wahaczach – zapewnia do 180% większą odporność na typowe formy degradacji mechanicznej i 30% większą odporność na wysokie temperatury. Nowy materiał jest również znacznie bardziej odporny na zużycie spowodowane pyłem z klocków hamulcowych, paliwem, solą drogową, środkami do czyszczenia kół, a także innymi czynnikami środowiskowymi. Standardowe osłony przeciwpyłowe starszego typu produkowane z kauczuku chloroprenowego są bez porównania bardziej podatne na tego typu oddziaływanie i zużywają się nawet dwukrotnie szybciej.
W połączeniu z osłonami nowej generacji, MOOG wprowadza nowe, metalowe pierścienie uszczelniające, które stabilnie utrzymują osłony na miejscach, aby lepiej zatrzymywać smar i blokować brud, wodę oraz inne zanieczyszczenia. Połączenie nowych osłon z TPU i metalowych pierścieni uszczelniających pomaga chronić przeguby części MOOG do dwóch razy dłużej niż konkurencyjne konstrukcje.
Fot. DRiV
Wiele części MOOG zawiera również opatentowaną przez markę technologię Hybrid Core, obejmującą poddany obróbce indukcyjnej sworzeń kulowy i wysoce zaawansowane łożysko wzmocnione włóknem węglowym, które razem zapewniają doskonałą wytrzymałość, wydajność i bezpieczeństwo. Szeroko zakrojone testy wykazały, że ta opatentowana technologia zmniejsza również odchylenie promieniowe lub luz nawet o 42%. Części te posiadają również specjalistyczne powłoki i najwyższej jakości syntetyczny smar opracowany w celu przedłużenia żywotności komponentów nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy.
Więcej informacji o produktach MOOG można znaleźć TUTAJ.
Źródło: DRiV